Rampf broni ryzyka podjętego przez BMW

"Nie uda się dogonić najlepszych zespołów będąc konserwatywnym"
22.02.0815:25
Konrad Házi
3728wyświetlenia

Dyrektor techniczny Willy Rampf broni ryzyka podjętego przez zespół BMW Sauber przy projektowaniu - jak na razie - dalekiego od ideału bolidu na sezon 2008.

BMW chce w tym roku dołączyć do dwóch czołowych zespołów F1 w walce o zwycięstwa, jednak samochód F1.08 niezbyt udanie zadebiutował na torze podczas zimowych testów. Rampf przyznał w wypowiedzi dla szwajcarskiego dziennika Motorsport Aktuell, że ich nowe dzieło nie jest tak przyjazne dla kierowcy, jakby chciał tego zespół.

Nie ma wątpliwości, że F1.08 jest wyraźnie szybszy od F1.07. Jest jednak bardziej złożony i zarówno dla kierowców, jak i inżynierów trudniejsze jest znalezienie jego pełnego potencjału w każdej sytuacji i we wszystkich warunkach. - powiedział Rampf.

BMW robi stałe postępy od czasu przejęcia zespołu Sauber pod koniec 2005 roku, jednak Rampf przyznaje, że w tym roku dział projektowy podjął kalkulowane ryzyko przy tworzeniu F1.08, by zrobić kolejny krok do walki o zwycięstwa. Postawiliśmy sobie za cel dogonienie najlepszych zespołów. Nie da się tego osiągnąć będąc konserwatywnym, co wiedzą doskonale wszyscy z czołówki.

Źródło: GrandPrixMagazine.com

KOMENTARZE

7
Olo
23.02.2008 08:47
Jeżeli ten F1.08 jest szybszy od poprzednika i jeżeli ma tzw. "potencjał", najważniejszą sprawą będzie PEŁNE zrozumienie lub jak kto woli, zlokalizowanie owego potencjału. Wtedy będą mogli: - dobrze przygotowywać się do kolejnych wyścigów, - wprowadzać sensowne udoskonalenia w trakcie sezonu, - właściwie określić bazę dla F1.09 Jeśli nie będą wiedzieli dlaczego samochód jest szybki, może powtórzyć się sytuacja Hondy z 2005 roku a zwłaszcza to co się działo z tym zespołem później (i trwa do dziś). a póki co... 16 marca coraz bliżej!!!!!!!! :-)
ToshibaUser
22.02.2008 06:56
" dalekie od ideału " to są bolidy Toyoty a zwłaszcza Hondy . Z BMW to jeszcze tak źle nie jest . No cóż kto nie ryzykuje ten nic nie ma . Zobaczymy jak teraz będzie się rozwijał bolid w trakcie sezonu . A jak zauważył Brawn sezon 2009 będzie " czystą kartką " http://www.f1wm.pl/php/wiad_gen.php?id=7933 tak więc BMW może jak nie w tym to w następnym sezonie dopiąć swego . Trzymam kciuki :)
Pussik
22.02.2008 05:30
Może progresu nie bedzie, Renault nadgoni i szykuje sie walka o 3 miejsce z Renault i może Williamsem. Za to o F1.09 usyszymy za rok, że go uprościli. :]
jędruś
22.02.2008 05:27
Widać, że powoli dochodzą do właściwej dyspozycji . Już poprawili znacznie balans i bolid jest stabilniejszy na wolnych i szybkich zakrętach . Teraz rozpoczną przygotowania do ustawienia bolidu pod kątem GP Australii i dalszych nadchodzących wyścigów . BMW postawiło na innowacyjność i choć z początku nie wydawało się to najrozsądniejszym posunięciem to jednak to przynosi teraz owoce . Bolid jest coraz szybszy co potwierdza zespół , kierowcy oraz inni np Alonso . To była jedyna mądra decyzja by znacznie zbliżyć się do Ferrari i McLarena i niedługo odjechać jeszcze bardziej reszcie grupy pościgowej .
SoBcZaK
22.02.2008 05:22
najważniejsze żeby był potencjał, przed nimi jeszcze sporo jazdy i dojdą do ładu z tym
kemot
22.02.2008 03:17
Z tego co pan Ramph powiedział można wywnioskować że zespołowi brakuje doświadczenia żeby wykorzystać możliwości bolidu w 100% - bolid zrobili szybki ale nie potrafią go odpowiednio skonfigurować :|
LowR
22.02.2008 02:52
Czyli co usłyszeli chłopcy od PR w BMW Sauber: "napiszcie ładnie że: 08 wyszło jakieś skomplikowane i nie potrafimy go ustawić, żeby było szybkie. Ale za to jest innowacyjne!" :)