Haas zaprezentował nowe malowanie z logotypami Rich Energy
Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami stajnia z Kannapolis skorzysta z czarno-złotych barw.
07.02.1912:08
8126wyświetlenia
Haas F1 Team zainaugurował w czwartek współpracę z Rich Energy prezentując zupełnie nowe malowanie bolidów, przygotowane z myślą o sezonie 2019.
Po trzech latach rywalizowania w Formule 1 w ramach promocji własnej marki, Haas zdecydował się na pozyskanie sponsora tytularnego. Od tego roku jest nim brytyjska firma Rich Energy, zajmująca się produkcją napojów energetyzujących. Umowa w tej sprawie została podpisana jesienią ubiegłego roku.
Prezentacja nowych barw Haasa odbyła się w czwartek w południe w siedzibie Royal Automobile Club w Londynie. W specjalnej imprezie wzięli udział kierowcy: Romain Grosjean i Kevin Magnussen, szef zespołu - Guenther Steiner oraz dyrektor generalny Rich Energy - William Storey.
W mediach niejednokrotnie pojawiały się wątpliwości dotyczące działania Rich Energy. Przypominano, że firma bezowocnie próbowała nabyć ekipę Force India. Ta trafiła w końcu pod kontrolę administratora, a na początku sierpnia ubiegłego roku została przejęta przez konsorcjum Lawrence'a Strolla.
Rich Energy skupiło się na zapewnieniu sobie innej formy obecności w Formule 1. Wiadomo, że firma prowadziła rozmowy w sprawie zostania sponsorem tytularnym Williamsa, ale ostatecznie po szybkich negocjacjach przeprowadzonych w Austin postanowiła nawiązać współpracę z Haasem.
Byliśmy na wyścigu w Austin. Próbowaliśmy wypracować możliwie jak najlepszą umowę. Spojrzeliśmy na osiągi i zdaliśmy sobie sprawę z tego, że jedna oferta była lepsza niż inne. Natychmiast poinformowałem o tym Williamsa. Było mi przykro z ich powodu, ale uważam, że realizując swój biznes żyli przeszłością. Nie prowadzili zbyt dobrej działalności- powiedział Storey opisując ofertę stajni z Grove.
Naszym zdaniem Haas to najsprawniej działający zespół w stawce. To dobrzy, profesjonalni ludzie.
To nowy zespół, a my prowadzimy młody biznes. Skupiamy się na rzeczach najważniejszych dla zespołu. W ich przypadku warunki finansowe były znacznie lepsze. Zyskaliśmy dużo większe korzyści za wyłożone pieniądze. Ponieważ są nowym zespołem, mamy nieco więcej do powiedzenia jeśli chodzi o marketing. To dobra platforma dla naszej firmy- podsumował brytyjski biznesmen.
Na mocy umowy całkowitej zmianie uległo malowanie bolidów. Od teraz przeważa w nim czerń wzbogacona złotymi elementami z wyraźnie zarysowanymi logotypami Rich i Haasa. Wraz z nową identyfikacją wprowadzone zostaną także nowe wzory ubrań, kombinezonów oraz wystroju garażu.
Malowanie zostało zaprezentowane na ubiegłorocznym bolidzie wyposażonym jedynie w uproszczone przednie skrzydło, nawiązujące do przepisów obowiązujących od sezonu 2019.
Oficjalne przedstawienie nowej konstrukcji zaplanowano na pierwszy dzień zimowych testów, 18 lutego. Ceremonia odbędzie się w alei serwisowej o godzinie 8:00.
^galeria,855
KOMENTARZE