Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

Auto Bild sugeruje, że były szef stajni z Maranello może przejść do Saubera.
11.01.1911:58
Nataniel Piórkowski
4818wyświetlenia

Ferrari musiało zdecydować się na zwolnienie Maurizio Arrivabene, aby zapewnić, że Mattia Binotto nie ustąpi ze stanowiska dyrektora technicznego Scuderii.

Zasugerował to w rozmowie z La Gazetta dello Sport Piero Ferrari.

Na początku tygodnia stajnia z Maranello poinformowała o rozstaniu z dotychczasowym szefem - Maurizio Arrivabene. Jego stanowisko ze skutkiem natychmiastowym przejął Binotto.

Wszystko wydarzyło się przed świętami. Z różnych względów zadecydowaliśmy o tym, że nie będziemy od razu ujawniać naszej decyzji. Nie chcę wchodzić w szczegóły, także z tego powodu, iż mogę wypowiadać się wyłącznie jako udziałowiec. Powiem tylko, że pomiędzy członkami zarządu doszło do konfrontacji. Koniec końców podjęliśmy działania kierując się wyłącznie interesem Ferrari.

Ferrari zasugerował, że gdyby Arrivabene pozostał w zespole, Binotto mógłby zdecydować się na zmianę pracodawcy, wzmacniając tym samym jedną z konkurencyjnych ekip.

Najważniejszą kwestią, jaką braliśmy pod uwagę, było zapewnienie ciągłości i stabilności w dziale technicznym. Chcieliśmy zagwarantować, iż nadal będziemy mogli polegać na szerokich kompetencjach Mattii Binotto, który odegrał fundamentalną rolę w budowaniu silnego zespołu.

Auto Bild donosi z kolei, że Arrivabene może pozostać w Formule 1. Niemieccy dziennikarze wiążą Włocha ze stanowiskiem w Sauberze. W artykule możemy przeczytać, że może być to jeden z elementów projektu przekształcenia zespołu w fabryczną stajnię Alfy Romeo.

KOMENTARZE

12
pluto
13.01.2019 09:28
@Haifisch7734 to dalej nic nie wyjasnia. Jak RAI miał mistrzowski bolid to powinien walczyc o tytuł albo byc tam gdzie BOT w 2017- walczyć o wicemistrza. Tuż juz nie chodzi o same statystyki tylko o sytuacje w wyścigach -RAI tylko na Monzy i USA włączył sie do walki o wygrane ,BOT robił to częściej. Albo RAI byl tragiczny albo Ferrari było przereklamowane
Haifisch7734
13.01.2019 04:22
@pluto Wydaje mi się, że sezon 2013 był dla BOT odrobinkę gorszy. Poza tym, jak spojrzysz w statystyki, to w pierwszych 10 wyścigach RAI zdobył 12 pkt więcej niż BOT, obaj mieli po 2 DNF. W kolejnych 11 wyścigach BOT zdobył 8 pkt więcej, niż RAI, ale za to RAI miał 2 DNF, a BOT wszystkie ukończył.
pluto
13.01.2019 03:51
hahaha marios76 jest najlepszy: RAI najlepszy sezon od lat ,genialny a pokonał BOT z najgorszym sezonem w karierze o 4 punkty i to tylko dlatego ze BOT w drugiej częsci sezonu nonstop musiał wykonywać TO a RAI finiszował regularnie przed swoim liderem. Cos sie tu nie zgadza w rozumowaniu tego kolegi :albo Merc miał taka przewage nad Ferrari ,że BOT dorównywał RAI albo RAI był kompletnie do d..y
bartoszcze
13.01.2019 10:59
[quote="marios76"]na tle Raikkonena wypadal ck sezon gorzej[/quote] W sensie że raz miał sezon lepszy (2015,2017) a raz gorszy (2016, 2018)? To teraz powinien mieć lepszy ;)
marios76
12.01.2019 01:49
Życie pokazalo ze ten ktory stracil najwiecej punktów jedzie dalej, a Raikkonen po najlepszym od lat sezonie out, Arrivabene out... to teraz powinni powtorzyc bolid z zeszlego sezonu i niech Leclerc nie uniesie presji, a Vettel jezdzi jak jezdzil i co poleci Binotti? :D Powinna byc sprawa postawiona na ostrzu noża i czekamy na wyniki. Tak pewnie bylo. Ale Binotti zasugerowal, ze jak tak ma byc dalej, to odchodze, wiec poswiecili Maurizio, ktory pewnie dobrze dogadywal sie z Kimim. Sebastian musi miec dobry kontrakt i jeszcze w nkego wierzą, choc na tle Raikkonena wypadal ck sezon gorzej. Albo odwrotnie. ;)
Maciek znafca
12.01.2019 05:25
Stawiali na Vettela caly cas. On to niweczyl wypadkami na torze.
F1V0
12.01.2019 01:40
Problem Maurizio jest taki, że zamiast postawić ewidentnie na Vettela to starał się traktować kierowców w miarę równo i pewnie to był jeden z powodów utraty stanowiska.
Aeromis
11.01.2019 10:48
@marios76 [quote]Techniczny chcial awansowac[/quote]I to jeszcze rozumiem, ale mniej zrozumiałe (teoretycznie) jest to że mógł bo był ważniejszy. Ot, całe Ferrari 2018. O tym jak ważna postacią w Ferrari jest Binotto wypowiadał się m.in Lauda: Binotto odegrał kluczową rolę w restrukturyzacji Ferrari. Tyle że Maurizio miał chyba poparcie byłego szefa (o ile dobrze pamiętam).
marios76
11.01.2019 09:09
@sneer Techniczny chcial awansowac... ;) A ze nie bylo na niego haka, polecial Maurizio. Z reszta jak mialby leciec, to dlaczego mowi sie o nim w Sauberze? Mysle, ze powodow moze byc tak wiele jak domniemanych opinii.
sneer
11.01.2019 06:37
Zastanów się - jak techniczny wolał odejść patrząc jak szef partoli nietechniczne rzeczy, a przez to jego robotę, to chyba się jednak nie sprawdził. Przede wszystkim doborem kierowców. Ale on był od papierosów. I na papierze miał bardzo mocny skład: czterokrotny i jednokrotny. A potem to już szedł w zaparte.
marios76
11.01.2019 02:48
A, czyli dziewczyny sie podrapaly... ;) @sneer Dlaczego tak uwazasz? Zespol dzialal lepiej niz w trakcie niektorych sezonow z Alonso... bylo ok, a przez ten czas, na pewno zdobyl doświadczenie, ktore by zaprocentowalo. Biontti wskoczy na GP i sie bedzie uczył... Zle sie dzieje w Ferrari. Ludzie sie nie dogaduja.
sneer
11.01.2019 02:47
Jednym słowem Maurizio się nie sprawdził w sporcie.