Bell: Renault pewne dużego postępu w GP Hiszpanii

"Liczymy na duży krok naprzód, który da nam poprawę o kilka dziesiątych sek. na okrążeniu"
22.04.0819:05
Igor Szmidt
2488wyświetlenia

Szef techniczny Renault - Bob Bell sądzi, że modyfikacje wprowadzone do bolidu R28 powinny zapewnić francuskiemu zespołowi "duży krok naprzód" pod względem osiągów w Grand Prix Hiszpanii, mimo iż Fernando Alonso stwierdził w zeszłym tygodniu, że poczyniony postęp jest niewielki.

Byli Mistrzowie Świata wprowadzili szereg usprawnień do bolidu na wyścig w Barcelonie, włącznie z poprawioną aerodynamiką i nowymi częściami zawieszenia, co ma im zapewnić poprawę aktualnej formy. Alonso w zeszłym tygodniu powiedział hiszpańskim mediom, że jego zdaniem nowe elementy nie są wystarczająco dobre, aby pozwolić Renault na walkę z czołowymi zespołami, jednakże Bell jest bardziej optymistyczny w kwestii poprawy osiągów dzięki nowym częściom.

Jesteśmy dość pewni, że części, które zostały wprowadzone do bolidu wprowadzą jasną i zarazem mierzalną zwyżkę formy Renault. - powiedział Bell w poniedziałek. Myślę, że odniesiemy jeszcze więcej korzyści z poprawy prowadzenia i czucia bolidu, ponieważ jeśli damy kierowcom większą pewność siebie, szczególnie podczas hamowania, to będą oni mogli wyciągnąć więcej z bolidu. Możemy więc oczekiwać, że będzie to duży krok naprzód, który da nam poprawę o kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. Mimo to musimy być ostrożni i pamiętać o tym, że każdy zespół postrzega Barcelonę jako szansę na wprowadzenie znacznych ulepszeń do bolidu - musimy się tylko upewnić, że wykonamy większy krok niż inni.

Bell powiedział, że głównym celem udoskonaleń, które obejmują wydłużoną pokrywę na silnik podobną do tej z Red Bull RB4, jest zwiększenie maksymalnej prędkości na prostej i zwiększenie przyczepności przy niskich prędkościach. Mamy teraz dość wyraźny obraz tego, w których obszarach odstajemy od innych. - wyjaśnia. Jednym z nich jest aerodynamika, ponieważ w chwili obecnej mamy deficyt docisku aerodynamicznego w szybkich zakrętach. To tutaj staramy się najbardziej poprawić, ponieważ aerodynamika jest prawdopodobnie największą przyczyną naszych nienajlepszych osiągów. Jednakowo tracimy w wolnych zakrętach, gdzie forma naszego bolidu jest zdominowana przez przyczepność mechaniczną, tak więc wprowadziliśmy modyfikacje zawieszenia, które powinna zniwelować ten problem. Tracimy również trochę przez kondycję naszego silnika, gdzie rozpoznaliśmy deficyt osiągów na prostej w porównaniu do innych zespołów. Jednakże w sytuacji zamrożenia rozwoju silników niewiele możemy na to poradzić.

Źródło: Autosport.com

KOMENTARZE

7
macrocosm
23.04.2008 09:51
Ja ***..., a co niby ma mówić szef techniczny??? Że jest gorzej niż w Bahrajnie, że zrobiliśmy malutki kroczek??? Stefan ma rację: japońskie potęgi opływające w kasę podobnie jak Francuzi totalnie przysnęli już rok temu. Tylko doświadczenie żabojadów pozwoliło im zrobić malutki kroczek do przodu w ub. roku, który i tak w ogólnym rozrachunku nic im nie dał. I tak śpią nadal smacznie nie mając pojęcia co się dzieje od końca 2006. Bo w tak forsowane od tamtego czasu bajki o niedostosowaniu się Renault do nowych opon wierzą chyba tylko naiwniacy. Duży postęp? No zobaczymy... Jak będą sie (systematycznie!!!) łapać w pierszwej ósemce to ok, odszczekam wszystko. Ale jak wiadomo od samego gadania to się punktów nie zdobywa.
dex
23.04.2008 07:19
jak się parę tysiecznych poprawia to może teraz w Q3 już zobaczymy dwa bolidy renault a nie tylko Alonso .
82TOMMY82
22.04.2008 07:11
"w chwili obecnej mamy deficyt docisku aerodynamicznego w szybkich zakrętach" "Jednakowo tracimy w wolnych zakrętach " "rozpoznaliśmy deficyt osiągów na prostej w porównaniu do innych zespołów"... No to ja sie pytam - gdzie oni nie traca????? jak w boksie stoje chyba , lol lol lol
Teliss
22.04.2008 06:29
"Bell powiedział, że głównym celem udoskonaleń, które obejmują wydłużoną pokrywę na silnik podobną do tej z Red Bull RB4, jest zwiększenie maksymalnej prędkości na proste" BMW też lekko wydłużyło tą pokrywę silnika. Ale tylko lekko, ciekawe jak to będzie.
jędruś
22.04.2008 05:57
Honda popełniła błędy przy założeniach ogólnej konstrukcji bolidu , i potem już nikt im nie mógł pomóc . RA108 z początku był bardzo asekuracyjnie zbudowany , tak by Brawn swoim geniuszem mógł wycisnąć z niego jak najwięcej . A co do silnika to już sam nie wiem . Może Red Bullowi razem z innymi częściami mechanicznymi on daje więcej niż Renault ???
stefanpitocha
22.04.2008 05:28
Hmm, wg mnie 'zaspali' z aerodynamika podczas przygotowan do poprzedniego sezonu tak samo jak Honda i Toyota.
Kubuś Fatalista
22.04.2008 05:13
Ja tam ich juz nie rozumiem. Każdy mówi coś innego !