Mateschitz: Nawet starta 0,5s umożliwi Red Bullowi walkę z Mercedesem

Austriacki biznesmen pozytywnie ocenia formę swych kierowców oraz potencjał bolidu RB14.
21.03.1814:12
Nataniel Piórkowski
3003wyświetlenia
Embed from Getty Images

Dietrich Mateschitz uważa, że nawet strata rzędu pół sekundy na okrążeniu może pozwolić Red Bullowi na prowadzenie wyrównanej walki z Mercedesem w sezonie 2018.

Właściciel austriackiej ekipy jest zadowolony z postawy swych kierowców: Maxa Verstappena i Daniela Ricciardo oraz przekonuje, że napędzany silnikiem Renault tegoroczny bolid zapewnia znacznie lepsze osiągi niż u progu minionego sezonu robił to awaryjny RB13.

Nie wiemy, co do tej pory zrobił Mercedes i jak duża będzie ich przewaga. Jeśli jednak będziemy pół sekundy za nimi to jesteśmy w stanie dorównać ich poziomowi dzięki naszemu bolidowi i kierowcom. Jeśli strata będzie wynosiła jedną sekundę nie będziemy mieli szans na walkę o zwycięstwa. Generalnie mam wrażenie, że Ferrari i Red Bull zbliżyły się do Mercedesa - tłumaczył Mateschitz.

W podobnym tonie wypowiada się wyścigowy kierowca Red Bulla - Max Verstappen: Pod koniec ubiegłego roku byliśmy w bardziej konkurencyjnej dyspozycji, więc mam nadzieję że w trakcie zimowych testów udało nam się nieco zbliżyć do Mercedesa. Uważam, że nadal są najlepszym zespołem. Wciąż są bardzo szybcy. Zaliczmy jednak lepszy start sezonu niż przed rokiem - jeśli będziemy blisko, powiedzmy w obrębie 0,5s, to na niektórych torach na pewno powalczymy z nimi o zwycięstwa.

Mateschitz dodał, że oba jego zespoły znajdują się w diametralnie innej sytuacji niż przed rokiem. Muszę przyznać, że na początku naszym problemem był nie tylko silnik, ale także nadwozie. W trakcie pierwszej połowy kampanii musieliśmy je przeprojektować. Dopiero po tym wróciliśmy do konkurencyjnej formy. Tym razem jest inaczej. W Toro Rosso silnik Hondy działa jak szwajcarski zegarek - jest niezawodny i zapewnia moc porównywalną z Renault. Red Bull Racing po raz kolejny dysponuje na torze doskonałym bolidem. Jednostka Renault zdaje się odznaczać lepszymi właściwościami jezdnymi oraz niezawodnością. Nie wiemy jeszcze czy dane z hamowni znajdą potwierdzenie w rzeczywistości, ale ogólnie jesteśmy bliżej czołówki - zarówno pod względem silnika jak i bolidu.

