Pełne opony deszczowe także otrzymają biały pasek

Zmiana ta umożliwi kibicom lepsze zrozumienie strategii obieranych przez zespoły F1 w deszcz
07.03.0813:37
Marek Roczniak
10835wyświetlenia

Firma Bridgestone ogłosiła dzisiaj, że w tym sezonie jedna ze specyfikacji opon na mokry tor także zostanie oznaczona białym paskiem, aby ułatwić kibicom i komentatorom wyścigów orientację w strategiach obieranych przez zespoły Formuły Jeden w deszcz.

Znakowanie opon zostało wprowadzone do F1 w ubiegłym roku wraz z przepisem nakazującym użycie obydwu specyfikacji ogumienia na suchy tor w trakcie wyścigu. Biały pasek w drugim rowku od wewnątrz otrzymała wówczas bardziej miękka z dwóch mieszanek na suchy tor, a teraz zostanie on także namalowany w centralnym rowku opon przeznaczonych na ekstremalnie mokry tor.


W trakcie sezonu 2008 Formuły Jeden firma Bridgestone będzie nadal oznaczała bardziej miękką z dwóch specyfikacji opon na suchy tor białym paskiem na spodzie drugiego rowka od wewnątrz. - powiedział Hiroshi Yasukawa, szef Bridgestone Motorsport. Jednakże teraz rozszerzymy znakowanie białym paskiem także na nasze opony na ekstremalnie mokry tor.

Mamy nadzieję, że zmiana ta umożliwi kibicom tego sportu lepsze zrozumienie strategii obieranych przez wszystkie jedenaście zespołów Formuły Jeden, kiedy wyścig odbywa się na mokrym torze. Firma Bridgestone jest zadowolona, że może odgrywać rolę w zwiększaniu przyjemności fanów z oglądania wyścigów Formuły Jeden.

Bez zmian pozostaną opony na średnio mokry tor (tzw. pośrednie).

