AMuS: Nowym silnikiem F1 zostanie V6 biturbo o mocy 1200 KM?
Niemiecki magazyn dotarł do wstępnej propozycji zmian w przepisach na sezon 2021.
05.04.1712:33
4439wyświetlenia
Auto Motor und Sport dotarł do szczegółów wstępnych planów związanych z wprowadzeniem do Formuły 1 nowej specyfikacji jednostek napędowych począwszy od sezonu 2021.
Po piątkowym spotkaniu szefa FIA - Jeana Todta z przedstawicielami obecnych i potencjalnych producentów, wydano oświadczenie, w którym nakreślono cele przyświecające pomysłowi wprowadzenia do sportu nowych silników. Jednostki przygotowywane z myślą o sezonie 2021 mają być prostsze konstrukcyjnie, tańsze w projektowaniu i rozwoju oraz odznaczać się lepszym dźwiękiem.
W ostatnim czasie dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1 - Ross Brawn przekonywał:
Zanim zaczniemy myśleć o zrównoważonej koncepcji bolidu dla F1, należy określić specyfikację silnika. Wszystkie dalsze kwestie zależą właśnie od jednostki napędowej.
W trakcie spotkania miano zakwestionować dalszą potrzebę wykorzystywania w zespole napędowym F1 silnika-generatora energii termicznej. Uznano, że jest on zbyt drogi w rozwoju, a także stanowi główny powód mało imponującego dźwięku silników. Nie wiadomo, czy od 2021 roku każdy z producentów musiałby w dalszym ciągu przygotowywać własne baterie i turbosprężarki. Oba te podzespoły mogą równie dobrze zostać ustandaryzowane, gdyż ich przygotowanie pochłania duże ilości pieniędzy.
Według informacji do jakich dotarł korespondent AMuS - Michael Schmidt, nowym silnikiem F1 mogłoby zostać V6 biturbo osiągające moc rzędu 1200 koni mechanicznych. W jednostce napędowej nie znalazłby się silnik-generator energii termicznej, a jedynym hybrydowym systemem byłby KERS.
Były kierowca Formuły 1 i ekspert niemieckiej telewizji - Mark Surer komentuje:
Po pierwsze FIA nie chce porzucić hybrydowych silników, ale przy jednej turbosprężarce nie ma mowy o dobrym dźwięku. Na tę chwilę jedynym i największym problemem F1 pozostaje dźwięk, a jego nie da się zmienić pozostając przy koncepcji jednej dużej turbosprężarki. Potrzebujemy dwóch. Wtedy jednak pojawiają się techniczne komplikacje związane z pozyskaniem energii z wydechu. Z tego względu FIA może poświęcić MGU-H [silnik-generator energii termicznej], oferując fanom lepszy dźwięk.
KOMENTARZE