Volkswagen odejdzie z WRC po zakończeniu sezonu 2016

Informację tę potwierdziły źródła magazynu Autosport.
01.11.1614:37
Nataniel Piórkowski
2438wyświetlenia


Volkswagen wycofa się ze startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata po sezonie 2016.

Źrodła magazynu Autosport potwierdziły, że decyzja w tej sprawie została wypracowana podczas wtorkowego posiedzenia zarządu koncernu, jakie odbyło się w Wolfsburgu.

Wcześniej istniała nadzieja na to, że Volkswagen przedłuży funkcjonowanie swego programu w WRC na sezon 2017, by móc skorzystać z nowego Polo R - wiadomo już jednak, że do tego nie dojdzie, a marka zniknie z mistrzostw po czterech latach absolutnej dominacji.

Przed tygodniem, w podobnych okolicznościach decyzję o odejściu z WEC podjęło Audi, które podkreśliło, iż pragnie w pełni skoncentrować się na startach w Formule E.

Volkswagen nie wystosował jak dotąd oficjalnego komunikatu. Odejście koncernu z WRC sprawia, że na rynku kierowców znajdują się trzy nowe nazwiska: czterokrotnego mistrza świata - Sebastiena Ogiera i jego dwóch zespołowych partnerów: Jari-Matti Latvali i Andreasa Mikkelsena.

