Williams próbuje wyeliminować problemy z układem chłodzenia bolidu

Według AMuS team mógł popełnić błąd kopiując rozwiązania zastosowane w Mercedesie.
23.04.1811:05
Nataniel Piórkowski
3181wyświetlenia
Embed from Getty Images

Williams próbuje wyeliminować poważne problemy z chłodzeniem bolidu - donosi Auto Motor und Sport.

Model FW41 jest obecnie jednym z najwolniejszych bolidów w stawce i nie zapewnia kierowcom żadnych realnych szans na walkę o punktowane pozycje. Według dziennikarzy niemieckiego magazynu Auto Motor und Sport jedną z największych wad konstrukcji jest układ chłodzący.

Paddy Lowe chciał stworzyć kopię systemu bazującą na swoim dawnym teamie - Mercedesie. Koncepcja ta jest jednak bardzo skomplikowana i wygląda na to, że Williams popełnił błąd. Teraz karoseria musi być całkowicie otwarta, a to w znaczący sposób obniża poziom docisku bolidu - tłumaczy Michael Schmidt.

Dziennikarz dodaje, że dostrzeżona w padoku toru w Szanghaju długa rozmowa szefa ekipy Mercedesa - Toto Wolffa z ojcem Lance'a Strolla - Lawrencem od razu zrodziła plotki na temat pomocy, jakiej Williams może szukać teraz u swojego dostawy silników. Jeden z inżynierów stajni z Grove miał stwierdzić: Jeśli rozwiążemy problem z chłodzeniem od razu poprawimy nasze tempo o 0,8s.

