Hamilton dyktuje tempo w drugim treningu do GP Hiszpanii
Kierowcy po serii szybkich kółek na początku sesji później koncentrowali się na długich przejazdach
11.05.1816:36
9139wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej do Grand Prix Hiszpanii. Tuż za nim znaleźli się w zestawieniu Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen z Red Bulla.
Drugą sesję otworzyli reprezentanci Haasa - Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen, natomiast tuż za nimi pojawili się Siergiej Sirotkin oraz Brendon Hartley. Grosjean był również autorem pierwszego mierzonego okrążenia w trakcie tej sesji, 1:21,454, lecz po chwili na dobre kilkanaście minut na czoło tabeli wskoczył Kevin Magnussen z wynikiem 1:21,164.
Po siedmiu minutach od rozpoczęcia treningu poza torem znalazł się Grosjean, który utracił kontrolę nad swoim Haasem VF-18 na wejściu w zakręt numer siedem. Francuz obrócił bolid i utknął w żwirowej pułapce, co wymusiło na sędziach wprowadzenie wirtualnej neutralizacji. Po jej wygaszeniu, na torze pojawili się kierowcy z czołówki z Lewisem Hamiltonem na czele, który przy okazji wykonał próbny start na wyjeździe z alei serwisowej.
Serię szybkich kółek rozpoczął Daniel Ricciardo z Red Bulla, który zrzucił Magnussena z pierwszego miejsca czasem 1:20,408. Po chwili przed Australijczykiem znalazł się jego partner Max Verstappen z wynikiem 1:19,050, by chwilę później poprawić się na 1:18,699. Oba okrążenia zostały przejechane na zestawie miękkich opon Pirelli. Po 22 minutach od rozpoczęcia sesji po raz kolejny doszło do zmiany lidera sesji, którym tym razem został Lewis Hamilton. Brytyjczyk podobnie jak Verstappen korzystał z opon oznaczonych żółtym paskiem i pokonał okrążenie toru w Barcelonie w 1:18,259. Z kolei Nico Hulkenberg w przekazach radiowych narzekał, że podobnie jak w pierwszym treningu mocny wiatr utrudnia pracę na torze.
Na godzinę przed flagą w szachownicę mieliśmy wszystkich kierowców na torze, po tym, jak Stoffel Vandoorne wreszcie opuścił garaż. Tymczasem mechanicy Haasa odzyskali od służb porządkowych bolid Grosjeana, od razu przystępując do inspekcji całej konstrukcji. Na torze natomiast Lewis Hamilton rozpoczął realizację przejazdu na supermiękkich oponach i na jednym z szybkich okrążeń Brytyjczyk wypadł z siódmego zakrętu, przejeżdżając prawymi kołami po żwirowej pułapce. Po chwili identyczną przygodę zaliczył Max Verstappen, lecz zawodnik Red Bulla zdołał uniknąć przejazdu po pułapce, tym samym oszczędzając swe opony.
Około godziny 15:50 z zakrętu numer cztery wypadł Kimi Raikkonen, który wylądował w żwirowej pułapce, lecz zdołał utrzymać kontrolę nad swoim Ferrari i nie uderzył w bariery. Fin powoli wrócił na tor i kontynuował realizację programu, przystępując do szybkiego okrążenia po wcześniejszym oczyszczeniu supermiękkich opon. Na 38 minut przed zakończeniem piątkowych jazd do akcji powrócił Romain Grosjean, którego Haas nie miał żadnych uszkodzeń po wypadnięciu z toru. Jak poinformował zespół na Twitterze, Francuz przystąpił do symulacji sobotnich kwalifikacji.
Kilka minut później w bolidzie Kimiego Raikkonena doszło do usterki układu napędowego. Z Ferrari Fina uniosły się kłęby dymu, natomiast silnik spalinowy zaczął wydawać niecodzienne dźwięki. 38-latek na prośbę zespołu wyłączył jednostkę, by następnie dotoczyć się do alei serwisowej oraz swoich mechaników. Innym zawodnikiem z problemami był Brendon Hartley, który zgłaszał Toro Rosso ściąganie bolidu w prawo na dohamowaniach.
