Renault broni decyzji o nieprzystąpieniu do Q2
Dzięki temu kierowcy ekipy wyruszą z szóstej linii na świeżych zestawach opon
29.09.1821:25
1841wyświetlenia
Embed from Getty Images
Cyril Abiteboul postanowił wytłumaczyć decyzję Renault o nieprzystąpieniu do drugiego segmentu kwalifikacji w Rosji.
Podczas Q2 aż pięciu kierowców nie ustanowiło czasu okrążenia. Trzech z nich zostanie karnie cofniętych na koniec stawki za nieprzepisowe wymiany jednostek napędowych, natomiast pozostała dwójka to reprezentanci Renault, którzy przesuną się na jedenaste i dwunaste pole.
Carlos Sainz oraz Nico Hulkenberg otrzymają dzięki temu szansę wystartowania na nowych oponach, w przeciwieństwie do rywali ze środka stawki, którzy weszli do Q3 i będą musieli skorzystać z używanych hipermiękkich zestawów.
Abiteboul dodał, że szansa na incydent na pierwszym okrążeniu także przemawiała za startem z jedenastego oraz dwunastego pola.
Cyril Abiteboul postanowił wytłumaczyć decyzję Renault o nieprzystąpieniu do drugiego segmentu kwalifikacji w Rosji.
Podczas Q2 aż pięciu kierowców nie ustanowiło czasu okrążenia. Trzech z nich zostanie karnie cofniętych na koniec stawki za nieprzepisowe wymiany jednostek napędowych, natomiast pozostała dwójka to reprezentanci Renault, którzy przesuną się na jedenaste i dwunaste pole.
Carlos Sainz oraz Nico Hulkenberg otrzymają dzięki temu szansę wystartowania na nowych oponach, w przeciwieństwie do rywali ze środka stawki, którzy weszli do Q3 i będą musieli skorzystać z używanych hipermiękkich zestawów.
To dosyć dziwne i zaskakujące, gdy decydujesz się nie spisywać najlepiej jak to tylko możliwe- powiedział Cyril Abiteboul, szef Renault.
Moim zdaniem to sporo mówi o całej sytuacji z karami, degradacją opon czy o przepisie dotyczącym startu na ogumieniu z Q2. Jest to pewna wiadomość do osób odpowiedzialnych za regulamin. Przez dłuższy czas staraliśmy się w tej sesji o jedenaste i dwunaste pole, ponieważ będziemy mieli w ten sposób przewagę. Po raz pierwszy było to możliwe dzięki karom cofnięcia dla rywali.
Wszystko zaplanowaliśmy przed Q1. Było kilka aspektów, które chcieliśmy monitorować, jak liczba bolidów z karami w Q2, ponieważ nawet bez czasu okrążenia mogliśmy przejść dalej. To byłoby interesujące, ponieważ bez rezultatu moglibyśmy wejść do Q3 i skorzystać tam z hipermiękkich opon. Po drugie chcieliśmy sprawdzić w pierwszym segmencie nasze potencjalne tempo, ponieważ przy normalnym przebiegu sesji moglibyśmy się znaleźć w Q3.
Jeżeli masz szansę na start z piątego pola, to jest ono lepsze niż jedenaste miejsce. Mimo to bez tempa do wywalczenia tej pozycji najlepszą strategią było uzyskanie szóstej linii. Widzieliśmy w Singapurze, że kierowcy ruszający z jedenastego, dwunastego i trzynastego miejsca finiszowali na siódmej, ósmej czy dziewiątej pozycji, co było dosyć ekstremalne. Tak się jednak dzieje w grupie naszych zespołów na hipermiękkich oponach.
Abiteboul dodał, że szansa na incydent na pierwszym okrążeniu także przemawiała za startem z jedenastego oraz dwunastego pola.
Musimy liczyć się z samochodem bezpieczeństwa. Szanse na jego wyjazd na pierwszym okrążeniu są tutaj wysokie i musimy to brać pod uwagę. W przypadku incydentu nie chcesz być na miękkich oponach, ponieważ to zniszczy twój wyścig. Nasze decyzja była łatwa do podjęcia, teraz przed nami trudniejszy wybór dotyczący ogumienia.