Źródło: BridgestoneMotorsport.com

KOMENTARZE

24
pro
08.03.2008 10:38
Pussik Jest jeden podłużny rowek na środku opony. I raczej nie da sie dać dwóch białych pasków.
Pussik
08.03.2008 05:49
Może opony deszczowe powinny mieć 2 białę paksi? W ogóle to już nie pamiętam jak wygląda ten bieżnik.. tą tam jakieś podłużne rowki??
Jankes
07.03.2008 11:35
jak rozróżnić? proste... ci z oponami z białym paskiem na suchą nawierzchnię podczas ulewy będą już zapewne zakopani gdzieś na poboczach xD
Pussik
07.03.2008 10:03
Eeee, po co to oznaczyli? Jak zmienią opony z miękkich slicków na deszczowe to i tka się nie połapiemy. xD
barteks2
07.03.2008 08:34
Borowczyk ma nowy temat na cały sezon ;-)
grissley
07.03.2008 08:28
ee tam. Rowkow jest kilka - wystarczy, zeby na jednych oponach malowac jeden pasek, na innych dwa, itd. Koszt żaden, problem żaden, a i borówka białego z żółtym nie pomyli.
michal132
07.03.2008 08:22
a jak na spa zaloza jedne teamy miekie a ine deszczowe, to jak mam odruznic, ktore to ktore hmmm przynajmniej kolor opony zmiencie na pomaranczowy lub szary z czerwonym na spa oczywiscie pisze w przykladzie bo tam tor jest dlugi i jak byl tam wyscig to sami mowili, ze na polowie desz pada a na drugiej nie
ToshibaUser
07.03.2008 05:35
Fluoroscencyjny pasek w kolorze żółtym czy pomarańczowym na boku opony na pewno nie był by mniej czytelny niż jest biały pasek na powierzchni " bieżnikowej " opony .
jaguar666
07.03.2008 05:03
@mutu Ale mi chodzi o bok opony, tam gdzie masz napis "Bridgestone Potenza". I właśnie ten napis mogliby nanieść na oponę w różnych kolorach.
B4ndit
07.03.2008 03:50
po pierwsze kazdy kolor inny niz bialy bylby mniej czytellny no i moglby negatywnie wplynac na wyglad bolidu :> Po drugie, problem nie jest taki duzy. Extream wet'y beda mialy srodkowy pasek bialy, a przeciez miekka mieszanka na suchy tor, to ma bialy pasek bardziej wewnatrz. Z odrobina dobrej checi bedzie sie chyba dalo rozroznic obie opony.
mutu
07.03.2008 03:36
jaguar666 ---> jeżeli chodzi ci o opony, to są one powierzchnią ścieralną. Moim zdaniem pełne opony deszczowe powinny miec pasek w kolorze czerwonym, posrednie deszczowe pasek koloru zielonego, a twardsze na suchą nawierzchnię pomarańczowy, żółty lub turkusowy :)
jaguar666
07.03.2008 03:06
Najlepiej niech każdą mieszankę i specyfikację oznaczą nazwą producenta w innym kolorze. Jest do duża i nieścieralna powierzchnia, więc będzie dobrze widoczne. I nie będzie się trzeba zastanawiać, czy ta z białym paskiem, to jest miękka czy średnia.
rafaello85
07.03.2008 03:00
Popieram swoich przedmówców - mogliby te opony oznaczać innymi kolorami. Czy Japońce z Bridgestone nie posiadają farb w innym kolorze?;)
jędruś
07.03.2008 02:25
Macie rację . Powinni oznaczyć opony ekstremane paskiem o jakimś innym kolorze , a opono pośrednie jeszcze innym .
ToshibaUser
07.03.2008 02:07
W sumie masz rację :) Choć pewnie powstanie kilka anegdot o Borówie w tym sezonie he he he he ;)
michal5
07.03.2008 02:00
@ToshibaUser to widać czy jest super miękka czy super mokra a wogule nie super miękka tylko ekstremalna
ToshibaUser
07.03.2008 01:55
@michal5 Ale zobacz Brachu mój pierwszy komentarz w tym temacie , o ten use case mi chodzi , stąd ten dym :)
janek#
07.03.2008 01:54
Przecież w jakiś sposób będą się odróżniać. Na oponach deszczowych oznaczenie będzie "w centralnym rowku", a dla bardziej miękkiej będzie to bliżej wewnętrznej strony. Może nie będzie to widoczne na pierwszy rzut oka, no ale cóż... nie można mieć wszystkiego.
michal5
07.03.2008 01:53
biały pasek będzie na opona ekstremalnie mokry a na opona zwykły mokrych nie będzie pasku
ToshibaUser
07.03.2008 01:51
@patgaw :) W praktyce pewnie się taka sytuacja nie zdarzy :) Ale projektując jakieś rozwiązanie należy zastanowić sie nad wszystkimi use case-mi i założyć nawet taką możliwość i temu przeciwdziałać :) Nawet jeśli jest to przypadek hipotetyczny , czy ekstremalny ... Ktoś w Bridgestone nie odrobił zadania domowego .....
janek#
07.03.2008 01:50
Dostarczą mi tylko wiele radości. Już widzę na forum o modach F1 pytania "elo a dlaczego nie ma paska na oponach deszczowych???? naprawcie to szybko plz!! thx".
patgaw
07.03.2008 01:42
Nom zle to zrobili, ten pasek powinien byc innego koloru niz bialy, chociz w sumie rzadko sie zdarza zeby jeden kierowca jechal na extreme wetach a drugi na oponach na suchy tor.
stefanpitocha
07.03.2008 12:52
"Firma Bridgestone jest zadowolona, że może odgrywać rolę w zwiększaniu przyjemności fanów z oglądania wyścigów Formuły Jeden”...namaluja pasek...o moj Boże...
ToshibaUser
07.03.2008 12:44
Ja proponuje ekstremalnie mokre oznaczyć na jakiś inny kolor np. pomarańczowy Wg. mnie oznakowanie dwóch typów opon tym samym paskiem będzie oznaczać tylko większy chaos Hipotetycznie bowiem może się zdarzyć sytuacja , że do wyścigu kierowcy wystartują na super miękkich i zacznie padać , wtedy część założy super mokre i teraz rozróżnij który jest który .... Ale to oczywiście tylko ja przynudzam ....