Brawn: Nowe silniki mają kluczowe znaczenie dla sukcesu F1

Brytyjczyk przyznaje, że sport musi wsłuchiwać się w głos fanów i szanować opinie producentów.
09.06.1720:00
Nataniel Piórkowski
1074wyświetlenia


Dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1 - Ross Brawn, powiedział, że seria Grand Prix musi koniecznie znaleźć złoty środek, określając nową formułę jednostek napędowych.

Podczas piątkowej konferencji prasowej władz sportu, Brytyjczyk podkreślił, że stworzenie optymalnych przepisów w zakresie jednostek napędowych będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu Formuły 1.

Sądzę, że silnik jest kluczowym elementem. Musimy pójść w dobrym kierunku. Obecnie, wspólnie z FIA, zespołami i zainteresowanymi producentami prowadzimy debatę, dzięki której możliwe jest określenie rodzaju silnika, z jakiego chcemy korzystać w przyszłości - stwierdził.

Myślę, że w pewnym sensie Formuła 1 znajduje się na rozdrożu. Oczywiście świat przemysłu motoryzacyjnego zmierza obecnie w innym kierunku - samochodów napędzanych ogniwami paliwowymi, samochodów elektrycznych czy autonomicznych... To nie jest kierunek Formuły 1, więc w jaki sposób możemy znaleźć odpowiednie rozwiązania w zakresie przyszłych przepisów? Potrzebujemy ścieżki, która zadowoli fanów, ponieważ jeśli nie mamy fanów śledzących sport, nie mamy niczego.

Sądzę, że istnieje bardzo delikatna równowaga w wyzwaniu technicznym, jakim w dalszym ciągu musi być Formuła 1 - to w końcu jej bardzo istotny element. Nie możemy jednak przesadzać z tym czynnikiem dochodząc do punktu, w którym zaczyna on odrywać naszą uwagę od ścigania. Cieszy nas bardzo pozytywne podejście zespołów. Wspólnie z FIA staramy się znaleźć dobre rozwiązania na przyszłość.

KOMENTARZE

2
L00Kass
10.06.2017 08:53
Autonomiczny tryb w pitlane + kilka algorytmów wyeliminują wymuszanie pierwszeństwa, speeding i inne.
peritas
09.06.2017 06:18
no to co ? albo tak jak teraz interes producentów na wierzchu,którzy notabene przychodzą i odchodzą kiedy chcą albo interes zespołów takich jak np.McLaren,williams itd które są zawsze.Ja stawiam na zespoły = standardowy zamrożony silnik spalinowy+rozbudowany KERS i jego pełny rozwój ,bez tokenów i sezonowych limitów. Jak można karać kierowcę za to że mu sie silnik popsuł?Nie dośc że nie kończy wyścigu czy traci cały trening na pracę z bolidem ,to jeszcze dodatkowo karzą go na starcie?