KOMENTARZE

17
marios76
25.04.2018 06:21
@bartoszcze Byl producentwm samochodów? Był! Byly mniejsze pieniadze w F1? Były. Nie bylo serii po cztery tytuly mistrzowskie z rzedu (poza jednym wyjatkiem) nie bylo. Byly bardziej Wyrównane szanse ? Były. A jak juz chcesz tak sie czepiać, to sobie zamien Lotus na Dallara, ktora byla, jest i pewnie dlugo bedzie producentem bolidów do roznych serii wyscigowych z ogromnym doświadczeniem. :) A co do McLarena, to oczywiście jest producentem samochodow, ale nie fabryka. I nie chwytaj za slowka z kontekstu, bo Ferrari przy Renault czy Toyocie to podrzedna manufaktura, produkująca ulamek procenta samochodoq np wymienionych koncernów... Ale ilosc ladowanej kasy w F1 stawia ich na jednej czolowych pozycji...
bartoszcze
24.04.2018 09:14
@marios76 Lotus jako fabryka? To równie dobrze można tak dziś o McLarenie mówić.
Zomo
24.04.2018 08:39
Z pewnoscia ciezko wskazac jeden generalny powod problemow wspolczesnej F1 ale kasa jest z pewnoscia w pierwszej 3. Raz ze kasa za duza bo Bernie napompowal cyrk Formuly 1 do niebotycznych rozmiarow (inna sprawa czy to dobrze czy zle), dwa ze sponsoring kuleje bo "to ogladaja dzieci" wiec nie mozna pokazac reklamy fajek czy alkoholu a ostatnio nawet dziewczyn (inna sprawa czy to dobrze czy zle) a na koniec problem kosztow dostepu do technologii - bo jak sobie porownac zwykly samochod z lat 80 i 90, czasow swietnosci F1 i samochody produkowane obecnie to (pomijajac ich cene ktora wynika z masowosci i innych warunkow) koszty technologii urosly niebotycznie.
marios76
24.04.2018 06:24
@bartoszcze Juz nie bede wracal do lat 50tych, ale czy Renault, Alfa Romeo, Lotus, Ferrari, Jaguar, Honda, Toyota to czasem nie fabryki, uczestniczace w F1? Te fabryki potrafily wygrywac wyscigi i zdobywac tytuly, albo przegrywac z wieloma prywatnymi zespolami. Tylko inne bylo zaangazowanie finansowe. I niemal kazdy zespol ktory wygrywal, mial za soba sponsorow. Tyle, ze teraz ani Williams, Force India, Sauber, Haas czy nawet McLaren nie sa w stanie znalezc sponsorow, ktorzy wyloza pieniadze porownywalne do Mercedesa, Red Bulla, Ferrari czy nawet Renault. Fabryki ok ,ale powino to inaczej wygladac.
MairJ23
24.04.2018 02:29
@marios76 poruszyles bardzo wazny temat - jak widac to nie tylko w F1 tak sie dzieje ze zaczynaja rzadzic tylko duze firmy - na calym swiecie - Tu u nas w USA to juz jest nie do zniesienia - nic sie nie robi dla ludzi tylko dla wielkich korporacji i jak widac w F1 jest identycznie. Ciekaw jestem czy kiedys pojdziemy po rozum do glowy i zaczniemy to zmieniac - znajac to jacy sa ludzie - chciwi i rzadni pieniadza za wszelka cene raczej nie. Az zabijemy ekosystem i zaczniemy masowo umierac i moze wtedy sie cos zmieni ale moze byc za pozno. Ale wracajac do F1 to po przemysleniu wszystkiego mam nadzieje ze te budzety jednak beda ograniczone i da to szanse takim wlasnei zespolom jak Williams z tradycja i checia walki na uczestnictwo w tej imprezie sportowej. Mimo ze rozumiem jak dziala F1 i ze to wielki biznes to jednak pozwolenie rzadzenia w F1 wielkim korporacjom do niczego fantastycznego nie prowadzi a to co sie wydarzyc moze w Formule 1 moze zaowocowac tym ze zaczniemy dostrzegac na czym ogolnie na tej planecie polega problem i zaczniemy tez zmieniac inne rzeczy - moze nie w USA ale jest kilka krajow w Europie ktore MYSLA i ludzie wiedza ze to oni sa najwazniejsi a nie korporacje. Tym krajem chyba nie jest tez Polska niestety. U nas nadal chodzi o to ze ktos sie bogacil a nie o to zeby ludziom sie dobrze zylo... ale odbiegam znow od tematu. Pozyjemy , zobaczymy - mam nadzieje ze bedzie w F1 rewolucja i niech sobie Ferrari czy Mercedes odchodza jak im nie bedzie pasowalo ze nie ida te zmiany po ich mysli.
bartoszcze
24.04.2018 06:11
@marios76 Pamiętając jednak, że najlepsze czasy Williamsa czy McLarena to czasy ich przewagi technologicznej wynikającej z zainwestowania sporych sum (pochodzących od bogatych sponsorów).
marios76
24.04.2018 05:46
@Tetracampeon Dawne, zasluzone niegdys ekipy, mimo dziesiatek czy setki zwyciestw, nie sa w stanie nic w F1 ugrac. Przy tak ogromnym zaangazowaniu ekip fabrycznych ze wsparciem pierdyliardow dolarow, nie mozemy, ba nie mamy prawa wymagac zwyciestw od ekip typu Williams, Sauber czy... nawet McLaren! Moja F1, to kibicowanie ekipom, ktore tak naprawde skazane sa na przegrany mecz, mam nadzieje po pieknej walce. Ja widzialbym zupelnie inna walke producentow w F1, zupelnie inaczej budowane ekipy, zupelnie w niej inne pieniadze. Rozwiazanie bylo by ciekawe dla kibicow, dawalo szanse na wyniki wiekszosci ekip, ale fabryki by sie na to nie zgodzily :/ @MairJ23 Czekam wiec na elaborat, a co do pisania to ja tylko tablet lub telefon- nie pamietam kiedy przed komputerem usiadlem ;)