KOMENTARZE

22
Archie27
22.03.2018 08:48
@MairJ23 Jak cos mam na dysku sezony od 1978 do 2015
bartoszcze
22.03.2018 11:06
@neverenB Nie wiadomo. Raczej bym się nie nastawiał. Na razie nigdzie nie jest dostępna.
neverenB
22.03.2018 10:42
[quote="bartoszcze"]Aczkolwiek jeszcze prawie nikt tego nie widział na oczy, więc oczywiście trzeba jeszcze chwilę zaczekać, oficjalnie w ten weekend beta-testy.[/quote] To jednak będzie dostępna ta platforma w PL czy nie ?
RY2N
22.03.2018 08:15
@mich909090 @MairJ23 Moim zdaniem Mateschitz (lub dziennikarz) zbytnio uprościł wypowiedź , chodziło zapewne o tempo kwalifikacyjne i to, że w wyścigu są w stanie te 0,5 sek nadrobić (widocznie ich bolid świetnie się prowadzi i dobrze obchodzi z oponami gdy jest mocno zatankowany). W zeszłym roku Ferrari w wyścigu było w stanie nadrobić 0,3 sek straty z kwalifikacji do Merca, więc być może Mateschitz ma rację. Może te RedBull coś wymyślił co pomoże w wyścigu względem konkurencji. Już niedługo się przekonamy.
Kamikadze2000
22.03.2018 08:02
W obecnej zaawansowanej technologii i udogodnieniach 0,5 sekundy jest niczym 1,5 sekundy 30 lat temu. ;) Pewnie mnie zjecie, ale ja uważam, że największą słabością Merca zawsze byli kierowcy. :D
rno2
22.03.2018 06:58
Wg mnie Mateschitzowi chodzi o to, że startując ze stratą 0,5 sekundy w Australii są w stanie dogonić Mercedesa i Ferrari na przestrzeni sezonu. Akurat Red Bull to jeden z lepszych zespołów jeśli chodzi o rozwój bolidu.
bartoszcze
22.03.2018 06:36
@MairJ23 Z FAQ: "2. F1 TV Pro (available in some countries) Live coverage of all F1 races, plus F2, GP3 and Porsche Super Cup, available in English, French, German and Spanish commentary. Additional 20 on-board cameras and team radios. Plus all the stats, full race replays and historic races." Aczkolwiek jeszcze prawie nikt tego nie widział na oczy, więc oczywiście trzeba jeszcze chwilę zaczekać, oficjalnie w ten weekend beta-testy.
marios76
22.03.2018 06:32
@MairJ23 To się nie liczyło, bo Ayrton twierdził, że jechał z Bogiem, czyli we dwóch. To taki zart- okrążenie kwalifikacyjne było niesamowite. Prost, nawet jakby przycisnal, to i tak byłby drugi, że strata sekundy. Po co? Co do wyścigu, to ego Senny wzięło górę nad rozsądkiem- on chciał Prosta zdublowac, zniszczyć, zarobić aż 3 punkty. A jakby go nie zdublowal, to zarobił by tylko 3 punkty. Stracił 12 i w tej materii, mógłby się uczyć od "Prefesora"... PS Choć Prosta tez kalkulator zawodzil, np. w 84tym ;)
MairJ23
22.03.2018 01:35
@bartoszcze wlasnie przeczytalem wszystko i nic nie wspominaja o archiwum - czyli wyscigach sprzed wielu sezonow a tego w sumie szukam. Pakiet ktory oferuja jest calkiem spoko - chyba sie zdecyduje. Ale tylko wtedy jak bede mial dostep do starych wyscigow.
mich909090
21.03.2018 10:01
@Tetracampeon Chodzi o to, że taka przewaga na tym poziomie jest nie do odrobienia na przestrzeni sezonu. Zespół pokroju Mercedesa z budżetem bez dna mając 0,5 przewagi może spokojnie rozgrywać sezon pod swoje dyktando.Mówimy o jakiejś stałej przewadze. Wiadomo, że w pojedynczych przypadkach zdarzają się różne różnice ale ma na to wpływ wiele czynników. Hamilton na Monzy w zeszłym roku też miał ponad sekundę przewagi.
marcelo92
21.03.2018 09:52
Tydzien temu ogladalem cale wyscigo na YT z lat 90-93. Byly tez starsze.
bartoszcze
21.03.2018 08:46
@MairJ23 Kup sobie F1 TV Pro :)
MairJ23
21.03.2018 08:21
@Tetracampeon szkoda ze nie ma kanalu na necie ktory 24/dobe pokazuje cale sezony F1.... ale bym sobie cos z 1993 roku ogladnal albo moze sezon 2006 jak Michaelowi wybucha silnik :) Ja mialem kiedys kanal na Justin.tv i nadawalem 24/7 programy dokumentalne na temat przyrody i to mialo ogromne powodzenie. Mysle ze z F1 byloby podobnie. Mam nadzieje ze Liberty cos takiego zrobi - Jak "Formula 1 Classics" :) Ciekaw jestem tez jak daleko mozna sie cofnac - jakie sa najstarsze wyscigi ktore mozemy zobaczyc w calosci. Orientuje sie ktos ?
Tetracampeon
21.03.2018 07:57
@MairJ23 Przykładów jest mnóstwo. Kwalifikacje przed GP Japonii 1992: Mansell zdobył PP z przewagą 1s nad Patrese i Senną. Czwarty Gerhard Berger był 2 sekundy za Senną i Patrese oraz trzy sekundy za Mansellem.
MairJ23
21.03.2018 07:40
@Tetracampeon Ayrton oszukiwal - jechal przez sciany - to sie nie liczy :) i Czy on wtedy jechal sam na przedzie (juz w wyscigu) i poprostu wjechal w bariery tuz przed tunelem - bo nie skonczyl tego wyscigu. wiec przepasc przepascia ale punkty rozdaja w niedziele za ukonczony wyscig :P
Tetracampeon
21.03.2018 06:28
[quote="mich909090"]0,5 s w F1 to przepaść.[/quote] Prawdziwa przepaść to dopiero była podczas kwalifikacji przed GP Monako 1988 kiedy to Ayrton Senna pokonał Alaina Prosta o 1,4s i Gerharda Bergera o 2,7s.
Pavlos Le Paul
21.03.2018 06:03
Może uważa że tyle będzie w stanie wycisnąć w tempie kwalifikacyjnym Mercedes?
MairJ23
21.03.2018 05:59
@mich909090 no wlasnei tez nie za bardzoo rozumiem :) przeciez pol sekundy to masakra - i to tylko na okrazeniu - jednym - zsumuj okrazenia i wychodzi przepasc. Nie wiem skad Mateschitz bierze te pomysly ale napewno wie wiecej niz my wiec zobaczymy jak bedzie. Moze chodzi o to ze Mercedes bedzie wolniejszy w wolnych zakretach a RBR ma to opanowane lepiej ? Zobaczymy.
mich909090
21.03.2018 03:29
0,5 s w F1 to przepaść. Ponadto nie wiem jak RBR chce nadrobić straty kierowcami :D Merc ma LH.
Walker5
21.03.2018 02:46
Jestem przekonany ,że są przed Renault ,a Alonso miał problemy z silnikiem.
dancom
21.03.2018 01:44
Honda! Może Toro Rosso mistrzem? Warunek min. 50KM więcej niż Mercedes. ;)
Walker5
21.03.2018 01:20
Bardzo liczę na Hondę oby te wszystkie pozytywne wywiady miały przełożenie na torze.