KOMENTARZE

23
woodywoods
02.11.2016 02:50
@Fate @marios76 W TCR ścigają się tylko prywatne ekipy i proszę jakie zajebiste i ciekawe wyścigi. Teraz to zostanie chyba jako jedna z głównych serii VW, poza rallycrossem, ale na szczęście nie wprowadzą tam fabrycznej ekipy. Do tego Audi również pokazało RS 3 LMS dla TCR-u. Zajebista seria :) http://www.touringcartimes.com/2016/11/01/tcr-set-to-become-volkswagens-main-programme-after-wrc-withdrawal/
marios76
01.11.2016 07:12
@Fate Piękne, ale niedoczekane: fabryce z mega budżetem łatwo pokonać prywaciarzy i brylowac tytułami na reklamach...
Saruto
01.11.2016 06:37
@Szadi Nie przerzucają się ;) już tam byli z Abtem. To raczej marketingowy bełkot był ;)
Szadi
01.11.2016 06:22
Jeżeli jeden czołowy producent przerzuca się do takiej serii jak Formula E to reszta pójdzie w jego ślady żeby nie zostać z tyłu. Dla fana "starej szkoły" to przykre, ale mam nadzieję że ten proces potrwa i mamy kilka lat na podziwianie spalinówek w akcji.
Fate
01.11.2016 04:40
Niech wszyscy fabryczni spadają do formuły E, a w innych seriach niech ścigają się zespoły prywatne. Wyścigi zyskałyby na atrakcyjności.
Mr President
01.11.2016 04:30
Pamiętam, jak Volkswagen się zarzekał, że zostanie w WRC przynajmniej do końca 2019. Po aferze spalinowej nie tyle muszą znaleźć pieniądze, co pokazać, że robią cięcia. Zarówno WEC, jak i WRC stracą, znikają być może najlepsze zespoły. Dominacja Ogiera się skończy, ale automatycznie spadnie poziom, reszta nie będzie musiała gonić najlepszych. Sporo pracy, pieniędzy i czasu włożono w projekt Polo WRC 2017, widać, że była to dość nagła i zaskakująca decyzja, nawet dla samego teamu i kierowców. Przynajmniej tego im zabrakło, myślenia z wyprzedzeniem chociaż kilku miesięcy naprzód, sporo by oszczędzili, jednak wizerunek okazał się ważniejszy od strat.
mcracer1993
01.11.2016 04:08
Może i tak by było najlepiej. Bo "Trzeba wiedzieć kiedy z sceny zejść niepokonanym". No ale żeby Ogier nie zrobił nas wszystkich w balona i po roku przerwy powie, że wraca do WRC... Ale teraz jako aktualny mistrz świata trzyma klucz do transferu.
michal2111
01.11.2016 04:07
VAG tnie koszty gdzie popadnie. Audi odchodzi z WEC, VW z WRC. Dieselgate uderzyło po kieszeniach. O ile dla rywalizacji w WRC może być to zbawienne, to odejście mistrzowskiego zespołu nigdy nie jest pozytywem dla danej serii motorsportu. PS.Może bali się Toyoty :-P.
MartiniRacing
01.11.2016 03:56
To co napisałem to są spekulacje. Na miejscu Ogiera bym się wycofał. Odejsć jako Mistrz.
mcracer1993
01.11.2016 03:54
@MartiniRacing Czyli składy na przyszły rok są prawie znane. Ford (M-Sport): Ott Tanak zw. titanakiem (bo wraca do M-Sportu) i Andreas Mikkelsen (nie wiadomo co z Ostbergiem i Camillim) Hyundai: Thierry Nevuille, Hayden Paddon i Dani Sordo Citroen: inż. Kris Meeke, Stephane Lefebvre i Craig Breen Toyota: Juho Haenninen i Jari Matti-Latvala. Zostaje jeszcze jedno wolne miejsce w Toyocie. Co do Ogiera to co on zamierza robić po zakończeniu kariery? Chce wrócić na tor tak jak Sebastien Loeb?
dziadekm1
01.11.2016 03:41
Tak to jest jak główne zdanie należy do księgowej. Producenci mają kasę ale nie mają pasji, to samo jest w F1. Była Toyota, Honda, Renault pojawia się i znika, na chwilę wstąpił Merc. A taki Williams czy Sauber zrąbią wszystko aby się utrzymać bo to zespoły z pasją do ścigania. W WRC tylko M-Sport jest prawdziwym zespołem
MartiniRacing
01.11.2016 03:33
Ponoć Ogier ma zakończyć kariere. Latvala rzekomo do Toyoty Mikkelsen do M-Sportu. Co do VW to nie mam do nich zadnego szacunku. Mam nadzieje ze nigdy żadna marka VW nie wejdzie do F1
rocque
01.11.2016 03:21
...a F1 taka niedobra, tylko zniechęca producentów do dołączenia do stawki :P btw Czyżby to był powód odejścia Capito do McLarena?
---
01.11.2016 03:11
@Gszegosz Panuje panika by odzyskać szacunek mózgów rozpuszczonych przez ekopropagandę.
Kamikadze2000
01.11.2016 03:10
Szkoda, ze Merc nie wycofałby się po sezonie 2016. :P
Gszegosz
01.11.2016 03:07
Audi żegna się z WEC, teraz VW z WRC, co tam się dzieje w tym VAG'u?
rno2
01.11.2016 02:35
@Yurek koń by się uśmiał.
mcracer1993
01.11.2016 02:21
Heh także Kubica nie ma już żadnych szans na przejście do WRC, tylko może spokojnie wracać na tor. Bo Ogier, Latvala i Mikkelsen w tym momencie znajdą się w kręgu zainteresowań Toyoty. Także ktoś z tej trójki przejdzie na pewno do Toyoty.
Yurek
01.11.2016 02:05
[quote="rno2"]Liczy się tylko ich interes[/quote] Teraz VW zostanie zastąpiony w WRC przez powołany z miłości do sportu rno2 WRC Rally Team, który zdominuje na lata rajdy i wszyscy będą mu kibicować. Oczywiście rno2 jest multimiliarderem i może pozwolić sobie na wielomilionowe straty co miesiąc. W końcu liczy się miłość do sportu!
Fate
01.11.2016 02:04
Ferrari i Mercedes wycofują się z Formuły 1 po sezonie 2018, chcą w pełni skupić się na Formule E.
rno2
01.11.2016 02:01
I to są właśnie producenci w sportach motorowych. Liczy się tylko ich interes, a sport mają w dup.e...
Yurek
01.11.2016 02:00
Czy to oznacza, że będzie ciekawiej i Ogier nie zdobędzie kolejnego tytułu? Bo jeśli tak, to może z powrotem zacznę śledzić WRC. Żadna dominacja w F1 mnie nie zniechęcała, ale rajdów nie darzyłem takim "uczuciem" jak F1.
Gzehoo92
01.11.2016 01:50
ŻE CO???