Wymagania techniczne toru w Singapurze
Zespół Renault analizuje wymagania nowego toru ulicznego w Singapurze
23.09.0814:11
4123wyświetlenia
Mający długość niewiele ponad 5 km tor uliczny w Singapurze wygląda na jeden z najwolniejszych w sezonie. Zespoły będą najprawdopodobniej korzystały z pakietu aerodynamicznego zapewniającego dużą siłę dociskową, a przewidywane czasy okrążeń powinny wahać się w okolicy jednej minuty i 45 sekund.
Jako że będzie to krok w nieznane, zespół Renault przeprowadzał symulacje komputerowe w celu uzyskania ogólnego pojęcia o tym, jakie będą wymagane optymalne ustawienia bolidu. W rzeczywistości jednak odpowiednie zrozumienie wymagań tego toru zespół uzyska dopiero w momencie, gdy jego samochody wyjadą po raz pierwszy z boksów podczas pierwszej z dwóch piątkowych sesji treningowych.
!Opony
Podobnie jak w Monako, poziom przyczepności będzie zapewne niski na nowym torze ulicznym w Singapurze. W związku z tym firma Bridgestone przywiezie tutaj dwie najbardziej miękkie mieszanki ze swojej rodziny opon na sezon 2008 - miękką i supermiękką, tak jak uczyniła to w Monako, na Węgrzech i w Walencji. Zapewni to dobrą przyczepność na torze, który na początku weekendu będzie dość brudny i bardzo słabo nagumowany. Jednakże, podobnie jak na innych tymczasowych obiektach wyścigowych, poziom przyczepności będzie poprawiał się wraz z nanoszeniem na jego nawierzchnię coraz więcej gumy z opon w trakcie weekendu.
!Aerodynamika
Po Monako, Singapur zapowiada się na drugi najwolniejszy tor w sezonie. Zespół Renault będzie więc korzystał z pakietu aerodynamicznego zapewniającego dużą siłę dociskową, aby zapewnić bolidowi dobrą stabilność podczas hamowania i przyciskać go do ziemi na wyjściu z zakrętów w celu zmaksymalizowania trakcji i zapewnienia dobrego przyspieszenia.
!Hamulce
Wstępne symulacje wykazały, że tor będzie dość wymagający dla hamulców, ze zużyciem zbliżonym do tego w Melbourne. Nie chodzi jednak o ostrość hamowania, a raczej o regularność używania, która czyni ten tor tak wymagającym dla hamulców, jako że nie będą one miały chwili wytchnienia. Efektywne chłodzenie hamulców będzie więc sprawą pierwszorzędną.
!Zawieszenie
Ustawienia zawieszenia są najtrudniejszą rzeczą do przewidzenia, kiedy przygotowuje się do startu na nowym torze. Jednakże na każdym torze ulicznym, przy wysokiej procentowości wolnych zakrętów mechaniczna przyczepność jest zawsze w cenie i zespół Renault będzie ciężko pracował nad zapewnieniem swoim kierowcom dostatecznie miękkiego zawieszenia, aby mieli czyste wyjścia z wolnych zakrętów i samochód mógł jeździć po wybojach i dowolnych zmianach wypukłości.
!Silnik i skrzynia biegów
Tory uliczne są na ogół mniej wymagające dla silników ze względu na niską procentowość okrążenia przejeżdżanego na pełnym gazie, jednakże silnik nadal może być poddawany dużemu przeciążeniu, gdyż będzie używany metodą stop-start. Na tym torze użyte zostaną krótkie przełożenia skrzyni biegów w celu zoptymalizowania przyspieszania i wyciągnięcia jak najwięcej z silnika przy wolnych prędkościach, podczas gdy ekipa odpowiedzialna za silnik będzie pracowała nad mapowaniem, aby zadbać o to, że silnik ma dobry moment obrotowy przy niskich obrotach, umożliwiając wczesne wciskanie pedału gazu.
Źródło: RenaultF1.com
KOMENTARZE