Renault ma problemy z szybkością na pierwszym kółku

Mistrzowska ekipa jest jednak w dobrej formie jeśli chodzi o degradację opon
16.02.0715:14
Marek Roczniak
956wyświetlenia

Szef działu inżynierii w Renault Pat Symonds przyznał, że francuska stajnia ma problemy z wyciągnięciem najlepszych osiągów z nowych opon Bridgestone głównie na jednym okrążeniu. Mistrzowska ekipa jest jednak w dobrej formie jeśli chodzi o degradację opon.

W listopadzie mówiliśmy, że naszym celem jest 'odrobienie pracy domowej' przed dotarciem do Melbourne. Nie jesteśmy jeszcze w Australii, ale nie odrobiliśmy także lekcji! - zażartował Symonds na wstępie wywiadu opublikowanego dzisiaj na oficjalnej stronie zespołu.

Myślę, że jesteśmy w dobrym położeniu jeśli chodzi o degradację opon, ale jeszcze nie odkryliśmy tajemnicy jak wyciągnąć najlepsze osiągi z opon na pierwszym okrążeniu. Sprawę utrudnia fakt, że odkąd firma Bridgestone stała się wyłącznym dostawcą ogumienia w F1, zespoły nie dysponują zbyt dużą ilością zestawów opon i nie mogą sobie pozwolić na marnowanie ich tylko w celu znalezienia sposobu na poprawę osiągów na pierwszym okrążeniu.

To wszystko jest częścią procesu uczenia, przez jaki trzeba przejść, kiedy zmienia się dostawcę opon. - wyjaśnia Symonds. Dyskutujemy na ten temat z Bridgestone, ucząc się wraz z nimi. Nie jesteśmy zbytnio zmartwieni, ale kiedy nie jest się na czele stawki, to trzeba być na tyle szczerym aby to przyznać. Następnie trzeba zakasać rękawy i zabrać się za poprawę osiągów.

Z tego co zdołaliśmy się przekonać do tej pory, jesteśmy kilka dziesiątych sekundy za czołówką w większości sytuacji - na pierwszym okrążeniu i podczas długich przejazdów także. Wiemy co chcemy zrobić, aby odnaleźć trochę szybkości: musimy zacząć wyciągać najlepsze osiągi z opon i być jeszcze bardziej agresywni na naszych wszystkich tradycyjnych ścieżkach rozwojowych. Pracujemy nad tym piekielnie ciężko.

Źródło: RenaultF1.com

KOMENTARZE

7
Benetonczyk
18.02.2007 08:00
Jacek ! Ja sie załoze ze renówka utrzyma sie w pierszej trójce. O piwo ok?
Piotr
17.02.2007 02:15
nie podniecajcie się tak testami, bo sezon jest długi i trudny,a o Renault jestem spokojny
jacek2601
17.02.2007 10:46
Zakładam sie, ze spadną w generalce za BMW. Przykre, ale prawdziwe...
Pussik
16.02.2007 10:03
No to już mogą zapomnieć o mistrzostwie. ;] Oczywiście żartuje, przed nami 17 eliminacji. ;]
Jakuzo
16.02.2007 07:35
Moze wiekszosc zespolow dobrze zrobila przechodzac na zero keel. Cholera wie, nie znam sie na zawieszeniu F1 i mnie to raczej nie interesi :) Ale kto wie..
lori.en
16.02.2007 04:44
na pewno... ciekawa obrona.. zwalać na opony... szkoda, że nie mają honoru? i nie potrafią przyznać, że nie są tacy dobrzy jak się wcześniej wydawało... A początek sezonu tuż tuż..
michal
16.02.2007 04:05
czyżby pierwsze próby usprawiedliwienia się i zwalenia wszystkiego na opony? Maki i BMW tak ja Renault również jeździy w poprzednim sezonie na Michelinach a na testach z nowymi oponami wypadają lepiej.Pewnie lepiej odrobili lekcje.Nie mogę się doczekać pierwszego wyściugu w tym sezonie.Wszystko sie wyjaśni.