Informacja Pirelli po treningach przed GP Stanów Zjednoczonych
Jak dotąd jedna sekunda różnicy pomiędzy miękką i supermiękką mieszanką.
22.10.1611:35
585wyświetlenia
Austin, 22 października 2016 - Supermiękkie opony po raz pierwszy pojawiają się na Circuit of The Americas i właśnie na tej mieszance Nico Rosberg z Mercedesa na początku popołudniowej sesji uzyskał najlepszy czas: 1.37,358.
W pierwszej sesji warunki były chłodne i przez to niezbyt reprezentatywne. Po południu, w drugim treningu, panowały wyraźnie wyższe temperatury (sięgające 41 stopni Celsjusza). To typowe dla Austin, gdzie duże wahania temperatur są powszechne o tej porze roku.
Jak dotąd różnica pomiędzy supermiękkimi i miękkimi oponami wynosi jedną sekundę, a ta pierwsza mieszanka zgodnie z oczekiwaniami ulega większej degradacji. To oznacza, że pierwszy przejazd dla kierowców, którzy wystartują na tym ogumieniu, może być dość krótki. Dlatego niektóre zespoły mogą spróbować przejść przez Q2 na miękkich oponach, by wystartować na nich do wyścigu.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery:
Z dotychczasowych obserwacji wynika, że w obecnych warunkach różnica pomiędzy supermiękką i miękką mieszanką wynosi mniej więcej jedną sekundę. Z kolei pośrednia jest wolniejsza od miękkiej także o około sekundę, więc wybór strategii na wyścig może okazać się interesujący. W porównaniu z sezonem 2014 mamy do czynienia z dużą ewolucją warunków na torze, podczas gdy w zeszłym roku panowały tu deszczowe warunki. Wygląda na to, że wachlarz potencjalnych strategii jest dość szeroki: zwłaszcza, że wyprzedzanie jest tu możliwe.
NAJLEPSZE CZASY DNIA
Trening 1:
1. L. Hamilton (Mercedes) 1.37,428 miękkie nowe
2. N. Rosberg (Mercedes) 1.37,743 miękkie nowe
3. M. Verstappen (Red Bull) 1.39,379 pośrednie nowe
Trening 2:
1. N. Rosberg (Mercedes) 1.37,358 supermiękkie nowe
2. D. Ricciardo (Red Bull) 1.37,552 supermiękkie nowe
3. L. Hamilton (Mercedes) 1.37,649 supermiękkie nowe
PIERWSZY TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
SUPERMIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.38,701
MIĘKKIE L. Hamilton (Mercedes) 1.37,428
POŚREDNIE M. Verstappen (Red Bull) 1.39,379
DRUGI TRENING - NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
SUPERMIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.37,358
MIĘKKIE N. Rosberg (Mercedes) 1.38,082
POŚREDNIE L. Hamilton (Mercedes) 1.38,394
NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY DNIA
POŚREDNIE J. Palmer (Renault) 26 okrążeń
MIĘKKIE F. Nasr (Sauber) 23 okrążenia
MIĘKKIE S. Vettel (Ferrari) 23 okrążenia
SUPERMIĘKKIE V. Bottas (Williams) 18 okrążeń
SUPERMIĘKKIE K. Raikkonen (Ferrari) 18 okrążeń
MINIMALNE CIŚNIENIE W OPONACH: 21,0 psi (przód); 19,5 psi (tył)
FAKT DNIA PIRELLI
Poza jedenastoma edycjami Indy 500, które w latach 1950-1960 były zaliczane do mistrzostw świata Formuły 1, wyścigi o Grand Prix USA odbywały się dotychczas na dziewięciu różnych torach (w tym na drogowej wersji Indianapolis w latach 2000-2007, a wcześniej Long Beach gościło GP USA Zachód). Inne obiekty, które gościły F1, to m.in. Las Vegas, gdzie rozgrywano Grand Prix tego miasta. Jednak żaden amerykański zawodnik nie wygrywał na ojczystej ziemi: jedyny wyjątek to Mario Andretti, który za kierownicą Lotusa triumfował na Long Beach w 1977 roku.[/b]
KOMENTARZE