GP Australii: Hamilton dyktuje tempo w drugim treningu
Prezentujemy opis i wyniki popołudniowych zajęć na torze Albert Park.
24.03.1707:32
10589wyświetlenia
Lewis Hamilton popisał się najlepszym czasem okrążenia w trakcie drugiego treningu przed Grand Prix Australii. Za Brytyjczykiem znaleźli się Sebastian Vettel i Valtteri Bottas.
Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Haasa: Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen. W przeciwieństwie do porannej sesji, w obu bolidach nie znajdowały się tym razem T-wingi, które zaskarbiły sobie uwagę obserwatorów łatwo dostrzegalną elastycznością. Grosjean jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując czas 1:26,912s.
W międzyczasie w alei serwisowej mechanicy McLarena pracowali nad bolidem Fernando Alonso. Podczas gdy MCL32 Hiszpana znajdował się na podnośnikach ze zdjętą podłogą, Stoffel Vandoorne pokonywał pierwsze okrążenia w trakcie popołudniowych zajęć korzystając z miękkiej mieszanki. Belg legitymował się czasem o 2,6s gorszym od Grosejana. Już dziesięć minut po starcie sesji Magnussen został wezwany do zwolnienia i powrotu do garażu z powodu wycieku wody.
Kilka minut później na czele tabeli znajdowali się dwaj kierowcy Mercedesa: Bottas (1:25,149s na supermiękkich Pirelli PZero) przed Hamiltonem. Niedługo po tym przed reprezentantów teamu Srebrnych Strzał wskoczył mistrz świata z 2007 roku - Kimi Raikkonen wykręcił czas o 0,1s lepszy od Bottasa. Dwadzieścia minut po rozpoczęciu sesji do pracy na torze powrócił Jolyon Palmer, który stracił niemal cały poranny trening przez problemy związane z przekładnią. Brytyjczyk pechowo rozpoczął weekend w Melbourne, gdyż krótko po tym stracił panowanie nad swym Renault R.S.17 uderzając tyłem o barierę z opon w ostatnim zakręcie. Sesja została przerwana na około sześć minut.
Po usunięciu rozbitej konstrukcji i zniknięciu czerwonych flag kierowcy mogli powrócić do realizacji programów. Na torze pojawił się długo wyczekiwany Fernando Alonso. Z kolei Massa zgłosił inżynierom Williamsa niepokojący problem:
Nie mogę zmieniać biegów- powiedział Brazylijczyk. Bezpośrednio po tym Bottas i Hamilton poprawili swoje rekordowe okrążenia na ultramiękkich oponach - Fin odnotował 1:24,176s, a trzykrotny mistrz świata 1:23,620s. Na półmetku sesji obu kierowców Mercedesa rozdzielił w tabeli Vettel, także mający w swym bolidzie oznaczone fioletowym kolorem opony Pirelli.
Kiedy Magnussen wracał na tor po nieplanowanej inspekcji bolidu, do alei serwisowej kierował się w wolnym tempie jego zespołowy partner - Grosjean zaliczył wyjazd poza tor w czwartym zakręcie, zgłaszając swym inżynierom problemy z działaniem hamulców. W tym samym czasie Ricciardo ukończył kółko, jakie zapewniło mu awans na piąte miejsce z nieco ponad sekundową stratą do Hamiltona, a Verstappen zwiedził pobocze w T12, tracąc szansę na ukończenie okrążenia na ultramiękkiej mieszance.
U progu ostatnich trzydziestu minut treningu kierowcy w coraz większym stopniu koncentrowali się na dłuższych przejazdach. Powracający do jazdy Grosjean notował czasy o około sześć sekund gorsze niż wyniki kierowców środka stawki. Dla porównania Hamilton jechał tempem 1m27s. Fernando Alonso udało się jeszcze wskoczyć na dwunastą lokatę ze stratą dwóch sekund do ścisłej czołówki. W samochodzie kierowcy z Oviedo znajdowało się ultramiękkie ogumienie. Na wysokim siódmym miejscu znajdował się rodak dwukrotnego czempiona F1 - Carlos Sainz broniący barw Toro Rosso.
