Heineken potwierdza wieloletnią umowę z Formułą 1
Marka piwa będzie prezentowała się na torach wyścigów Grand Prix
09.06.1620:50
1863wyświetlenia
Heineken potwierdził wejście do Formuły 1 wraz z wieloletnią umową sponsorską, która obejmuje pojawienie się na torze już w ten weekend w Montrealu, jak również objęcie sponsoringiem tytularnym GP Włoch.
Tak jak wcześniej przewidywano, holenderski gigant browarnictwa związał się z Formułą Jeden już od wyścigu w Montrealu i potwierdził współpracę w dzisiejszej konferencji. Umowa może obowiązywać do końca 2023 roku i może opiewać na 250 milionów dolarów przez ten okres, co da Heinekenowi sponsoring tytularny trzech wyścigów od 2017 roku, jak również reklamy na torze w kolejnych sześciu wyścigach.
Poza ekspozycją marki, Heineken obiecuje zaangażowanie w wiele akcji marketingowych podczas weekendów F1, jak również wsparcie dla telewizji i mediów elektronicznych. Pierwsza umowa na sponsoring wyścigu zostanie wcielona w życie wraz z tegorocznym GP Włoch, a loga na torach pojawią się na kolejnych wyścigach z wyjątkiem Abu Zabi.
Firma powiedziała jasno, że nie będzie się prezentować na żadnym bolidzie, nie zamierza się angażować w sponsoring żadnej ekipy. Jednak trwają rozmowy z kilkoma zespołami, w tym Red Bullem w sprawie oficjalnej współpracy mającej na celu pomoc w rozpoczęciu prezentowania się w F1.
Ambasadorami marki zostali David Coulthard oraz Jackie Stewart. Źródła wewnątrz padoku twierdzą, że Heineken ma postawić mocny nacisk na angażowanie fanów w F1 i firma wraz z Berniem Ecclestonem rozmawiali na temat różnych opcji.
Gianluca di Tondo, dyrektor globalnej marki Heneken powiedział:
Oznaką naszego zaangażowania w Ligę Mistrzów UEFA, Puchar Świata Rugby oraz Jamesa Bonda jest ekscytowanie naszych klientów. Wniesiemy tę pasję do Formuły 1.
Ecclestone dodał:
Heineken jest marką premium z świetną reputacją w pierwszej klasie marketingu. Jestem bardzo zadowolony, że mogę przywitać ich w rodzinie Formuły 1 i nie mogę się doczekać skali i jakości ich akcji zarówno na torach, jak i poza nimi. Razem działamy w biznesie innowacji i rozrywki i mam nadzieję, że jest to początek długiej i wyjątkowej współpracy.
Heineken będzie używał F1 również do promowania odpowiedzialnego picia alkoholu, co promuje hasło:
jeśli prowadzisz, nigdy nie pij.
KOMENTARZE