Informacja Pirelli po kwalifikacjach do GP Abu Zabi

Jeden pit stop to optymalna strategia na wyścig. Możliwe są też jednak inne opcje taktyczne.
25.11.1723:17
informacja prasowa
1180wyświetlenia
Embed from Getty Images

Yas Marina, 25 listopada 2017 - Valtteri Bottas z Mercedesa zdobył ostatnie pole position w sezonie 2017, uzyskując czas lepszy o około 2,5 sekundy od zeszłorocznego rezultatu zwycięzcy kwalifikacji.

Dokonał tego na ultramiękkich oponach P Zero „fioletowych”, które były w użyciu także przed rokiem.
Wszyscy kierowcy korzystali właśnie z ultramiękkiej mieszanki od początku do końca kwalifikacji, które rozpoczęły się jeszcze za dnia i zakończyły przy sztucznym świetle, po zachodzie słońca. Tak jak zawsze na tym torze, temperatura nawierzchni stopniowo spadała podczas sesji.

Najszybszą strategią na niedzielny wyścig będzie jeden pit stop, zwłaszcza że wyprzedzanie na torze Yas Marina nie należy do najłatwiejszych zadań.

MARIO ISOLA - SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
Kwalifikacje przebiegały dokładnie zgodnie z naszymi oczekiwaniami: ewolucja nawierzchni nie była duża i na ultramiękkich oponach, używanych od początku do końca sesji, ustanawiano nowe rekordy okrążenia. Nawet na tej mieszance można było pokonać więcej niż jedno okrążenie pomiarowe i dlatego niektórzy kierowcy wymiennie przejeżdżali szybkie i schładzające rundy. W przypadku większości kierowców powinniśmy mieć do czynienia ze strategią jednego pit stopu według schematu ultramiękkie/supermiękkie, ale niski poziom degradacji oznacza dodatkowo, że okno do wykonania zjazdu jest dość szerokie, więc zawodnicy powinni mieć dużą swobodę w wyborze momentu zmiany opon.

DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Ultramiękkie „fioletowe”: Wykorzystywane przez całe kwalifikacje, przez wszystkich kierowców.
Supermiękkie „czerwone”: Nie korzystano z nich podczas kwalifikacji, ale będą ważnym elementem wyścigowej strategii.
Miękkie „żółte”: W użyciu na początku trzeciego treningu, rozgrywanego w zupełnie innych warunkach.

TRZECI TRENING - NAJLEPSZE CZASY
Hamilton 1.37,627 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Bottas 1.37,900 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Raikkonen 1.38,157 ULTRAMIĘKKIE NOWE

KWALIFIKACJE - PIERWSZA DZIESIĄTKA
Bottas 1.36,231 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Hamilton 1.36,403 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Vettel 1.36,777 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Ricciardo 1.36,959 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Raikkonen 1.36,985 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Verstappen 1.37,328 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Hulkenberg 1.38,282 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Perez 1.38,374 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Ocon 1.38,397 ULTRAMIĘKKIE NOWE
Massa 1.38,550 ULTRAMIĘKKIE NOWE

NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Stroll 13
SUPERMIĘKKA Ericsson 32
ULTRAMIĘKKA Wehrlein 29

NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
MIĘKKA Hamilton 1.41,135
SUPERMIĘKKA Hamilton 1.38,912
ULTRAMIĘKKA Bottas 1.36,231

KOMPLETY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG