FIA nie będzie tolerować naruszania limitów toru w dziewiętnastym zakręcie
W kwalifikacjach sędziowie anulują każdy czas uzyskany po szerokim wyjeździe za tarki.
20.10.1821:56
1265wyświetlenia
Embed from Getty Images
FIA będzie stosować podejście zerowej tolerancji w przypadku naruszania przez kierowców limitów toru w przedostatnim zakręcie Circuit of the Americas.
W notatce wysłanej do zespołów dyrektor wyścigów F1 - Charlie Whiting zaznaczył, że jeśli podczas kwalifikacji kierowca wyjedzie czterema kołami poza wyznaczony obszar w dziewiętnastym zakręcie, jego czas zostanie anulowany. W trakcie wyścigu zawodnik najpierw otrzyma ostrzeżenie, a w przypadku odnotowania czwartego naruszenia limitu przypadek zostanie zgłoszony zespołowi sędziów sportowych.
W komunikacie wystosowanym w sobotę rano przez Whitinga czytamy:
Przed startem weekendu FIA podjęła działania mające zniechęcić kierowców do ścinania toru w zakrętach numer szesnaście i siedemnaście, w których Max Verstappen nieprzepisowo wyprzedził Kimiego Raikkonena w końcówce GP USA 2017. W wirażach tych zainstalowano dwa wysokie krawężniki.
FIA będzie stosować podejście zerowej tolerancji w przypadku naruszania przez kierowców limitów toru w przedostatnim zakręcie Circuit of the Americas.
W notatce wysłanej do zespołów dyrektor wyścigów F1 - Charlie Whiting zaznaczył, że jeśli podczas kwalifikacji kierowca wyjedzie czterema kołami poza wyznaczony obszar w dziewiętnastym zakręcie, jego czas zostanie anulowany. W trakcie wyścigu zawodnik najpierw otrzyma ostrzeżenie, a w przypadku odnotowania czwartego naruszenia limitu przypadek zostanie zgłoszony zespołowi sędziów sportowych.
W komunikacie wystosowanym w sobotę rano przez Whitinga czytamy:
Jeśli w trakcie kwalifikacji kierowca przejedzie przez tarki w taki sposób, że żadna część jego bolidu nie pozostanie w kontakcie z czerwono-białą sekcją tychże tarek, czas zostanie anulowany przez sędziów.
Podczas wyścigu każdy kierowca, który trzykrotnie wyjedzie poza czerwono-białą sekcję tarek, ujrzy ostrzeżenie czarno-białą flagą. Każde kolejne naruszenie limitów toru będzie skutkować zgłoszeniem sprawy do sędziów. Za każdym razem, gdy bolid opuści czerwono-białą sekcję zespoły zostaną powiadomione o tym zdarzeniu za pośrednictwem oficjalnego systemu informacyjnego.
Przed startem weekendu FIA podjęła działania mające zniechęcić kierowców do ścinania toru w zakrętach numer szesnaście i siedemnaście, w których Max Verstappen nieprzepisowo wyprzedził Kimiego Raikkonena w końcówce GP USA 2017. W wirażach tych zainstalowano dwa wysokie krawężniki.
KOMENTARZE