Todt wykluczył możliwość zrezygnowania z Halo przed sezonem 2018
Wcześniej pojawiały się doniesienia, jakoby Federacja rozważała porzucenie systemu
27.11.1711:34
2186wyświetlenia
Embed from Getty Images
Jean Todt wykluczył możliwość porzucenia systemu Halo jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2018.
Od przyszłego roku kierowcy będą musieli obowiązkowo korzystać z nowego systemu ochrony głowy. Do Formuły 1 zostanie wprowadzone Halo, czyli pałąk składający się z obręczy, dwóch mocowań oraz słupka umiejscowionego tuż przed kokpitem.
Nowe rozwiązanie budzi duże kontrowersje wśród fanów oraz kierowców, głównie ze względów estetycznych. Teraz z kolei pojawiły się sygnały, iż Halo znacznie podniesie masę bolidów, co może dyskryminować wyższych oraz cięższych zawodników. Ponadto w Abu Zabi dokonano próby opuszczenia bolidu na czas z założonym systemem Halo i Valtteri Bottas nie zdołał tego zrobić poniżej regulaminowego czasu siedmiu sekund.
Z tego powodu narodziły się spekulacje, jakoby Federacja rozważała rezygnację z nowego systemu bezpieczeństwa, lecz teraz prezes organizacji - Jean Todt, definitywnie wykluczył taką możliwość.
Jean Todt wykluczył możliwość porzucenia systemu Halo jeszcze przed rozpoczęciem sezonu 2018.
Od przyszłego roku kierowcy będą musieli obowiązkowo korzystać z nowego systemu ochrony głowy. Do Formuły 1 zostanie wprowadzone Halo, czyli pałąk składający się z obręczy, dwóch mocowań oraz słupka umiejscowionego tuż przed kokpitem.
Nowe rozwiązanie budzi duże kontrowersje wśród fanów oraz kierowców, głównie ze względów estetycznych. Teraz z kolei pojawiły się sygnały, iż Halo znacznie podniesie masę bolidów, co może dyskryminować wyższych oraz cięższych zawodników. Ponadto w Abu Zabi dokonano próby opuszczenia bolidu na czas z założonym systemem Halo i Valtteri Bottas nie zdołał tego zrobić poniżej regulaminowego czasu siedmiu sekund.
Z tego powodu narodziły się spekulacje, jakoby Federacja rozważała rezygnację z nowego systemu bezpieczeństwa, lecz teraz prezes organizacji - Jean Todt, definitywnie wykluczył taką możliwość.
Nie ma już drogi powrotu. Halo pojawi się i zostanie. Dlaczego? Ponieważ oferuje wielkie wartości pod względem bezpieczeństwa. Jestem zafascynowany tym co zostało napisane na ten temat. Halo jest po prostu częścią naturalnej ciągłości Formuły 1. Oczywiście to nie musi być ostatnie słowo. Jeżeli znajdziemy lepsze rozwiązanie, to wprowadzimy je- powiedział Francuz.
KOMENTARZE