Raikkonen: Tory zaprojektowane przez Tilke są w większości takie same

Fin przyznał również, że dopiero nowy bolid odpowie na pytanie, czy Ferrari stać na mistrzostwo
04.01.1614:05
Mateusz Szymkiewicz
1371wyświetlenia


Kimi Raikkonen stwierdził, że zdecydowanie bardziej preferuje starty na klasycznych torach, aniżeli na tych nowych zaprojektowanych przez Hermanna Tilke.

W ostatnich latach coraz częstszą tendencją jest zastępowanie europejskich wyścigów przez imprezy organizowane w Azji lub na Bliskim Wschodzie, gdzie za projekty torów odpowiedzialny jest architekt z ramienia Berniego Ecclestone'a - Hermann Tilke. Jak teraz przyznał Kimi Raikkonen, większość obiektów Niemca jest identyczna i najgorzej czuł się w Korei Południowej.

Głównie mam na myśli to, że te miejsca są identyczne, zaprojektowane przez tego samego faceta. Nie mówię, że są one złe, ale w większości identyczne. Tak jak powiedziałem, bardzo lubię Magny Course. Nawierzchnia toru była przyjemna, pętla miała inną charakterystykę, natomiast wokół nie było zbyt dużego zamieszania. Imola była jednym z najlepszych torów. Zawsze tam była wspaniała atmosfera, a tor stanowił duże wyzwanie. Podobnie sprawa wygląda z Nurburgringiem. W zasadzie kiedy jedziemy do nowego miejsca, to wiemy czego się spodziewać, praktycznie wyglądają tak samo. Nie ma wokół drzew jak na Magny Cours czy Imoli, o Spa nie wspominając, które znajduje się w środku lasu. Oczywiście, każda pętla jest inna, są inne zakręty, ale tak czy inaczej są one zaprojektowane przez Tilke - powiedział 36-latek, który dodał, że jedynie był fanem nieobecnego już w kalendarzu toru Istanbul Park.

Fin został także spytany o szanse Ferrari na mistrzowski tytuł w sezonie 2016 i jak przyznał, z odpowiedzią na to pytanie należy poczekać do momentu, gdy na tor wyjedzie nowy bolid. Jakkolwiek by na to spojrzeć, to teraz byliśmy znacznie silniejsi niż w poprzednim roku. Oczywiście, zawsze głównym celem jest znaleźć się na czele, jednakże Mercedes zawsze był szybszy od tych, którzy chcieli go pokonać. Musimy poczekać aż wyjedziemy nowym bolidem na tor i wystartujemy w kilku wyścigach. Wtedy będziemy wiedzieli gdzie naprawdę jesteśmy. Jestem pewien, iż będziemy dysponowali mocnym pakietem, ale czy będzie wystarczająco dobry? Czas pokaże.

KOMENTARZE

10
MairJ23
06.01.2016 09:40
tor we Francji nazywa sie Magny-Cours (http://www.circuitmagnycours.com/home_p_47_lang_en.html)
macieiii
05.01.2016 01:00
Fajnie @akkim że znów zrymowałeś... jak nazwiemy wielokrotne sugestie Kimiego: - płaczem - powtarzaniem się - marudzeniem by marudzić - rzeczywistym obrazem dzisiejszych torów (magny jest ok, ale niestety dla samych kierowców F1 nie żyje mimo że Kimi tak by wolał) -inne(jakie?)
akkim
04.01.2016 05:53
Tak jak ostatnio nie piszę w ogóle, to takie wyznania wchodzą mi za skórę, że Tilke z kumplami to ludzie Mordoru, pisali tysiącami - ludzie prosto z toru. Nie przyjdę na kolanach, by patrzeć na spektakl, który się rozgrywa na takich obiektach, leczcie się włodarze ze swojej chciwości albo wprost napiszcie „ W d....ie mamy gości”.
Michal2_F1
04.01.2016 05:02
@ice Magny Cours to taka Imola. Bardzo płynny, jazda jest prawdziwą frajdą, ale wyścigi nie są koniecznie atrakcyjne. A po 90* zakrętach jeździć nie umiem, wolę Silverstone czy coś :P
dan193t
04.01.2016 04:27
@bartoszcze 3 sektor w Austin, podobnie było w Turcji, chyba tylko na Sepang nie ma zakrętu o kącie prostym
bartoszcze
04.01.2016 04:02
@ice Ale tak poza Abu Zabi, Soczi i Singapurem to właściwie gdzie są jeszcze 90-stopniowe zakręty? (a, w Baku będą)
ice
04.01.2016 03:44
Magny Course to był świetny tor. Może nie tyle dla kibiców, ale dla kierowców na pewno. Kto się ścigał na jakichś symulatorach ten wie. Przyczepna nawierzchnia, płynne zakręty nie to co dzisiejszy szmelc Tilkego. Wieczna szarpanina na 90 stopniowych kanciastych "zakrętach"
ymru
04.01.2016 03:25
@rno2 Zauważ, że oba wymienione przez Ciebie tory też są bardzo do siebie podobne, pierwszy i ostatni sektor to niemal kopia z "siostrzanego" obiektu. O tym właśnie mówił KR, że tory Hermana T. są tak do siebie podobne, że są zbyt przewidywalne.
rno2
04.01.2016 02:36
@Basshuntersw Poniekąd takim torem jest Austin. Nie trzeba kopiować zakrętów z innych torów, żeby stworzyć dobry tor. Tillke, który kiedyś zaprojektował świetne zakręty na takich torach jak Sepang czy Szanghaj, to ten sam typ, który teraz projektuje wyłącznie kwadratowe buble...
rno2
04.01.2016 01:27
Ło matko po co odgrzewać stare kotlety? Przecież podobne newsy pojawiały się tutaj i to całkiem niedawno...