Tetracampeon
24.04.2018 04:38
@marios76 Oglądam F1 od dziecka, odziedziczyłem pasję po moim ojcu, który kibicował Williamsowi w latach 80 i 90. Pierwszy wyścig, jaki oglądałem, to GP Luksemburga 1997(przed którym Mika Hakkinen zdobył pierwsze PP w karierze). Miałem także okazję oglądać, jak Williams zdobywa dziewiąte Mistrzostwo Konstruktorów, oraz dramatyczny finał sezonu w Europie, po którym Villeneuve został Mistrzem Świata. Potem nadszedł spadek formy po pozyskaniu Neweya przez McLarena i odejściu Renault. Jednak przed 2000 rokiem Williams związał się z BMW i znowu nadeszły sukcesy: 3 zwycięstwa Ralfa Schumachera w 2001 i jedno Montoi, dobry sezon 2002, walka o mistrzostwo w sezonie 2003 zakończona porażką. Potem znowu nadszedł kilkusezonowy dołek, szczególnie nie zapomnę beznadziejnych sezonów 2011 i 2013, pamiętam też sensacyjne zwycięstwo Pastora Maldonado podczas GP Hiszpanii 2012. Przed sezonem 2014 Williams związał się z Mercedesem, i nadeszły podia oraz regularne punktowanie. Pod koniec sezonu 2014 Williams był nawet drugą siłą w stawce, i zanosiło się na to, że będzie tylko lepiej. Było jednak odwrotnie: z roku na rok było coraz gorzej, a przed tym sezonem Williams miał już dwóch paydriverów w składzie, a teraz 0 pkt na koncie w klasyfikacji konstruktorów. Williams ma naprawdę wspaniałą historię, po tych wszystkich sukcesach pozostały już tylko wspomnienia. Na razie chyba nikt nie jest w stanie przewidzieć, co będzie dalej, ale smutna prawda jest taka, że Williams jest zwycięzcą dawno zapomnianym. :-(
MairJ23
24.04.2018 03:14
@marios76 odpisze ci jutro kolego bo z telefonu sie beznadziejnie pisze a wiem ze mam duzo do powiedzenia.
marios76
24.04.2018 12:51
@MairJ23 Williams przez ponad dwie dekady byli moim ulubionym zespolem. Cieszylem sie gdy wygrywali, liczylem na wiecej gdy przegrywali. Mimo ze nie zatrudniali ostatnimi laty kierowcow jak Hill, Coulthard, Montoya to z pozytywem patrzylem chocby na Maldonado, na forum nie pozwalajac by nie kpiono z niego za wszystko... Bottas podgryzajacy lubianego Masse, troche wysokich miejsc przed rownia pochyla. Wydaje sie pamietac wiele waznych rzeczy do momentu gdy... Przelomem bylo oddanie Bottasa. Wtedy tez bronilem Williamsa, ze tym ruchem zapewnil sobie silniki Mercedesa i miiejsce chocby w srodku stawki. Nie przewidzialem tylko, ze agonia juz trwala i byl to tylko sportowy deal. Zgasla ta iskra. Bardzo szanuje ekipy prywatne- przez takie, ich walki o wszystko -polubilem F1. Ja tej iskry nie zapale. Nie zmieniam idola na McLarena- ale jest ekipa ktora robi co moze, by jak Williams czy Sauber nie skonczyc. Widac u nich zarowno tradycje jak i innowacje oraz wiare w sukces. Widac, ze wiedza, ze pare milionow nie zmieni wiele, ale konkretny kierowca jest podstawa rozwijajacego sie zespolu. Lubie tez Haasa i tym dwom zespolom, bede zyczyl jak najlepiej, gdzie jeden jest dinozaurem, a drugi nowym gatunkiem. Mercedes, Ferrari czy Red Bull dysponuja takim zapleczem, przy ktorym byc na czwartym miejscu to wstyd. Renault jest fabryka a Mallaya sporo napsul w wizerunku Force India... Troche sie F1 zmienila, troche trzeba zmienic oczekiwania. Powiedzmy soie szczerze ani: FIA, ani przepisy, ani Liberty Media nie sa w stanie stworzyc takiej F1, w ktorej po mistrzowskie tytuly siegnie jeszcze ktoras z prywatnych ekip. :( Chcialbym sie mylic. Nawet sobie nie wyobrazacie jak bardzo...
MairJ23
23.04.2018 08:09
@sneer przeciez mowil ze to skomplikowana konstrukcja wiec wyslal Strolla na zwiady :) zejdzcie z niego :) hehe Ale tak na serio to jestem z @JuJu_Hound i chcialbym aby im sie powiodlo rozwiazanie tych roblemow bo strata pol sekundy wydaje sie az nierealna... gdzies musi byc mega blad w konstrukcji i chyba AMuS wyniuchal gdzie.
sneer
23.04.2018 11:43
No, Paddy, słabo, słabo.
cravenciak
23.04.2018 11:24
[quote="paymey852"]Policz 0,8s chłodzenie + 1s od Massy to daje top 4. [/quote] Wszystko przemnóż przez stałą Karpowa-Bensona i z Siergiejem za kierownicą masz pretendenta do tytułu :P
JuJu_Hound
23.04.2018 10:47
A ja trzymam za nich kciuki bo na razie wszystko idzie w złą stronę. Lubię Williamsa bo są od początku od kiedy zacząłem ogladać F1 czyli 1987 roku. Nie ukrywam że zawsze byłem za McLarenem ale Williamsowi nalezy się szacunek. Szkoda jednak ze musza walczyc o przetrwanie i zatrudniac pay-driverow. Wtedy trudno o szacunek.
bartoszcze
23.04.2018 10:41
@paymey852 Jak rozwiążą problem chłodzenia to mogą wrócić do rozmów z Alonso xD
paymey852
23.04.2018 10:18
@bartoszcze Policz 0,8s chłodzenie + 1s od Massy to daje top 4. Liczby nie kłamią ;)
bartoszcze
23.04.2018 10:02
Zaraz, a Felipe mówił że to wina pieniędzy...