Tost: Silnik Hondy wciąż traci do Mercedesa
Austriak żałuje jednocześnie, że koncern z Tokio odchodzi z F1 będąc w takiej formie.
19.05.2119:17
1097wyświetlenia
Embed from Getty Images
Szef AlphaTauri, Franz Tost, jest zdania, iż silnik Hondy wciąż przegrywa z Mercedesem pod względem maksymalnych osiągów silnika.
Dostarczająca Red Bullowi i AlphaTauri silniki Honda odejdzie z F1 po zakończeniu tegorocznych zmagań. Japoński producent na swój ostatni sezon w królowej sportów motorowych postawił sobie za cel zdobycie mistrzostwa świata, ale pomimo jak dotychczas wyrównanej walki, trzy z czterech wyścigów padło łupem Mercedesa.
Franz Tost chwali jednak Hondę za wykonaną pracę.
Po ostatnich zwycięstwach Mercedesa, pojawiły się jednak wątpliwości co do konkurencyjności pakietu Red Bull Honda. Ralf Schumacher uważa, że stajnia z Milton Keynes musi kontynuować rozwój tegorocznej konstrukcji.
Franz Tost również przyznaje, że istnieje niewielki deficyt mocy po stronie Red Bulla.
65-latek ujawnił również, że jego zespół będzie korzystał z wielu komponentów od siostrzanej ekipy w sezonie 2022.
Szef AlphaTauri, Franz Tost, jest zdania, iż silnik Hondy wciąż przegrywa z Mercedesem pod względem maksymalnych osiągów silnika.
Dostarczająca Red Bullowi i AlphaTauri silniki Honda odejdzie z F1 po zakończeniu tegorocznych zmagań. Japoński producent na swój ostatni sezon w królowej sportów motorowych postawił sobie za cel zdobycie mistrzostwa świata, ale pomimo jak dotychczas wyrównanej walki, trzy z czterech wyścigów padło łupem Mercedesa.
Franz Tost chwali jednak Hondę za wykonaną pracę.
Honda wykonała zimą bardzo dobrą robotę- powiedział Austriak w rozmowie z Auto Motor und Sport.
Nadrobili straty zarówno pod względem trwałości, jak i osiągów.
To naprawdę wielka szkoda, że odchodzą właśnie teraz, ponieważ osiągnęli naprawdę wysoki poziom. Wierzę, że gdyby zostali, prędzej czy później ich silnik zrównałby się z Mercedesem, a może nawet okazał się lepszy.
Po ostatnich zwycięstwach Mercedesa, pojawiły się jednak wątpliwości co do konkurencyjności pakietu Red Bull Honda. Ralf Schumacher uważa, że stajnia z Milton Keynes musi kontynuować rozwój tegorocznej konstrukcji.
Powoli tracę nadzieję- powiedział Niemiec w wywiadzie dla Sky Deutchland.
Red Bull musi postawić duży krok naprzód.
Franz Tost również przyznaje, że istnieje niewielki deficyt mocy po stronie Red Bulla.
To zależy od toru i zarządzania jednostką- mówi szef AlphaTauri.
Myślę, że to Mercedes wciąż jest punktem odniesienia.
65-latek ujawnił również, że jego zespół będzie korzystał z wielu komponentów od siostrzanej ekipy w sezonie 2022.
Od Red Bull Technologies weźmiemy wszystko to, na co zezwalają przepisy. Będzie to przekładnia, całe tylne zawieszenie i wiele części z przedniego. Być może nawet całość.
Części, których użyjemy będą takie same, ale o wiele droższe, ponieważ będziemy kupować nowe części. Do tej pory zawsze korzystaliśmy z części z poprzedniego bolidu Red Bulla- dodał Tost.