Stroll najszybszy w drugim treningu na Silverstone
Najszybsze przejazdy zakłócił wypadek Alexandra Albona w zakręcie Stowe.
31.07.2017:33
4165wyświetlenia
Embed from Getty Images
Lance Stroll zakończył drugi trening do Grand Prix Wielkiej Brytanii z najszybszym czasem okrążenia. Kolejny w tabeli jest Alexander Albon, który rozbił swój bolid w zakręcie Stowe.
Pierwszymi kierowcami na torze byli Daniel Ricciardo z Renault oraz Daniił Kwiat z AlphaTauri. Australijczyk otworzył zestawienie wyników w drugiej piątkowej sesji z wynikiem 1:30,518. Po dziesięciu minutach do akcji wkroczyło Ferrari i pozycję lidera objął Charles Leclerc (1:28,773) na pośrednim zestawie opon. Wkrótce jednak Monakijczyk miał nietypowy incydent w zakręcie numer cztery, gdzie przy bardzo niskiej prędkości obrócił swój bolid o 180 stopni i znalazł się na poboczu, powodując żółtą flagę.
Tymczasem Sebastian Vettel, który realizował dłuższy przejazd nadrabiając straty z pierwszego treningu, zmagał się z Nicholasem Latifim blokującym mu przejazd na torze. Mimo to Niemiec w podobny sposób zachował się wobec Pierre'a Gasly, na co Francuz zwrócił uwagę w przekazie radiowym. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji do głosu doszedł Red Bull na pośrednich zestawach, najpierw z Maksem Verstappenem (1:28,390), a później z Alexandrem Albonem (1:28,174). Mimo dwóch pierwszych miejsc, zawodnicy niemal jednogłośnie skarżyli się na dużą podsterowność RB16.
Następnym kierowcą z czołówki na pozycji lidera był Valtteri Bottas, który na oponach oznaczonych żółtym kolorem wykręcił wynik 1:27,731. Spore problemy z poskładaniem kółka miał Hamilton, który pierwszą szybką próbę porzucił po szerokim wyjeździe w jednym z wolnych zakrętów. Z kolei Vettel wrócił do garażu, zwracając uwagę na luźny element przemieszczający się w kokpicie Ferrari SF1000.
Czterdzieści minut po rozpoczęciu sesji przejazd na miękkich oponach rozpoczął Alexander Albon, który odzyskał pozycję lidera z czasem lepszym od Bottasa o 0,367 sekundy. Szczęście Tajlandczyka nie trwało jednak długo, ponieważ chwilę później najszybszym kierowcą na torze został Lance Stroll z wynikiem 1:27,274. Wkrótce na szybkie przejazdy z oponami w czerwonym kolorze zdecydowała się cała czołówka. Próba Verstappena została jednak popsuta przez Romaina Grosjeana, który przyblokował go w sekwencji Maggots-Becketts. Poirytowany Holender zrównał się z Francuzem i pogroził mu pięścią, natomiast kierowca Haasa bronił się przez radio, że nie zrobił tego celowo i określił zachowanie Maksa jako dziecinne.
Na półmetku treningu na torze wywieszono czerwoną flagę po wypadku Alexandra Albona. Kierowca Red Bulla wypadł z toru w zakręcie Stowe, gdzie dwukrotnie złapał uślizg tylnej osi, obrócił się i uderzył całą lewą stroną w stalowe bariery. Tajlandczyk połamał zawieszenie obu kół, a także uszkodził podłogę.
Trzydzieści pięć minut przed zakończeniem jazd, kierowcy powrócili do akcji. Incydent Albona uniemożliwił dokończenie serii szybkich okrążeń i zawodnicy wyjechali na tor na realizację symulacji wyścigu. Wyjątkiem był Lewis Hamilton, który otrzymał miękki zestaw, lecz w trakcie swojej próby postanowił odpuścić po zbyt szerokim wyjeździe w Vale. W samej końcówce piruet w piętnastym wirażu zaliczył Nicholas Latifi, który znalazł się tyłem do kierunku jazdy i wylądował w żwirowej pułapce. Reprezentant Williamsa był jednak w stanie wrócić na tor.
Na czele drugi tabeli trening zakończył Lance Stroll z Racing Point przed Alexandrem Albonem (+0,090), Valtterim Bottasem (+0,157), Charlesem Leclerkiem (+0,296) oraz Lewisem Hamiltonem (+0,307). Czternasty był Max Verstappen, natomiast osiemnasty Sebastian Vettel, lecz w ich przypadku nie doszło do realizacji najszybszego przejazdu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
Lance Stroll zakończył drugi trening do Grand Prix Wielkiej Brytanii z najszybszym czasem okrążenia. Kolejny w tabeli jest Alexander Albon, który rozbił swój bolid w zakręcie Stowe.
Pierwszymi kierowcami na torze byli Daniel Ricciardo z Renault oraz Daniił Kwiat z AlphaTauri. Australijczyk otworzył zestawienie wyników w drugiej piątkowej sesji z wynikiem 1:30,518. Po dziesięciu minutach do akcji wkroczyło Ferrari i pozycję lidera objął Charles Leclerc (1:28,773) na pośrednim zestawie opon. Wkrótce jednak Monakijczyk miał nietypowy incydent w zakręcie numer cztery, gdzie przy bardzo niskiej prędkości obrócił swój bolid o 180 stopni i znalazł się na poboczu, powodując żółtą flagę.
