Todt: Mam nadzieję, że Volkswagen jest realnie zainteresowany F1
Szef koncernu docenia starania serii związane z wprowadzeniem syntetycznych paliw.
16.09.2010:40
1425wyświetlenia
Embed from Getty Images
Prezes FIA - Jean Todt, ma nadzieję, że ostatnie wypowiedzi prezesa Grupy Volkswagen świadczą o realnym zainteresowaniu koncernu Formułą 1.
W ubiegłym miesiącu Herbert Diess stwierdził, że
Jean Todt w rozmowie z Auto Motor und Sport potwierdził, że FIA będzie dążyła do wprowadzenia „e-paliw” w Formule 1 od sezonu 2023. Zdaniem Francuza, ich obecność może stworzyć szansę na jeszcze lepsze regulacje dotyczące układów napędowych.
Francuz zapytany, czy ostatnie wypowiedzi prezesa Grupy Volkswagen mogą wskazywać na jej zainteresowanie wejściem do Formuły 1, odpowiedział:
Prezes FIA postanowił obronić również decyzję o nowym przepisie dotyczącym „wpisowego” od zespołów, które chcą dołączyć do stawki Formuły 1. Każde nowe zgłoszenie będzie musiało wpłacić 200 milionów dolarów, które zostanie podzielone i przekazane konkurentom.
Prezes FIA - Jean Todt, ma nadzieję, że ostatnie wypowiedzi prezesa Grupy Volkswagen świadczą o realnym zainteresowaniu koncernu Formułą 1.
W ubiegłym miesiącu Herbert Diess stwierdził, że
Formuła 1 z syntetycznymi paliwami będzie bardziej ekscytująca oraz okaże się lepszymi zawodami technologicznymi niż Formuła E. Wypowiedź 61-latka jest o tyle interesująca, ponieważ producenci będący częścią Grupy Volkswagena - Porsche oraz Audi, są zaangażowani w serię bolidów elektrycznych.
Jean Todt w rozmowie z Auto Motor und Sport potwierdził, że FIA będzie dążyła do wprowadzenia „e-paliw” w Formule 1 od sezonu 2023. Zdaniem Francuza, ich obecność może stworzyć szansę na jeszcze lepsze regulacje dotyczące układów napędowych.
Jeżeli od 2023 roku uda nam się wykorzystywać e-paliwa, wówczas będziemy bardziej elastyczni z wyborem architektury silnika- powiedział Jean Todt.
Wtedy można zacząć myśleć o mniej skomplikowanym układzie napędowym, tak długo, jeżeli pozostanie on efektywny. Z biegiem czasu samochody oraz silniki zmieniły się na całym świecie. Możemy lubić obecne jednostki lub nie, ale nie przetrwalibyśmy bez hybrydyzacji.
Francuz zapytany, czy ostatnie wypowiedzi prezesa Grupy Volkswagen mogą wskazywać na jej zainteresowanie wejściem do Formuły 1, odpowiedział:
Słyszałem o tym, ale nie osobiście od Pana Diessa. To dlatego chcę zachować ostrożność z moimi komentarzami. Nie mam pojęcia, czy naprawdę wypowiedział się w dokładnie takim kontekście. Jeżeli tak, wówczas mogę jedynie powiedzieć: «Witajcie w Formule 1».
Prezes FIA postanowił obronić również decyzję o nowym przepisie dotyczącym „wpisowego” od zespołów, które chcą dołączyć do stawki Formuły 1. Każde nowe zgłoszenie będzie musiało wpłacić 200 milionów dolarów, które zostanie podzielone i przekazane konkurentom.
Wolałbym mieć dwanaście zespołów niż tylko dziesięć. Mimo to opłata gwarantuje nam, że aplikant ma poważne podejście. Po opracowaniu systemu limitów budżetowych, teraz możemy porozmawiać na temat tego, czy chcemy poszerzyć obecne grono.