Zespół BMW Sauber opracowuje elektryczną wersję KERS
Mario Theissen: "KERS jest dla nas niezwykle ważnym projektem i wielką szansą"
15.07.0814:12
6786wyświetlenia
Od przyszłego sezonu przepisy Formuły 1 będą zezwalały na stosowanie technologii hybrydowej w celu zwiększenia mocy i wydajności bolidów. W swoim czasie pisaliśmy o wariancie sytemu KERS (System Odzysku Energii Kinetycznej), który do przechowywania energii wykorzystuje koło zamachowe. Tymczasem zespół BMW Sauber zdecydował się na elektryczną wersję.
KERS pozwala na odzysk energii wytwarzanej podczas hamowania i przechowanie jej w celu późniejszego użycia jako dodatkowej mocy podczas rozpędzania bolidu. BMW Sauber F1.09 wyposażony będzie w hybrydowy system składający się z kombinacji silnika elektrycznego i generatora, niezbędnej elektroniki i modułu do przechowywania energii.
F1.09 będzie przechowywał wystarczającą ilość energii do wytworzenia dodatkowych 60 kW mocy na około 6,5 sekundy przyspieszania. Cały system będzie ważył mniej niż 40 kilogramów, co oznacza, że gęstość mocy w technologii F1 KERS będzie znacznie wyższa niż w obecnych systemach stosowanych w samochodach produkowanych seryjnie. Nowo nabyta wiedza będzie mogła być od razu wykorzystana w rozwoju zwykłych samochodów drogowych w najbliższych latach.
KERS jest dla nas niezwykle ważnym projektem i wielką szansą. Stoimy na progu pomiędzy konwencjonalnym pakietem składającym się z silnika i niezależnego układu przeniesienia napędu, a zintegrowanym systemem napędowym.- powiedział szef BMW Motorsport - Mario Theissen.
Gęstość mocy komponentów KERS będzie daleko wyprzedzała tę spotykaną w dzisiejszych samochodach hybrydowych. KERS spowoduje, że Formuła Jeden stanie się pionierem w rozwoju technologii dla seryjnych samochodów.
F1 będzie stanowiła chrzest bojowy dla innowacyjnych koncepcji, których okres użytkowania i niezawodność nie osiągnęły jeszcze poziomu wymaganego dla samochodów produkowanych seryjnie, a ich rozwój będzie następował z pełną prędkością. W BMW zawsze wykorzystywaliśmy Formułę Jeden jako laboratorium technologiczne dla produkcji seryjnej. Dzięki KERS podejście to zyska zupełnie nowy wymiar. Formuła Jeden zmieni swoje nastawienie i przejdzie zmianę wizerunku, co pozwoli temu sportowi na wykonanie kroku w kierunku większej akceptacji.
Źródło: BMW-Sauber-F1.com
KOMENTARZE