Tymczasem Sebastian Vettel, który realizował dłuższy przejazd nadrabiając straty z pierwszego treningu, zmagał się z Nicholasem Latifim blokującym mu przejazd na torze. Mimo to Niemiec w podobny sposób zachował się wobec Pierre'a Gasly, na co Francuz zwrócił uwagę w przekazie radiowym. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji do głosu doszedł Red Bull na pośrednich zestawach, najpierw z Maksem Verstappenem (1:28,390), a później z Alexandrem Albonem (1:28,174). Mimo dwóch pierwszych miejsc, zawodnicy niemal jednogłośnie skarżyli się na dużą podsterowność RB16.
Następnym kierowcą z czołówki na pozycji lidera był Valtteri Bottas, który na oponach oznaczonych żółtym kolorem wykręcił wynik 1:27,731. Spore problemy z poskładaniem kółka miał Hamilton, który pierwszą szybką próbę porzucił po szerokim wyjeździe w jednym z wolnych zakrętów. Z kolei Vettel wrócił do garażu, zwracając uwagę na luźny element przemieszczający się w kokpicie Ferrari SF1000.
Czterdzieści minut po rozpoczęciu sesji przejazd na miękkich oponach rozpoczął Alexander Albon, który odzyskał pozycję lidera z czasem lepszym od Bottasa o 0,367 sekundy. Szczęście Tajlandczyka nie trwało jednak długo, ponieważ chwilę później najszybszym kierowcą na torze został Lance Stroll z wynikiem 1:27,274. Wkrótce na szybkie przejazdy z oponami w czerwonym kolorze zdecydowała się cała czołówka. Próba Verstappena została jednak popsuta przez Romaina Grosjeana, który przyblokował go w sekwencji Maggots-Becketts. Poirytowany Holender zrównał się z Francuzem i pogroził mu pięścią, natomiast kierowca Haasa bronił się przez radio, że nie zrobił tego celowo i określił zachowanie Maksa jako dziecinne.
Na półmetku treningu na torze wywieszono czerwoną flagę po wypadku Alexandra Albona. Kierowca Red Bulla wypadł z toru w zakręcie Stowe, gdzie dwukrotnie złapał uślizg tylnej osi, obrócił się i uderzył całą lewą stroną w stalowe bariery. Tajlandczyk połamał zawieszenie obu kół, a także uszkodził podłogę.
Trzydzieści pięć minut przed zakończeniem jazd, kierowcy powrócili do akcji. Incydent Albona uniemożliwił dokończenie serii szybkich okrążeń i zawodnicy wyjechali na tor na realizację symulacji wyścigu. Wyjątkiem był Lewis Hamilton, który otrzymał miękki zestaw, lecz w trakcie swojej próby postanowił odpuścić po zbyt szerokim wyjeździe w Vale. W samej końcówce piruet w piętnastym wirażu zaliczył Nicholas Latifi, który znalazł się tyłem do kierunku jazdy i wylądował w żwirowej pułapce. Reprezentant Williamsa był jednak w stanie wrócić na tor.
Na czele drugi tabeli trening zakończył Lance Stroll z Racing Point przed Alexandrem Albonem (+0,090), Valtterim Bottasem (+0,157), Charlesem Leclerkiem (+0,296) oraz Lewisem Hamiltonem (+0,307). Czternasty był Max Verstappen, natomiast osiemnasty Sebastian Vettel, lecz w ich przypadku nie doszło do realizacji najszybszego przejazdu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lance Stroll (18) | Racing Point RP20 | 1:27,274 | 29 | |||
2 | Alexander Albon (23) | Red Bull RB16 | 1:27,364 | 0,090 | 0,090 | 13 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:27,431 | 0,157 | 0,067 | 30 | |
4 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF1000 | 1:27,570 | 0,296 | 0,139 | 30 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W11 EQ Performance | 1:27,581 | 0,307 | 0,011 | 27 | |
6 | Carlos Sainz (55) | McLaren MCL35 | 1:27,820 | 0,546 | 0,239 | 35 | |
7 | Nico Hulkenberg (27) | Racing Point RP20 | 1:27,910 | 0,636 | 0,090 | 28 | |
8 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT01 | 1:27,997 | 0,723 | 0,087 | 31 | |
9 | Daniel Ricciardo (3) | Renault R.S.20 | 1:28,112 | 0,838 | 0,115 | 30 | |
10 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C39 | 1:28,159 | 0,885 | 0,047 | 35 | |
11 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35 | 1:28,169 | 0,895 | 0,010 | 26 | |
12 | Esteban Ocon (31) | Renault R.S.20 | 1:28,219 | 0,945 | 0,050 | 35 | |
13 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C39 | 1:28,256 | 0,982 | 0,037 | 31 | |
14 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16 | 1:28,390 | 1,116 | 0,134 | 23 | |
15 | Daniił Kwiat (26) | AlphaTauri AT01 | 1:28,426 | 1,152 | 0,036 | 29 | |
16 | Romain Grosjean (8) | Haas VF-20 | 1:28,564 | 1,290 | 0,138 | 27 | |
17 | George Russell (63) | Williams FW43 | 1:28,771 | 1,497 | 0,207 | 26 | |
18 | Sebastian Vettel (5) | Ferrari SF1000 | 1:28,860 | 1,586 | 0,089 | 23 | |
19 | Kevin Magnussen (20) | Haas VF-20 | 1:28,898 | 1,624 | 0,038 | 27 | |
20 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43 | 1:29,958 | 2,684 | 1,060 | 35 |
107% najlepszego czasu: 1:33,383