Raikkonen: Tory zaprojektowane przez Tilke są w większości takie same
Fin przyznał również, że dopiero nowy bolid odpowie na pytanie, czy Ferrari stać na mistrzostwo
04.01.1614:05
1371wyświetlenia
Kimi Raikkonen stwierdził, że zdecydowanie bardziej preferuje starty na klasycznych torach, aniżeli na tych nowych zaprojektowanych przez Hermanna Tilke.
W ostatnich latach coraz częstszą tendencją jest zastępowanie europejskich wyścigów przez imprezy organizowane w Azji lub na Bliskim Wschodzie, gdzie za projekty torów odpowiedzialny jest architekt z ramienia Berniego Ecclestone'a - Hermann Tilke. Jak teraz przyznał Kimi Raikkonen, większość obiektów Niemca jest identyczna i najgorzej czuł się w Korei Południowej.
Głównie mam na myśli to, że te miejsca są identyczne, zaprojektowane przez tego samego faceta. Nie mówię, że są one złe, ale w większości identyczne. Tak jak powiedziałem, bardzo lubię Magny Course. Nawierzchnia toru była przyjemna, pętla miała inną charakterystykę, natomiast wokół nie było zbyt dużego zamieszania. Imola była jednym z najlepszych torów. Zawsze tam była wspaniała atmosfera, a tor stanowił duże wyzwanie. Podobnie sprawa wygląda z Nurburgringiem. W zasadzie kiedy jedziemy do nowego miejsca, to wiemy czego się spodziewać, praktycznie wyglądają tak samo. Nie ma wokół drzew jak na Magny Cours czy Imoli, o Spa nie wspominając, które znajduje się w środku lasu. Oczywiście, każda pętla jest inna, są inne zakręty, ale tak czy inaczej są one zaprojektowane przez Tilke- powiedział 36-latek, który dodał, że jedynie był fanem nieobecnego już w kalendarzu toru Istanbul Park.
Fin został także spytany o szanse Ferrari na mistrzowski tytuł w sezonie 2016 i jak przyznał, z odpowiedzią na to pytanie należy poczekać do momentu, gdy na tor wyjedzie nowy bolid.
Jakkolwiek by na to spojrzeć, to teraz byliśmy znacznie silniejsi niż w poprzednim roku. Oczywiście, zawsze głównym celem jest znaleźć się na czele, jednakże Mercedes zawsze był szybszy od tych, którzy chcieli go pokonać. Musimy poczekać aż wyjedziemy nowym bolidem na tor i wystartujemy w kilku wyścigach. Wtedy będziemy wiedzieli gdzie naprawdę jesteśmy. Jestem pewien, iż będziemy dysponowali mocnym pakietem, ale czy będzie wystarczająco dobry? Czas pokaże.
KOMENTARZE