Todt: Zespoły same głosowały za ograniczeniem regulaminowej puli silników
"Teraz nie mamy jednomyślności, więc zostajemy przy trzech jednostkach".
27.11.1714:22
1684wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef FIA - Jean Todt zasugerował, że zespoły Formuły 1 nie powinny narzekać na ograniczenie regulaminowej puli silników, gdyż pewien czas temu same głosowały za takim rozwiązaniem, a w ostatnim czasie nie osiągnęły wymaganej jednomyślności, aby zmienić przepisy.
Od kolejnego sezonu każdy kierowca będzie mógł bezkarnie użyć tylko trzech silników spalinowych i generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H). Regulaminowa liczba pozostałych komponentów - generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej (MGU-K), układu magazynowania energii oraz elektroniki sterującej - zostanie ograniczona do dwóch.
Komentując krytyczne opinie ze strony Red Bulla i McLarena, Todt wyjaśniał:
Todt przypomniał, że ograniczenie regulaminowej puli silników było jednym z pierwszych posunięć zmierzających ku ograniczeniu kosztów, jakie ponoszą zespoły klienckie.
Szef FIA - Jean Todt zasugerował, że zespoły Formuły 1 nie powinny narzekać na ograniczenie regulaminowej puli silników, gdyż pewien czas temu same głosowały za takim rozwiązaniem, a w ostatnim czasie nie osiągnęły wymaganej jednomyślności, aby zmienić przepisy.
Od kolejnego sezonu każdy kierowca będzie mógł bezkarnie użyć tylko trzech silników spalinowych i generatorów odpowiadających za odzyskiwanie energii termicznej (MGU-H). Regulaminowa liczba pozostałych komponentów - generatora odpowiadającego za odzyskiwanie energii kinetycznej (MGU-K), układu magazynowania energii oraz elektroniki sterującej - zostanie ograniczona do dwóch.
Komentując krytyczne opinie ze strony Red Bulla i McLarena, Todt wyjaśniał:
Zadecydowano o tym na drodze konsensusu. Wszystkie strony uznały, że złamanie przepisów będzie wiązało się z karą cofnięcia na starcie. Mamy to co mamy. Niektóre zespoły narzekają, że w przyszłym roku będzie obowiązywał limit trzech silników na sezon. Cóż, tak zadecydowano. Pamiętam, że byli nawet ludzie, którzy zastanawiali się, czy nie można byłoby wprowadzić ograniczenia do jednej jednostki na sezon.
To nic nowego. Już kilka lat temu ustalono, jak ma wyglądać ta kwestia w sezonie 2018. Odbyliśmy trochę spotkań ze wszystkimi zespołami. Sposób w jaki tworzone są przepisy, w jaki wykonywana jest władza, definiuje, że w celu przywrócenia limitu czterech silników na sezon 2018 wymagana jest jednomyślność. Teraz nie mamy jednomyślności, więc zostajemy przy trzech jednostkach- dodał Francuz, który może być już pewien zapewnienia sobie kolejnej kadencji na stanowisku szefa Federacji.
Todt przypomniał, że ograniczenie regulaminowej puli silników było jednym z pierwszych posunięć zmierzających ku ograniczeniu kosztów, jakie ponoszą zespoły klienckie.
Nie ulega wątpliwości, że Formuła 1 jest zbyt droga. Istnieje zbyt wielka przepaść pomiędzy małymi i dużymi teamami. Zadecydowaliśmy więc, że ze względu na koszty ograniczymy liczbę silników, zapewniając prywatnym zespołom dostawy jednostek po niższych cenach.
KOMENTARZE