Antonio Giovinazzi najszybszy 1. dnia testów w Budapeszcie
Włoch ustanowil na hipermiękkich oponach nowy nieoficjalny rekord Hungaroringu.
31.07.1818:33
6334wyświetlenia
Antonio Giovinazzi zakończył na czele pierwszy dzień testów F1 na Hungaroringu. Włoch uzyskał na hipermiękkich oponach rezultat lepszy o 0,5s od rekordu toru należącego do Sebastiana Vettela.
Włoch ma na koncie pracowity dzień. Po pierwszej części zajęć junior Scuderii przewodził tabeli z czasem 1:16,887s, wykręconym na miękkich oponach. Po założeniu supermiękkiej mieszanki Giovinazzi zbliżył się na 0,7s do rekordowego wyniku Sebastiana Vettela z sobotniego treningu przed Grand Prix Węgier. Na dwie godziny przed zakończeniem jazdy Włoch otrzymał do bolidu nieużywane w trakcie wyścigowego weekendu hipermiękkie opony, na których odnotował wynik 1:15,648s.
Na drugim miejscu wtorkową sesję ukończył Marcus Ericsson z Saubera, który stracił do pierwszej pozycji 2,5 sekundy. Trzecia pozycja w tabeli przypadła etatowemu kierowcy Toro Rosso - Brendonowi Hartleyowi z dorobkiem 126 okrążeń. Na torze pracowała także druga konstrukcja STR13, wykorzystywana przez Pirelli w celu realizacji programu rozwojowego ogumienia. Za jej sterami zasiadł Sean Gelael. Po południu Indonezyjczyk rozbił swój bolid w szybkim zakręcie numer jedenaście. Do incydentu doszło krótko po tym, jak 21-latek uzyskał swój najlepszy rezultat dnia - 1:21,451s.
Rozwojowy kierowca McLarena - Lando Norris zakończył pracę na czwartej pozycji z wynikiem 1:19,294s, osiągniętym na miękkich oponach. Rywal Brytyjczyka w walce o mistrzostwo F2 - George Russell przejechał tylko 49 okrążeń i zakończył sesję na piątym miejscu, ze stratą 0,5s do swego rodaka.
Szóstym czasem popisał się Daniel Ricciardo, który jako jeden z trzech kierowców miał okazję przetestować przednie skrzydło w specyfikacji 2019. Pozostałymi dwoma byli Nicholas Latifi (Force India) oraz Oliver Rowland (Williams). Na ósmym miejscu sklasyfikowany został Nico Hulkenberg, który stracił do Giovinazziego ponad pięć sekund. Na ponad godzinę przed końcem zajęć nad torem przeszła krótka acz intensywna ulewa. Kierowcy nie byli już w stanie poprawić swoich czasów. Ricciardo i Norris wykorzystali deszczowe warunki do pokonania dodatkowych okrążeń na przejściowych oponach.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Antonio Giovinazzi (99) | Ferrari SF71H | 96 | 1:15,648 | |||
2 | Marcus Ericsson (9) | Sauber Ferrari C37 | 95 | 1:18,155 | 2,507 | 2,507 | |
3 | Brendon Hartley (28) | Toro Rosso Honda STR13 | 126 | 1:19,251 | 3,603 | 1,096 | |
4 | Lando Norris (47) | McLaren Renault MCL33 | 107 | 1:19,294 | 3,646 | 0,043 | |
5 | George Russell (63) | Mercedes W09 | 49 | 1:19,781 | 4,133 | 0,487 | |
6 | Daniel Ricciardo (3) | Red Bull TAG-Heuer RB14 | 125 | 1:19,854 | 4,206 | 0,073 | |
7 | Nicholas Latifi (34) | Force India Mercedes VJM11 | 103 | 1:19,994 | 4,346 | 0,140 | |
8 | Nico Hulkenberg (27) | Renault R.S.18 | 65 | 1:20,826 | 5,178 | 0,832 | |
9 | Oliver Rowland (41) | Williams Mercedes FW41 | 45 | 1:20,970 | 5,322 | 0,144 | |
10 | Sean Gelael (38) | Toro Rosso Honda STR13 | 109 | 1:21,451 | 5,803 | 0,481 |
KOMENTARZE