Leclerc na czele w drugim treningu przed GP Monako

Kierowca Ferrari był najszybszy na ulicach, które zna jak własną kieszeń.
20.05.2116:03
Łukasz Godula
4972wyświetlenia

Drugi trening w Monako to czas, gdy warto mieć już wyrobione tempo i czuć bliskość barier. Dlatego każda minuta spędzona za kierownicą jest tak ważna. Na tym polu najwięcej do nadrobienia miał Charles Leclerc, który w pierwszej sesji doświadczył awarii skrzyni biegów.

Podobnie jak w pierwszym treningu wybór opon znacząco się różnił w stawce i w użyciu mieliśmy każdą mieszankę dostarczoną przez Pirelli. Początkowo najszybszy był Red Bull, ale po kilku okrążeniach do formy wrócił Mercedes, wskakując na czoło tabeli. Nie zraziło to Carlosa Sainza, który dzisiaj czuł się w Monako jak ryba w wodzie. Hiszpan wykręcił czas 1:11,796 i objął prowadzenie. Leclerc bardzo szybko wskoczył na wysokie obroty i na miękkich oponach wskoczył na trzecią pozycję ze stratą niemal 0,3 sekundy. Kierowców Ferrari przedzielał Verstappen, który również prezentował dobre tempo.

Krótka pętla Monte Carlo nie ułatwiała życia kierowcom. W nawrocie problemy miał Latifi, a Tsunoda po uderzeniu w ścianę tracił czas na naprawę swojego samochodu. W tym czasie Leclerc rozkręcił się jeszcze mocniej i wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:11,684. Chwilę później mieliśmy pierwszą większą ofiarę barier Monako. Mick Schumacher przesadził z prędkością w sekcji obok kasyna i przebił prawą tylną oponę, uszkadzając przy tym zawieszenie. Niemcowi nie udało się powrócić do pitlane, zjechał na drogę ewakuacyjną ale mimo to wywieszono czerwoną flagę, gdyż usuwanie samochodu byłoby zbyt niebezpieczne z innymi kierowcami hamującymi w tym rejonie.

Wszystko to odbyło się zbyt blisko końca sesji, by mieć nadzieję na jej wznowienie, tak więc przygotowania do Grand Prix Monako zostały jeszcze bardziej okrojone. Na czele pozostali obaj kierowcy Ferrari i pomimo faktu, że ciężko spodziewać się dubletu w niedzielę, to czerwony duet może sprawić niespodziankę w kwalifikacjach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho

REZULTATY TRENINGU 2

P.Kierowca (Nr)BolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1Charles Leclerc (16)Ferrari SF211:11,68430
2Carlos Sainz (55)Ferrari SF211:11,7960,1120,11232
3Lewis Hamilton (44)Mercedes F1 W12 E Performance1:12,0740,3900,27828
4Max Verstappen (33)Red Bull RB16B1:12,0810,3970,00727
5Valtteri Bottas (77)Mercedes F1 W12 E Performance1:12,1070,4230,02632
6Lando Norris (4)McLaren MCL35M1:12,3790,6950,27224
7Pierre Gasly (10)AlphaTauri AT021:12,4980,8140,11928
8Sergio Perez (11)Red Bull RB16B1:12,7081,0240,21024
9Antonio Giovinazzi (99)Alfa Romeo C411:12,7461,0620,03828
10Sebastian Vettel (5)Aston Martin AMR211:12,9821,2980,23626
11Kimi Raikkonen (7)Alfa Romeo C411:13,0651,3810,08331
12Fernando Alonso (14)Alpine A5211:13,1751,4910,11027
13Lance Stroll (18)Aston Martin AMR211:13,1951,5110,02026
14Esteban Ocon (31)Alpine A5211:13,1991,5150,00428
15Daniel Ricciardo (3)McLaren MCL35M1:13,2571,5730,05826
16George Russell (63)Williams FW43B1:13,5091,8250,25232
17Nicholas Latifi (6)Williams FW43B1:13,5931,9090,08431
18Nikita Mazepin (9)Haas VF-211:14,4072,7230,81426
19Mick Schumacher (47)Haas VF-211:14,4162,7320,00925
20Yuki Tsunoda (22)AlphaTauri AT021:14,8293,1450,41311
107% najlepszego czasu: 1:16,701