Heineken potwierdza wieloletnią umowę z Formułą 1

Marka piwa będzie prezentowała się na torach wyścigów Grand Prix
09.06.1620:50
Łukasz Godula
1863wyświetlenia

Heineken potwierdził wejście do Formuły 1 wraz z wieloletnią umową sponsorską, która obejmuje pojawienie się na torze już w ten weekend w Montrealu, jak również objęcie sponsoringiem tytularnym GP Włoch.

Tak jak wcześniej przewidywano, holenderski gigant browarnictwa związał się z Formułą Jeden już od wyścigu w Montrealu i potwierdził współpracę w dzisiejszej konferencji. Umowa może obowiązywać do końca 2023 roku i może opiewać na 250 milionów dolarów przez ten okres, co da Heinekenowi sponsoring tytularny trzech wyścigów od 2017 roku, jak również reklamy na torze w kolejnych sześciu wyścigach.

Poza ekspozycją marki, Heineken obiecuje zaangażowanie w wiele akcji marketingowych podczas weekendów F1, jak również wsparcie dla telewizji i mediów elektronicznych. Pierwsza umowa na sponsoring wyścigu zostanie wcielona w życie wraz z tegorocznym GP Włoch, a loga na torach pojawią się na kolejnych wyścigach z wyjątkiem Abu Zabi.

Firma powiedziała jasno, że nie będzie się prezentować na żadnym bolidzie, nie zamierza się angażować w sponsoring żadnej ekipy. Jednak trwają rozmowy z kilkoma zespołami, w tym Red Bullem w sprawie oficjalnej współpracy mającej na celu pomoc w rozpoczęciu prezentowania się w F1.

Ambasadorami marki zostali David Coulthard oraz Jackie Stewart. Źródła wewnątrz padoku twierdzą, że Heineken ma postawić mocny nacisk na angażowanie fanów w F1 i firma wraz z Berniem Ecclestonem rozmawiali na temat różnych opcji.

Gianluca di Tondo, dyrektor globalnej marki Heneken powiedział: Oznaką naszego zaangażowania w Ligę Mistrzów UEFA, Puchar Świata Rugby oraz Jamesa Bonda jest ekscytowanie naszych klientów. Wniesiemy tę pasję do Formuły 1.

Ecclestone dodał: Heineken jest marką premium z świetną reputacją w pierwszej klasie marketingu. Jestem bardzo zadowolony, że mogę przywitać ich w rodzinie Formuły 1 i nie mogę się doczekać skali i jakości ich akcji zarówno na torach, jak i poza nimi. Razem działamy w biznesie innowacji i rozrywki i mam nadzieję, że jest to początek długiej i wyjątkowej współpracy.

Heineken będzie używał F1 również do promowania odpowiedzialnego picia alkoholu, co promuje hasło: jeśli prowadzisz, nigdy nie pij.

KOMENTARZE

9
Yurek
09.06.2016 09:09
[quote="bartoszcze"]Przecież kwestia co gdzie wolno reklamować jest lokalna.[/quote] Zakaz reklamy wyrobów tytoniowych obowiązuje na terenie całej UE, natomiast co do reszty, była to luźna dygresja.
enstone
09.06.2016 08:54
Nie przepadam za tym piwem, można, pić, pić, pić i pić, pić i pić, potem tylko sikam :D
bartoszcze
09.06.2016 08:44
@Yurek Przecież kwestia co gdzie wolno reklamować jest lokalna.
Europejczyk
09.06.2016 08:07
Nooo może teraz w konkursach Heinekena zamiast PS4 będą do wygrania jakieś ciekawe gadżety, albo anwet bilety na jakiś wyścig :):) czekam z niecierpliwością :D
Yurek
09.06.2016 07:48
Nigdy tego nie zrozumiem. Albo reklamujemy wszystkie środki mogące potencjalnie doprowadzić do uzależnienia, a więc poza piwem wszystkie rodzaje alkoholu oraz papierosy (w myśl zasady "każdy jest odpowiedzialny za siebie"), albo nie reklamujemy żadnego - piwa (które spożywane w dużych ilościach może uzależnić) i leków także. Drugie rozwiązanie nie jest IMHO głupie. Mnie ochota na zapalenie papierosa wzrasta o 200%, gdy widzę papierosy na wystawie w kiosku.
Falarek
09.06.2016 07:14
Jeszcze jakby fajki wróciły :)
mcracer1993
09.06.2016 07:10
Heh czyli nie tyle Sauber co przede wszystkim Red Bull został wyrolowany. No i dobrze, że nie będą się angażować w sponsoring danej ekipy.[quote]No i dobrze bo już można zwymiotowac na ciągły widok reklam Rolexa i Fly Emirates[/quote] Zgadzam się w 100 procentach.
mich909090
09.06.2016 07:04
No i dobrze bo już można zwymiotowac na ciągły widok reklam Rolexa i Fly Emirates. Zero polotu i różnorodności ;)
Szadi
09.06.2016 06:53
Zielona F1, teraz wszyscy będą zadowoleni.