Bell: Renault pewne dużego postępu w GP Hiszpanii
"Liczymy na duży krok naprzód, który da nam poprawę o kilka dziesiątych sek. na okrążeniu"
22.04.0819:05
2488wyświetlenia
Szef techniczny Renault - Bob Bell sądzi, że modyfikacje wprowadzone do bolidu R28 powinny zapewnić francuskiemu zespołowi "duży krok naprzód" pod względem osiągów w Grand Prix Hiszpanii, mimo iż Fernando Alonso stwierdził w zeszłym tygodniu, że poczyniony postęp jest niewielki.
Byli Mistrzowie Świata wprowadzili szereg usprawnień do bolidu na wyścig w Barcelonie, włącznie z poprawioną aerodynamiką i nowymi częściami zawieszenia, co ma im zapewnić poprawę aktualnej formy. Alonso w zeszłym tygodniu powiedział hiszpańskim mediom, że jego zdaniem nowe elementy nie są wystarczająco dobre, aby pozwolić Renault na walkę z czołowymi zespołami, jednakże Bell jest bardziej optymistyczny w kwestii poprawy osiągów dzięki nowym częściom.
Jesteśmy dość pewni, że części, które zostały wprowadzone do bolidu wprowadzą jasną i zarazem mierzalną zwyżkę formy Renault.- powiedział Bell w poniedziałek.
Myślę, że odniesiemy jeszcze więcej korzyści z poprawy prowadzenia i czucia bolidu, ponieważ jeśli damy kierowcom większą pewność siebie, szczególnie podczas hamowania, to będą oni mogli wyciągnąć więcej z bolidu. Możemy więc oczekiwać, że będzie to duży krok naprzód, który da nam poprawę o kilka dziesiątych sekundy na okrążeniu. Mimo to musimy być ostrożni i pamiętać o tym, że każdy zespół postrzega Barcelonę jako szansę na wprowadzenie znacznych ulepszeń do bolidu - musimy się tylko upewnić, że wykonamy większy krok niż inni.
Bell powiedział, że głównym celem udoskonaleń, które obejmują wydłużoną pokrywę na silnik podobną do tej z Red Bull RB4, jest zwiększenie maksymalnej prędkości na prostej i zwiększenie przyczepności przy niskich prędkościach.
Mamy teraz dość wyraźny obraz tego, w których obszarach odstajemy od innych.- wyjaśnia.
Jednym z nich jest aerodynamika, ponieważ w chwili obecnej mamy deficyt docisku aerodynamicznego w szybkich zakrętach. To tutaj staramy się najbardziej poprawić, ponieważ aerodynamika jest prawdopodobnie największą przyczyną naszych nienajlepszych osiągów. Jednakowo tracimy w wolnych zakrętach, gdzie forma naszego bolidu jest zdominowana przez przyczepność mechaniczną, tak więc wprowadziliśmy modyfikacje zawieszenia, które powinna zniwelować ten problem. Tracimy również trochę przez kondycję naszego silnika, gdzie rozpoznaliśmy deficyt osiągów na prostej w porównaniu do innych zespołów. Jednakże w sytuacji zamrożenia rozwoju silników niewiele możemy na to poradzić.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE