Informacja Pirelli po wyścigu o GP Węgier

Zgodnie z przewidywaniami, większość stawki pojechała na dwa pit stopy.
24.07.1623:33
Informacja prasowa
662wyświetlenia


Hungaroring, 24 lipca 2016 - Grand Prix Węgier stała pod znakiem najwyższej temperatury nawierzchni w tym sezonie, która osiągnęła 54 stopnie Celsjusza.

Większość zawodników wystartowała na supermiękkiej mieszance i zgodnie z przewidywaniami na dwa kolejne przejazdy założyła bardziej wytrzymałą miękką. Najwyżej sklasyfikowanym kierowcą, który zastosował odmienną strategię, był szósty na mecie Kimi Raikkonen z Ferrari, który wystartował na miękkich oponach i wykonał dwa przejazdy na supermiękkich: szybszych o ponad sekundę od miękkich.

Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał wyścig wyznaczający półmetek sezonu, obejmując prowadzenie od razu po starcie z drugiego pola i utrzymując je mimo nacisków zespołowego partnera Nico Rosberga, który często zbliżał się na mniej niż sekundę do niego. Równie zacięta walka toczyła się o ostatni stopień podium, a brali w niej udział Daniel Ricciardo z Red Bulla i Sebastian Vettel z Ferrari.

Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Po ulewie wczoraj po południu, dziś odnotowaliśmy najwyższą temperaturę nawierzchni w tym sezonie. Wczorajszy deszcz sprawił, że kierowcy mieli dużo świeżych opon do wyboru i zrobili z nich odpowiedni użytek. W wymagających warunkach cała stawka mocno naciskała od startu do mety, przeważnie realizując zapowiadaną strategię dwóch pit stopów. Kilku kierowców spróbowało innego podejścia, przede wszystkim duety Red Bulla i Ferrari, które walczyły ze sobą o pozycje aż do samej mety.

NAJLEPSZE CZASY DNIA Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
Pośrednie Miękkie Supermiękkie
1. Perez - 1.26,466 Rosberg - 1.23,670 Raikkonen - 1.23,086
2. Button - 1.26,755 Hamilton - 1.23,849 Kwiat - 1.24,669
3. Massa - 1.26,940 Vettel - 1.24,383 Massa - 1.25,296

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU
Pośrednie - 40 okrążeń (Massa)
Miękkie - 37 okrążeń (Ricciardo)
Supermiękkie - 24 okrążenia (Magnussen)

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY
Zapowiadaliśmy zwycięską strategię dwóch pit stopów i dokładnie tak to wyglądało w przypadku większości zawodników. Nasza prognoza to start na supermiękkiej mieszance i zmiana na miękką na 12. i 41. okrążeniu. Ostatecznie Hamilton wykonał dłuższe przejazdy niż zakładaliśmy, zjeżdżając po raz pierwszy na 21. okrążeniu i po raz drugi na 46. okrążeniu z 70. Pomogły w tym mokre kwalifikacje, po których supermiękkie opony ulegały mniejszej degradacji.