Leclerc na czele w drugim treningu przed GP Monako
Kierowca Ferrari był najszybszy na ulicach, które zna jak własną kieszeń.
20.05.2116:03
4972wyświetlenia
Drugi trening w Monako to czas, gdy warto mieć już wyrobione tempo i czuć bliskość barier. Dlatego każda minuta spędzona za kierownicą jest tak ważna. Na tym polu najwięcej do nadrobienia miał Charles Leclerc, który w pierwszej sesji doświadczył awarii skrzyni biegów.
Podobnie jak w pierwszym treningu wybór opon znacząco się różnił w stawce i w użyciu mieliśmy każdą mieszankę dostarczoną przez Pirelli. Początkowo najszybszy był Red Bull, ale po kilku okrążeniach do formy wrócił Mercedes, wskakując na czoło tabeli. Nie zraziło to Carlosa Sainza, który dzisiaj czuł się w Monako jak ryba w wodzie. Hiszpan wykręcił czas 1:11,796 i objął prowadzenie. Leclerc bardzo szybko wskoczył na wysokie obroty i na miękkich oponach wskoczył na trzecią pozycję ze stratą niemal 0,3 sekundy. Kierowców Ferrari przedzielał Verstappen, który również prezentował dobre tempo.
Krótka pętla Monte Carlo nie ułatwiała życia kierowcom. W nawrocie problemy miał Latifi, a Tsunoda po uderzeniu w ścianę tracił czas na naprawę swojego samochodu. W tym czasie Leclerc rozkręcił się jeszcze mocniej i wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:11,684. Chwilę później mieliśmy pierwszą większą ofiarę barier Monako. Mick Schumacher przesadził z prędkością w sekcji obok kasyna i przebił prawą tylną oponę, uszkadzając przy tym zawieszenie. Niemcowi nie udało się powrócić do pitlane, zjechał na drogę ewakuacyjną ale mimo to wywieszono czerwoną flagę, gdyż usuwanie samochodu byłoby zbyt niebezpieczne z innymi kierowcami hamującymi w tym rejonie.
Wszystko to odbyło się zbyt blisko końca sesji, by mieć nadzieję na jej wznowienie, tak więc przygotowania do Grand Prix Monako zostały jeszcze bardziej okrojone. Na czele pozostali obaj kierowcy Ferrari i pomimo faktu, że ciężko spodziewać się dubletu w niedzielę, to czerwony duet może sprawić niespodziankę w kwalifikacjach.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho
REZULTATY TRENINGU 2
P. | Kierowca (Nr) | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc (16) | Ferrari SF21 | 1:11,684 | 30 | |||
2 | Carlos Sainz (55) | Ferrari SF21 | 1:11,796 | 0,112 | 0,112 | 32 | |
3 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:12,074 | 0,390 | 0,278 | 28 | |
4 | Max Verstappen (33) | Red Bull RB16B | 1:12,081 | 0,397 | 0,007 | 27 | |
5 | Valtteri Bottas (77) | Mercedes F1 W12 E Performance | 1:12,107 | 0,423 | 0,026 | 32 | |
6 | Lando Norris (4) | McLaren MCL35M | 1:12,379 | 0,695 | 0,272 | 24 | |
7 | Pierre Gasly (10) | AlphaTauri AT02 | 1:12,498 | 0,814 | 0,119 | 28 | |
8 | Sergio Perez (11) | Red Bull RB16B | 1:12,708 | 1,024 | 0,210 | 24 | |
9 | Antonio Giovinazzi (99) | Alfa Romeo C41 | 1:12,746 | 1,062 | 0,038 | 28 | |
10 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin AMR21 | 1:12,982 | 1,298 | 0,236 | 26 | |
11 | Kimi Raikkonen (7) | Alfa Romeo C41 | 1:13,065 | 1,381 | 0,083 | 31 | |
12 | Fernando Alonso (14) | Alpine A521 | 1:13,175 | 1,491 | 0,110 | 27 | |
13 | Lance Stroll (18) | Aston Martin AMR21 | 1:13,195 | 1,511 | 0,020 | 26 | |
14 | Esteban Ocon (31) | Alpine A521 | 1:13,199 | 1,515 | 0,004 | 28 | |
15 | Daniel Ricciardo (3) | McLaren MCL35M | 1:13,257 | 1,573 | 0,058 | 26 | |
16 | George Russell (63) | Williams FW43B | 1:13,509 | 1,825 | 0,252 | 32 | |
17 | Nicholas Latifi (6) | Williams FW43B | 1:13,593 | 1,909 | 0,084 | 31 | |
18 | Nikita Mazepin (9) | Haas VF-21 | 1:14,407 | 2,723 | 0,814 | 26 | |
19 | Mick Schumacher (47) | Haas VF-21 | 1:14,416 | 2,732 | 0,009 | 25 | |
20 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri AT02 | 1:14,829 | 3,145 | 0,413 | 11 |
107% najlepszego czasu: 1:16,701