Brundle jeździł Lotusem 98T Senny po torze Silverstone

Brytyjczyk otrzymał ostatnio możliwość wypróbowania bolidów grand prix z 6 różnych dekad
07.06.0809:41
Mariusz Karolak
2029wyświetlenia

Martin Brundle prowadził w swojej karierze kilka egzotycznych samochodów wyścigowych, ale gdy otrzymał ostatnio możliwość wypróbowania bolidów grand prix z sześciu różnych dekad na torze Silverstone, w dodatku jednego i tego samego dnia, był po prostu zachwycony.

Umożliwiła mu to sieć telewizyjna ITV, a wszystko po to, aby uczcić sześćdziesięciolecie wyścigów Grand Prix na byłym lotnisku z czasów II wojny światowej w Silverstone w Anglii. Brundle zasiadł do sześciu różnych aut, z czego każde reprezentowało swoją dekadę.

Nigdy nie zwracałem specjalnej uwagi na tamte czasy. - powiedział z entuzjazmem Brundle. Anglik poprowadził najpierw Maserati 250F z lat 50., a następnie Lotusa 49 z 1967 roku, którym pierwotnie ścigał się Jim Clark. Kolejnym samochodem był McLaren M23, na którym Emerson Fittipaldi zdobył mistrzostwo w 1974 roku. Czwartym pojazdem był legendarny Lotus 98T z 1986 roku, którego prowadził niegdyś niezapomniany Ayrton Senna.

Warto wspomnieć, że turboładowane samochody z tamtego okresu były najmocniejszymi autami w całych dziejach Formuły 1. Silniki tych aut potrafiły osiągnąć niewiarygodną moc 1200 KM w czasie kwalifikacji. Dla porównania można przypomnieć, że dziś moc silników w F1 szacuje się na około 800 KM. Brundle zna już tamte czasy, bo swoją karierę w F1 zaczynał właśnie wtedy, dokładnie w roku 1984.


Niewiarygodne przyspieszenie! Kocham po prostu ten gardłowy dźwięk silnika Renault, jest potężny! Posłuchajcie tego, cóż za wspaniały samochód, co za uroczy dźwięk! - komplementował Brundle Lotusa i jego silnik Renault V6. Filmik z przejazdu tym bolidem można zobaczyć tutaj: http://www.itv-f1.com/VideoWorldwide.aspx

ITV zapowiada, że przejazdy za kierownicą pozostałych dwóch samochodów - z lat dziewięćdziesiątych i z pierwszej dekady obecnego wieku zostaną pokazane w trakcie następnych dwóch weekendów grand prix, z kulminacją przed GP Wielkiej Brytanii 6 lipca.

Źródło: ITV-F1.com

KOMENTARZE

4
madry86
07.06.2008 09:16
to niemożliwe, po prostu gdzieś w zanadrzu są jeszcze części a może nawet zapasowe silniki do tych samochodów
JaJacek
07.06.2008 09:13
Jak udaje im się utrzymać 20-letni, wyżyłowany na maksa silnik w pełnej sprawności?
madry86
07.06.2008 12:24
Mi się wydaję że tak gdzieś mają jeszcze części do tych samochodów
Fireball
07.06.2008 10:43
Ciekawy jestem czy po wielu tego typu pokazowych jazdach starymi bolidami jakaś firma byłaby w stanie wykonać replikę silnika (w 100% zgodną z oryginałem) gdyby oryginalny silnik w końcu padł? Np. Edelbrock?