Dwadzieścia minut przed końcem tym razem to Charles Leclerc wypadł z toru w zakręcie numer cztery. Monakijczyk podobnie jak rywale zdołał uchronić się przed barierą i mimo zapewnień, że z jego Sauberem jest wszystko w porządku, zespół polecił schłodzenie całego bolidu i zjazd do garażu. Ostatnie chwile drugiego treningu stały pod znakiem dłuższych przejazdów z większą ilością paliwa, głównie na supermiękkim ogumieniu. Świadczyły o tym niekonkurencyjne czasy osiągane przez kierowców, w związku z czym pierwszy rezultat Hamiltona pozostał niezagrożony.
Z kolei Sergio Perez został wypuszczony przez Force India z niedokręconym przednim lewym kołem i zatrzymał się dopiero między zakrętami dziesięć i jedenaście, co po raz drugi w trakcie tej sesji wymusiło skorzystanie z wirtualnej neutralizacji. Przygody mieli również Sebastian Vettel oraz Max Verstappen. Niemiec przestrzelił zakręt numer jeden i musiał ratować się poboczem, natomiast Holender w tym samym miejscu obrócił swojego Red Bulla.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas drugiej sesji treningowej do Grand Prix Hiszpanii. Tuż za nim znaleźli się w zestawieniu Daniel Ricciardo oraz Max Verstappen z Red Bulla.
Drugą sesję otworzyli reprezentanci Haasa - Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen, natomiast tuż za nimi pojawili się Siergiej Sirotkin oraz Brendon Hartley. Grosjean był również autorem pierwszego mierzonego okrążenia w trakcie tej sesji, 1:21,454, lecz po chwili na dobre kilkanaście minut na czoło tabeli wskoczył Kevin Magnussen z wynikiem 1:21,164.
Po siedmiu minutach od rozpoczęcia treningu poza torem znalazł się Grosjean, który utracił kontrolę nad swoim Haasem VF-18 na wejściu w zakręt numer siedem. Francuz obrócił bolid i utknął w żwirowej pułapce, co wymusiło na sędziach wprowadzenie wirtualnej neutralizacji. Po jej wygaszeniu, na torze pojawili się kierowcy z czołówki z Lewisem Hamiltonem na czele, który przy okazji wykonał próbny start na wyjeździe z alei serwisowej.
Serię szybkich kółek rozpoczął Daniel Ricciardo z Red Bulla, który zrzucił Magnussena z pierwszego miejsca czasem 1:20,408. Po chwili przed Australijczykiem znalazł się jego partner Max Verstappen z wynikiem 1:19,050, by chwilę później poprawić się na 1:18,699. Oba okrążenia zostały przejechane na zestawie miękkich opon Pirelli. Po 22 minutach od rozpoczęcia sesji po raz kolejny doszło do zmiany lidera sesji, którym tym razem został Lewis Hamilton. Brytyjczyk podobnie jak Verstappen korzystał z opon oznaczonych żółtym paskiem i pokonał okrążenie toru w Barcelonie w 1:18,259. Z kolei Nico Hulkenberg w przekazach radiowych narzekał, że podobnie jak w pierwszym treningu mocny wiatr utrudnia pracę na torze.
Na godzinę przed flagą w szachownicę mieliśmy wszystkich kierowców na torze, po tym, jak Stoffel Vandoorne wreszcie opuścił garaż. Tymczasem mechanicy Haasa odzyskali od służb porządkowych bolid Grosjeana, od razu przystępując do inspekcji całej konstrukcji. Na torze natomiast Lewis Hamilton rozpoczął realizację przejazdu na supermiękkich oponach i na jednym z szybkich okrążeń Brytyjczyk wypadł z siódmego zakrętu, przejeżdżając prawymi kołami po żwirowej pułapce. Po chwili identyczną przygodę zaliczył Max Verstappen, lecz zawodnik Red Bulla zdołał uniknąć przejazdu po pułapce, tym samym oszczędzając swe opony.
Około godziny 15:50 z zakrętu numer cztery wypadł Kimi Raikkonen, który wylądował w żwirowej pułapce, lecz zdołał utrzymać kontrolę nad swoim Ferrari i nie uderzył w bariery. Fin powoli wrócił na tor i kontynuował realizację programu, przystępując do szybkiego okrążenia po wcześniejszym oczyszczeniu supermiękkich opon. Na 38 minut przed zakończeniem piątkowych jazd do akcji powrócił Romain Grosjean, którego Haas nie miał żadnych uszkodzeń po wypadnięciu z toru. Jak poinformował zespół na Twitterze, Francuz przystąpił do symulacji sobotnich kwalifikacji.
