Norris kończy pierwszy dzień testów na czele tabeli
Pod względem dystansu najwięcej okrążeń pokonał Verstappen - aż 144.
23.02.2218:33
3869wyświetlenia
Lando Norris uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego dnia przedsezonowych testów w Barcelonie. Kierowca McLarena awansował na czoło tabeli w ostatniej godzinie jazd.
Do przerwy obiadowej na pierwszym miejscu plasował się Charles Leclerc, którego po południu za sterami Ferrari F1-75 zastąpił Carlos Sainz.
Hiszpan wykręcił na oponach C3 rezultat 1:20,416s, ale na 30 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, Norris - wyposażony w mieszankę C3 - zszedł poniżej bariery 1m20s. Kilkanaście minut później Brytyjczyk dostał kolejny zestaw świeżych opon i pokonał okrążenie toru w Montmelo w czasie 1:19,568s.
Na czwartym miejscu środową sesję finiszował George Russell. Lewis Hamilton, który otrzymał możliwość poprowadzenia modelu W13 w drugiej części środowych testów, ustanowił piąty wynik, tracąc dwie dziesiąte sekundy do kolegi z zespołu.
Sebastian Vettel z Astona Martina był szósty, pomimo tego, iż wziął udział tylko w porannych zajęciach. Za czterokrotnym mistrzem świata ujrzeć można było Yukiego Tsunodę. Japończyk pokonał przez cały dzień 121 okrążeń obiektu goszczącego rokrocznie wyścig o GP Hiszpanii.
Najbardziej pracowitym zawodnikiem okazał się jednak Max Verstappen. Urzędujący mistrz świata zamknął dzień z dorobkiem 147 kółek. Podczas nadspodziewanie spokojnego dnia Holender był jednym z nielicznych kierowców, którzy zaliczyli wycieczkę na pobocze. Reprezentant Red Bulla zdołał wydostać się bez problemów ze żwirowej pułapki a przygoda ta nie odbiła się na realizacji jego programu.
W drugiej części sesji postępów dokonał Fernando Alonso, który w ostatnich minutach wskoczył na P8. Dziewiąty czas dnia należał do wspomnianego wcześniej Verstappena podczas gdy czołową dziesiątkę zamknęło nazwisko Valtteriego Bottasa, broniącego barw Alfy Romeo.
Pomimo rewolucyjnych zmian w przepisach technicznych, dzień obył się bez znaczących kłopotów technicznych. Po południu Mick Schumacher stracił sporo czasu w garażu z powodu uszkodzenia podłogi w jego VF-22. Po usunięciu usterki Niemiec wyjechał na tor na 35 minut przed zakończeniem regulaminowego czasu.
Po południu Alfa Romeo próbowała nadrabiać zaległości z pierwszej połowy zajęć, gdy za sterami zasiadał Robert Kubica. Wtedy Polakowi również przeszkodził uszkodzenia podłogi. Niestety dla ekipy z Hinwil Bottas także nie pokonał zbyt wielu kółek - tylko 23.
Mieszanki wykorzystane podczas najszybszych okrążeń: Norris C4, Leclerc C3, Sainz C3, Russell C3, Hamilton C3, Vettel C3, Tsunoda C3, Alonso C2, Verstappen C2, Bottas C3, Albon C3, Schumacher C3, Stroll C2, Latifi C3, Mazepin C2, Kubica C3.
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas | Strata | Odstęp |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris (4) | McLaren Mercedes MCL36 | 103 | 1:19,568 | |||
2 | Charles Leclerc (16) | Ferrari F1-75 | 80 | 1:20,165 | 0,597 | 0,597 | |
3 | Carlos Sainz (55) | Ferrari F1-75 | 73 | 1:20,416 | 0,848 | 0,251 | |
4 | George Russell (63) | Mercedes W13 | 77 | 1:20,784 | 1,216 | 0,368 | |
5 | Lewis Hamilton (44) | Mercedes W13 | 50 | 1:20,929 | 1,361 | 0,145 | |
6 | Sebastian Vettel (5) | Aston Martin Mercedes AMR22 | 52 | 1:21,276 | 1,708 | 0,347 | |
7 | Yuki Tsunoda (22) | AlphaTauri Red Bull AT03 | 121 | 1:21,638 | 2,070 | 0,362 | |
8 | Fernando Alonso (14) | Alpine Renault A522 | 127 | 1:21,746 | 2,178 | 0,108 | |
9 | Max Verstappen (1) | Red Bull RB18 | 147 | 1:22,246 | 2,678 | 0,500 | |
10 | Valtteri Bottas (77) | Alfa Romeo Ferrari C42 | 23 | 1:22,572 | 3,004 | 0,326 | |
11 | Alexander Albon (23) | Williams Mercedes FW44 | 66 | 1:22,760 | 3,192 | 0,188 | |
12 | Mick Schumacher (47) | Haas Ferrari VF-22 | 23 | 1:22,962 | 3,394 | 0,202 | |
13 | Lance Stroll (18) | Aston Martin Mercedes AMR22 | 67 | 1:23,327 | 3,759 | 0,365 | |
14 | Nicholas Latifi (6) | Williams Mercedes FW44 | 66 | 1:23,379 | 3,811 | 0,052 | |
15 | Nikita Mazepin (9) | Haas Ferrari VF-22 | 20 | 1:24,505 | 4,937 | 1,126 | |
16 | Robert Kubica (88) | Alfa Romeo Ferrari C42 | 9 | 1:25,909 | 6,341 | 1,404 |