Władze Australii sprawdzają legalność sponsoringu Mission Winnow

Fundacja należąca do koncernu Philip Morris została od tego roku tytularnym partnerem Ferrari
08.02.1917:32
Mateusz Szymkiewicz
3195wyświetlenia
Embed from Getty Images

Władze Australii zdecydowały się przeanalizować współpracę Ferrari z fundacją Mission Winnow, która od tego roku pełni funkcję tytularnego partnera zespołu.

Mission Winnow należy do koncernu Philip Morris, który jest wieloletnim sponsorem stajni z Maranello. W przeszłości na bolidach Scuderii promowano markę Marlboro, która od sezonu 1997 do 2011 była częścią oficjalnej nazwy zespołu, nawet mimo zakazu reklamowania wyrobów tytoniowych od 2006 roku.

Od ubiegłorocznego Grand Prix Japonii na bolidach Ferrari widnieją logotypy Mission Winnow, którego zadaniem jest promowanie m.in. alternatyw dla palenia papierosów. Gazeta The Age z Melbourne informuje jednak, że Australijski Federalny Departament Zdrowia oraz Urząd ds. komunikacji i mediów analizują legalność reklamowania przez Ferrari fundacji należącej do Philip Morris.

To [Mission Winnow] nie ma nic wspólnego z bolidami F1, tego jesteśmy pewni - powiedział John Cunningham, prowadzący w Australii kampanie przeciwko paleniu papierosów.

Do działań podjętych przez australijskie władze postanowił odnieść się koncern Philip Morris. Zawsze szanujemy prawa, które odnoszą się do naszych działań. Kampania nie promuje oraz nie reklamuje żadnych naszych markowych produktów - brzmi oświadczenie.

Pierwszy wyścig sezonu 2019 zostanie rozegrany właśnie w Australii, na ulicznym torze Albert Park w Melbourne. Impreza odbędzie się w dniach 15-17 marca.