Kilka minut później w bolidzie Kimiego Raikkonena doszło do usterki układu napędowego. Z Ferrari Fina uniosły się kłęby dymu, natomiast silnik spalinowy zaczął wydawać niecodzienne dźwięki. 38-latek na prośbę zespołu wyłączył jednostkę, by następnie dotoczyć się do alei serwisowej oraz swoich mechaników. Innym zawodnikiem z problemami był Brendon Hartley, który zgłaszał Toro Rosso ściąganie bolidu w prawo na dohamowaniach.
Dwadzieścia minut przed końcem tym razem to Charles Leclerc wypadł z toru w zakręcie numer cztery. Monakijczyk podobnie jak rywale zdołał uchronić się przed barierą i mimo zapewnień, że z jego Sauberem jest wszystko w porządku, zespół polecił schłodzenie całego bolidu i zjazd do garażu. Ostatnie chwile drugiego treningu stały pod znakiem dłuższych przejazdów z większą ilością paliwa, głównie na supermiękkim ogumieniu. Świadczyły o tym niekonkurencyjne czasy osiągane przez kierowców, w związku z czym pierwszy rezultat Hamiltona pozostał niezagrożony.
Z kolei Sergio Perez został wypuszczony przez Force India z niedokręconym przednim lewym kołem i zatrzymał się dopiero między zakrętami dziesięć i jedenaście, co po raz drugi w trakcie tej sesji wymusiło skorzystanie z wirtualnej neutralizacji. Przygody mieli również Sebastian Vettel oraz Max Verstappen. Niemiec przestrzelił zakręt numer jeden i musiał ratować się poboczem, natomiast Holender w tym samym miejscu obrócił swojego Red Bulla.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:18,259 | 39 | |||
2 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull RB14 | 1:18,392 | 0,133 | 0,133 | 41 | |
3 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB14 | 1:18,533 | 0,274 | 0,141 | 39 | |
4 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF71H | 1:18,585 | 0,326 | 0,052 | 34 | |
5 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W09 EQ Power+ | 1:18,611 | 0,352 | 0,026 | 39 | |
6 | Kimi Raikkonen (7) | Ferrari SF71H | 1:18,829 | 0,570 | 0,218 | 16 | |
7 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-18 | 1:19,579 | 1,320 | 0,750 | 24 | |
8 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-18 | 1:19,643 | 1,384 | 0,064 | 39 | |
9 | Stoffel Vandoorne (2) | McLaren MCL33 | 1:19,722 | 1,463 | 0,079 | 32 | |
10 | Sergio Perez (11) | Force India VJM11 | 1:19,962 | 1,703 | 0,240 | 28 | |
11 | Esteban Ocon (31) | Force India VJM11 | 1:20,024 | 1,765 | 0,062 | 38 | |
12 | Fernando Alonso (14) | McLaren MCL33 | 1:20,035 | 1,776 | 0,011 | 35 | |
13 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 1:20,183 | 1,924 | 0,148 | 43 | |
14 | Pierre Gasly (10) | Toro Rosso STR13 | 1:20,373 | 2,114 | 0,190 | 32 | |
15 | Marcus Ericsson (9) | Sauber C37 | 1:20,501 | 2,242 | 0,128 | 37 | |
16 | Charles Leclerc (16) | Sauber C37 | 1:20,514 | 2,255 | 0,013 | 29 | |
17 | Carlos Sainz (55) | Renault R.S.18 | 1:20,672 | 2,413 | 0,158 | 31 | |
18 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso STR13 | 1:21,265 | 3,006 | 0,593 | 34 | |
19 | Lance Stroll (18) | Williams FW41 | 1:21,556 | 3,297 | 0,291 | 35 | |
20 | Siergiej Sirotkin (35) | Williams FW41 | 1:22,060 | 3,801 | 0,504 | 36 |
107% najlepszego czasu: 1:23,737
KOMENTARZE