Nawet McLaren nie jest pewny użycia KERS we wszystkich GP

Whitmarsh: "Nie będziemy mieli tego systemu w bolidzie, jeśli nie da nam przewagi"
22.04.0911:24
Bartosz Orłowski
1978wyświetlenia

Nawet McLaren może nie zdecydować się na użycie systemu odzyskiwania energii kinetycznej w całym sezonie 2009 Formuły Jeden.

Z powodu obaw o bezpieczeństwo, Ferrari nie użyło KERS podczas GP Chin. Włoski zespół zamierza jednak na powrót zamontować ten system w bolidach F60 na najbliższy wyścig w Bahrajnie. Oba Renault także nie użyły KERS w ostatni weekend, choć jeździły z nim podczas GP Australii i Malezji.

Robert Kubica przetestował ten system w swoim bolidzie podczas piątkowych treningów, ale od soboty jeździł już bez niego. Jedynymi samochodami, jakie używały KERS podczas GP Chin były więc BMW Sauber F1.09 Nicka Heidfelda oraz dwa McLareny MP4-24, choć tor w Szanghaju dzięki długim prostym teoretycznie idealnie powinien nadawać się do wykorzystania dodatkowych 82 KM.

Jednakże szef McLarena - Martin Whitmarsh podkreśla, że zespół z Woking może nie użyć KERS w każdym tegorocznym wyścigu. Nic nie jest absolutnie. Nie będziemy mieli systemu w bolidzie, jeśli nie da nam przewagi - cytuje wypowiedź Whitmarsha motorsport-magazin.com.

Źródło: F1-Live.com

KOMENTARZE

10
A.S.
22.04.2009 07:34
W Monaco o sukcesie też decyduje bolid. Ale już nie jego szybkość, tylko dobre zbalansowanie oraz stabilność w zakrętach. To już nie lata 70 i 80-te, gdzie kierowca (w Monaco) braki w bolidzie mógł nadrobić umiejętnościami.
paolo
22.04.2009 05:00
Huckleberry: Z tego co słyszałem to wszystkie bolidy w F1 pilotuje jeden kierowca Bernd Maylander. I masz rację jemu jest obojętne czy bolid, który pilotuje ma KERS czy nie, ale dotyczy to nie tylko Monte Carlo :)
Huckleberry
22.04.2009 04:37
Monako to taki cudowny tor gdzie nawet kiepski bolid może zabłysnąć jeśli pilotuje go świetny kierowca. KERS nie będzie tam miał żadnego znaczenia.
paolo
22.04.2009 03:29
„Nie będziemy mieli systemu w bolidzie, jeśli nie da nam przewagi” Niezbyt odkrywcze stwierdzenie. Newsem to by było gdyby ktoś stwierdził odwrotnie :)
rafaello85
22.04.2009 02:54
O tym, że nie we wszystkich eliminacjach użyją systemu KERS, wiedzieliśmy już od tamtego roku. Przecież Dennis zapowiadał budowę dwóch różnych bolidów: jeden miałby jeździć z KERS, drugi bez tego systemu. Ostatecznie chyba jednak porzucono to rozwiązanie.
Madiavanran
22.04.2009 02:03
Cóż... zawsze w Monako można użyć KERSu po starcie po Ste Devote. Po nim jest trochę prostej, na pierwszym kółku, gdy bolidy będą blisko siebie, KERS się przyda. Ale i tak nie radzę go używać w Monako. Poza tym KERS dodaje wagi i nie wiem, czy nie utrudnia odjazdów z wolnych zakrętów.
oligator
22.04.2009 11:55
nawet na starcie moim zdaniem to niewiele da w Monaco, bo Kers'u sie uzywa od 100 km/h à Sainte Devote jest bardzo blisko linii startu
zawias
22.04.2009 10:25
No chyba, że do startu. Ale i tak się nie opłaca.
fernandof1
22.04.2009 10:24
no w Monaco i singapuRZe może jeszcze inne tory Np: węgry
oligator
22.04.2009 09:27
w monaco kers absolutnie do niczego nie sluzy