Bridgestone testowało nowe znakowanie opon na Monzy
Hirohide Hamashima: "Mamy nadzieję, że ostateczną decyzję podejmiemy pod koniec roku"
06.09.0813:41
2282wyświetlenia

Autosport.com poinformował dzisiaj, że podczas ostatnich testów na torze Monza firma Bridgestone sprawdzała kilka nowych sposobów znakowania opon, jakie mogłyby zostać zastosowane w przyszłym roku na slickach.
Na Monzy sprawdzane były cztery różne projekty malowania bocznych ścianek, z różną konfiguracją białych linii. Japoński dostawca opon analizuje teraz zdjęcia z tych testów, ale zanim podejmie ostateczną decyzję, będzie chciał przeprowadzić dalsze próby ze znakowaniem.
Testowaliśmy różne sposoby znakowania bocznych ścianek na Monzy i analizujemy teraz ich widoczność na wykonanych zdjęciach.- powiedział szef ds. rozwoju opon dla sportów motorowych Hirohide Hamashima.
Mamy nadzieję, że ostateczną decyzję podejmiemy pod koniec roku, ale przeprowadzimy jeszcze dalsze testy.
Hamashima dodał, że jeśli żaden z projektów bocznych ścianek nie okaże się wystarczająco dobry, to wówczas będzie jeszcze możliwość namalowania białej linii na krawędzi opony. Japończyk wyklucza jednocześnie na razie możliwość użycia innych kolorów wzorem Champ Car:
Kolor to w tej chwili trudna sprawa. Nasza maszyna nie może używać innych kolorów, więc na razie w grę wchodzi tylko biały.
W czwartek pojawiła się z kolei informacja na oficjalnej stronie Formuły 1, że Bridgestone opracowuje oponę deszczową F1 jednego typu, która pasowałaby zarówno do bardzo mokrego toru, jak i średnio mokrego. Obecnie w F1 są dwa rodzaje opon deszczowych: przejściowe i na ekstremalnie mokry tor, jednak w zaopatrywanej także przez Bridgestone serii GP2 jest jedna uniwersalna opona deszczowa. Jest ona tak zaprojektowana, że gdy tor zaczyna przesychać, to wtedy górna warstwa zaczyna się ścierać i opona zmienia swoją charakterystykę z pasującej do ekstremalnie mokrego toru na przejściową.
Teraz Bridgestone chce także wprowadzić taką uniwersalną oponę do królowej motosportu i planuje wypróbować jej wersję rozwojową podczas najbliższych mokrych testów F1. Hamashima powiedział jednak, że konieczność zmiany przepisów oznacza, iż użycie takiej opony w weekend GP raczej nie nastąpi zbyt szybko.
Źródło: Autosport.com, Formula1.com
KOMENTARZE