Zespoły podpisały porozumienie co do ograniczenia testów
W przyszłym sezonie obowiązywało będzie ograniczenie testów do 30 000 kilometrów
09.10.0620:43
1537wyświetlenia
Jak informuje autosport.com, wczoraj na torze Suzuka szefowie wszystkich zespołów Formuły Jeden podpisali porozumienie w sprawie ograniczenia testów w przyszłym sezonie do 30 000 kilometrów. Dyskusje na ten temat prowadzone były już od kilku miesięcy. Pierwotnie oficjalny dokument miał być podpisany już w Chinach, jednak ostatecznie stało się to dopiero po wyścigu w Japonii.
"To jest dobra rzecz." - powiedział szef BMW Motorsport Mario Theissen serwisowi autosport.com. "Myślę, że to jest nie tylko dobry rezultat, ale także spory postęp ze strony wszystkich". Limit 30 000 km ma nie obejmować piątków w weekendy Grand Prix, które najprawdopodobniej zostaną zamienione na dzień testowy bez ograniczeń co do użycia silników czy kierowców.
Szef zespołu Honda Racing F1 Nick Fry powiedział, że teraz będzie starał się namówić wszystkie zespoły do tego, aby mogły testować na raz w tym samym miejscu, co mogłoby spowodować wzrost zainteresowania testami. Kolektywne testy są między innymi organizowane w serii GP2 i uczestniczą w nich z reguły wszystkie zespoły, a więc jest to dobra okazja do porównania osiągów wszystkich ekip.
"Kolejnym krokiem będzie ustalenie przez menedżerów zespołów miejsc, w których wszystkie stajnie mogłyby wspólnie testować, co mam nadzieję dałoby promotorom szansę na sprzedanie czegoś co jest kolektywnym testem. To byłaby dobra rzecz." - powiedział Fry. Warto dodać, że dla Bridgestone również takie rozwiązanie było korzystne, gdyż firma ta nie musiałaby rozwozić swoich opon po całej Europie.
"Inżynierowie wolą mieć możliwość pracowania nad bolidami tam gdzie sobie zażyczą, ale ja jako szef zespołu zawsze chcę, aby nasza ekipa testowała tam gdzie są inne czołowe zespoły, ponieważ to jedyny sposób na określenie naszej konkurencyjności. Lepiej więc zorganizować jak najwięcej wspólnych testów z tyloma czołowymi zespołami ile się da, niż stale monitorować to co się robi".
Na koniec warto wspomnieć, że zespoły cały czas próbują nakłonić firmę Bridgestone do rozszerzenia zimowego programu testów do końca tego roku. Obecnie zaplanowane są dwie trzydniowe serie testów na grudzień, jednak wiele zespołów domaga się jeszcze jednej serii testów pod koniec listopada.
Źródło: Autosport.com, GrandPrix.com
"To jest dobra rzecz." - powiedział szef BMW Motorsport Mario Theissen serwisowi autosport.com. "Myślę, że to jest nie tylko dobry rezultat, ale także spory postęp ze strony wszystkich". Limit 30 000 km ma nie obejmować piątków w weekendy Grand Prix, które najprawdopodobniej zostaną zamienione na dzień testowy bez ograniczeń co do użycia silników czy kierowców.
Szef zespołu Honda Racing F1 Nick Fry powiedział, że teraz będzie starał się namówić wszystkie zespoły do tego, aby mogły testować na raz w tym samym miejscu, co mogłoby spowodować wzrost zainteresowania testami. Kolektywne testy są między innymi organizowane w serii GP2 i uczestniczą w nich z reguły wszystkie zespoły, a więc jest to dobra okazja do porównania osiągów wszystkich ekip.
"Kolejnym krokiem będzie ustalenie przez menedżerów zespołów miejsc, w których wszystkie stajnie mogłyby wspólnie testować, co mam nadzieję dałoby promotorom szansę na sprzedanie czegoś co jest kolektywnym testem. To byłaby dobra rzecz." - powiedział Fry. Warto dodać, że dla Bridgestone również takie rozwiązanie było korzystne, gdyż firma ta nie musiałaby rozwozić swoich opon po całej Europie.
"Inżynierowie wolą mieć możliwość pracowania nad bolidami tam gdzie sobie zażyczą, ale ja jako szef zespołu zawsze chcę, aby nasza ekipa testowała tam gdzie są inne czołowe zespoły, ponieważ to jedyny sposób na określenie naszej konkurencyjności. Lepiej więc zorganizować jak najwięcej wspólnych testów z tyloma czołowymi zespołami ile się da, niż stale monitorować to co się robi".
Na koniec warto wspomnieć, że zespoły cały czas próbują nakłonić firmę Bridgestone do rozszerzenia zimowego programu testów do końca tego roku. Obecnie zaplanowane są dwie trzydniowe serie testów na grudzień, jednak wiele zespołów domaga się jeszcze jednej serii testów pod koniec listopada.
Źródło: Autosport.com, GrandPrix.com
KOMENTARZE