Verstappen: Wyprzedzanie daje w tym sezonie dużo większą przyjemność
Po trzech pierwszych wyścigach sezonu rywalizacja przypomina tą z końca lat '90 i początku '00.
25.04.1714:43
1433wyświetlenia
Max Verstappen przekonuje, że w tym sezonie, ze względu na konieczność wykonywania dużo cięższej pracy za kierownicą bolidu, wyprzedzanie rywali daje dużo większą przyjemność.
Nowa generacja bolidów królowej sportów motorowych odznacza się dużo wyższym dociskiem, co w połączeniu ze skróceniem dystansu hamowania do zakrętów przekłada się na znacznie większe wyzwania związane z podejmowaniem prób wyprzedzania.
Po Grand Prix Australii, w trakcie którego doliczono się jedynie dwóch manewrów wyprzedzania w środowisku sportu panowały obawy co do poziomu widowiska. Statystyki sugerują, że pod względem walki na torze rywalizacja przypomina tą z końca lat '90 i początków minionej dekady.
Porównanie liczby manewrów wyprzedzania w trzech pierwszych wyścigach sezonu | ||||
Grand Prix | 2016 | 2017 | Zmiana (procentowo) | |
---|---|---|---|---|
Grand Prix Australii | 26 | 2* | -92,3 | |
Grand Prix Chin | 128 | 31 | -75,8 | |
Grand Prix Bahrajnu | 66 | 32 | -48,5 | |
Średnia | 73 | 22 | ||
* za manewr wyprzedzania uznano atak przeprowadzony z powodzeniem na szybkim okrążeniu - do statystyk nie wlicza się więc pierwszego kółka rywalizacji w wyścigu - po którym kierowca utrzymał pozycję aż do ukończenia danego okrążenia / dane Forix.com. |
Verstappen, który w 2016 roku popisał się rekordem 78 wyprzedzeń w trakcie sezonu, uważa, że to odpowiedni kierunek.
W tym roku wyprzedzanie jest trudniejsze, ale zdecydowanie nie jest to takie złe. Jeśli znajdujesz się na nowym ogumieniu, wciąż masz jedno lub dwa okrążenia, by naprawdę powalczyć o awans. W tym sezonie DRS nie jest już tak pomocny jak dawniej. W Chinach większość ataków była przeprowadzana bez użycia DRS, co daje nam więcej frajdy. Dojazd do szóstego zakrętu w Szanghaju to dobre miejsce do wyprzedzania, zwłaszcza gdy mocno opóźnisz hamowanie. Sama możliwość późniejszego naciśnięcia na pedał hamulca także daje satysfakcję.
KOMENTARZE