W międzyczasie mechanicy RBR kontynuowali pracę nad bolidem Verstappena. Szef zespołu - Christan Horner potwierdził w rozmowie z telewizją Sky Sports, że uszkodzeniu uległa w nim podłoga. Brytyjczyk dodał, że kiepska forma Ricciardo wynika z faktu, iż kierowca nie jest zadowolony ze zmian w ustawieniach, jakie wprowadzono przed startem FP2. Tymczasem Magnussen wyjechał na krótki stint na ultramiękkiej mieszance, powracając po kilku minutach do garażu Haasa. Najszybszym kierowcą na torze był Raikkonen, osiągający rezultaty na poziomie 1m28s na ultramiękkich oponach.
Na piętnaście minut przed końcem zajęć Kwiat usłyszał od inżyniera Toro Rosso, iż wykonuje dobrą pracę utrzymując stałe tempo w granicach 1m30s. Chwilę wcześniej Rosjanin narzekał na stan przednich opon, które miały już na koncie ponad 20 okrążeń. Kilka minut później Alonso rozpoczął kolejny przejazd z większym zapasem paliwa, a w ostatnim zakręcie toru pojawiła się żółta flaga związana z wywróconym pachołkiem wytyczającym drogę zjazdu do alei serwisowej.
Pod koniec sesji najlepsze czasy osiągał Bottas - 1m27s na supermiękkich Pirelli PZero. Dla porównania drugi z zawodników Mercedesa, Hamilton, notował wyniki 1m28s na ultramiękkim ogumieniu, jakie pokonało już dystans blisko 25 kółek. Tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę Ericsson wypadł z toru w szóstym zakręcie, zakopując swój bolid w żwirowej pułapce. Dyrekcja sesji podjęła decyzję o rozpoczęciu okresu wirtualnej neutralizacji. Trening dobiegł końca pod żółtymi flagami.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 28°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:23,620 | 34 | |||
2 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF70H | 1:24,167 | 0,547 | 0,547 | 35 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W08 EQ Power+ | 1:24,176 | 0,556 | 0,009 | 34 | |
4 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF70H | 1:24,525 | 0,905 | 0,349 | 30 | |
5 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB13 | 1:24,650 | 1,030 | 0,125 | 27 | |
6 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB13 | 1:25,013 | 1,393 | 0,363 | 8 | |
7 | Carlos Sainz (55) | Toro Rosso STR12 | 1:25,084 | 1,464 | 0,071 | 34 | |
8 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-17 | 1:25,436 | 1,816 | 0,352 | 29 | |
9 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.17 | 1:25,478 | 1,858 | 0,042 | 36 | |
10 | Daniił Kwiat (26) | Toro Rosso STR12 | 1:25,493 | 1,873 | 0,015 | 39 | |
11 | Sergio Perez (11) | Force India VJM10 | 1:25,591 | 1,971 | 0,098 | 35 | |
12 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL32 | 1:26,000 | 2,380 | 0,409 | 19 | |
13 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM10 | 1:26,145 | 2,525 | 0,145 | 37 | |
14 | Felipe Massa (19) | Williams FW40 | 1:26,331 | 2,711 | 0,186 | 6 | |
15 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C36 | 1:26,498 | 2,878 | 0,167 | 29 | |
16 | Lance Stroll (18) | Williams FW40 | 1:26,525 | 2,905 | 0,027 | 27 | |
17 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL32 | 1:26,608 | 2,988 | 0,083 | 33 | |
18 | Pascal Wehrlein (94) | Sauber C36 | 1:26,919 | 3,299 | 0,311 | 30 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-17 | 1:27,279 | 3,659 | 0,360 | 8 | |
20 | Jolyon Palmer (30) | Renault R.S.17 | 1:27,549 | 3,929 | 0,270 | 4 |
107% najlepszego czasu: 1:29,473
KOMENTARZE