Hamilton na czele drugiego treningu w Portugalii
Anglik uplasował się nieco ponad 0,1 sekundy przed Verstappenem
30.04.2117:08
3810wyświetlenia
Embed from Getty Images
Drugi trening na torze w Algarve uległ opóźnieniu z powodu poluzowanej pokrywy studzienki. FIA dokonała inspekcji, a porządkowi na torze odpowiednich napraw, by sesja mogła odbyć się w bezpiecznych warunkach. Spowodowało to jednak 10 minutowy poślizg.
Pierwsze przejazdy, gdy już zapalono zielone światło, praktycznie cała stawka wykonała na pośrednich oponach. Pozwalały one na pokonanie kilku szybkich kółek, przez co kolejność w tabeli dość regularnie się tasowała. gdy sytuacja się nieco uspokoiła na czele meldował się Bottas z czasem 1:20,423, tuż przed Carlosem Sainzem w Ferrari.
Wysoką, piątą pozycję dzierżył Pierre Gasly, wyprzedzając nawet Maxa Verstappena. Holender postanowił się jednak nie poddawać i zmienił Bottasa na czele tabeli. Ten się chwilę później odgryzł i dopiero Hamilton pogodził dwójkę rywali, wyjeżdżając na miękkiej mieszance i ustanawiając nowych najlepszy czas sesji.
Przejazdy na miękkich oponach wyjątkowo mocno pasowały kierowcom Alpine, którzy plasowali się zaledwie 0,3 sekundy za Hamiltonem, odpowiednio na czwartej i piątej pozycji, dopóki Verstappen nie znalazł rytmu i wskoczył na drugie miejsce.
Druga część treningu upłynęła standardowo na sprawdzaniu długich przejazdów. Algarve w tym roku jest wyjątkowo wietrzne, więc kierowcy potrzebowali jak największej liczby kółek, by przywyknąć do tych trudnych warunków.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
Drugi trening na torze w Algarve uległ opóźnieniu z powodu poluzowanej pokrywy studzienki. FIA dokonała inspekcji, a porządkowi na torze odpowiednich napraw, by sesja mogła odbyć się w bezpiecznych warunkach. Spowodowało to jednak 10 minutowy poślizg.
Pierwsze przejazdy, gdy już zapalono zielone światło, praktycznie cała stawka wykonała na pośrednich oponach. Pozwalały one na pokonanie kilku szybkich kółek, przez co kolejność w tabeli dość regularnie się tasowała. gdy sytuacja się nieco uspokoiła na czele meldował się Bottas z czasem 1:20,423, tuż przed Carlosem Sainzem w Ferrari.
Wysoką, piątą pozycję dzierżył Pierre Gasly, wyprzedzając nawet Maxa Verstappena. Holender postanowił się jednak nie poddawać i zmienił Bottasa na czele tabeli. Ten się chwilę później odgryzł i dopiero Hamilton pogodził dwójkę rywali, wyjeżdżając na miękkiej mieszance i ustanawiając nowych najlepszy czas sesji.
Przejazdy na miękkich oponach wyjątkowo mocno pasowały kierowcom Alpine, którzy plasowali się zaledwie 0,3 sekundy za Hamiltonem, odpowiednio na czwartej i piątej pozycji, dopóki Verstappen nie znalazł rytmu i wskoczył na drugie miejsce.
Druga część treningu upłynęła standardowo na sprawdzaniu długich przejazdów. Algarve w tym roku jest wyjątkowo wietrzne, więc kierowcy potrzebowali jak największej liczby kółek, by przywyknąć do tych trudnych warunków.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 0,4 m/s
Wilgotność powietrza: 44%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:19,837 | 33 | |||
2 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:19,980 | 0,143 | 0,143 | 26 | |
3 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:20,181 | 0,344 | 0,201 | 28 | |
4 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:20,197 | 0,360 | 0,016 | 33 | |
5 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:20,220 | 0,383 | 0,023 | 32 | |
6 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:20,235 | 0,398 | 0,015 | 31 | |
7 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:20,360 | 0,523 | 0,125 | 33 | |
8 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:20,418 | 0,581 | 0,058 | 31 | |
9 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:20,427 | 0,590 | 0,009 | 31 | |
10 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:20,516 | 0,679 | 0,089 | 28 | |
11 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:20,558 | 0,721 | 0,042 | 34 | |
12 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:20,757 | 0,920 | 0,199 | 28 | |
13 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:20,976 | 1,139 | 0,219 | 32 | |
14 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:21,053 | 1,216 | 0,077 | 33 | |
15 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:21,074 | 1,237 | 0,021 | 32 | |
16 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:21,225 | 1,388 | 0,151 | 22 | |
17 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:21,238 | 1,401 | 0,013 | 32 | |
18 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:21,537 | 1,700 | 0,299 | 29 | |
19 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:21,855 | 2,018 | 0,318 | 31 | |
20 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:22,638 | 2,801 | 0,783 | 28 |
107% najlepszego czasu: 1:25,425