Raikkonen potwierdza, że Ferrari użyje KERS w Monako

"Prawdopodobnie nie da nam on tutaj takiej samej przewagi, jak na innych torach"
20.05.0914:26
Marek Roczniak
2325wyświetlenia

Kimi Raikkonen w wypowiedzi na oficjalnej stronie Ferrari potwierdził, że włoski zespół użyje systemu odzyskiwania energii kinetycznej także w Grand Prix Monako, nawet jeśli na krętych uliczkach Monte Carlo przyniesie to niewielkie korzyści.

Użyjemy KERS także w Monako - powiedział Fin. Prawdopodobnie nie da nam on tutaj takiej samej przewagi, jak na innych torach, ale tak czy inaczej jest to poprawa osiągów. Wcześniej zamiar użycia KERS w Monako potwierdził także McLaren, a więc z systemem tym będą w ten weekend jeździły cztery bolidy.

Raikkonen dodał, że spodziewa się lepszych czasów okrążeń na ulicach Księstwa w porównaniu do poprzednich lat. Teoretycznie rzecz biorąc tegoroczne przepisy spowolniły samochody w szybkich zakrętach, ale dzięki oponom slick jesteśmy szybsi w wolnych zakrętach - powiedział kierowca Ferrari.

Aby być przed innymi w tym wyścigu, trzeba wszystko wykonywać absolutnie perfekcyjnie. My kierowcy wiemy, że nie można tutaj stracić koncentracji nawet na sekundę: mrugnięcie oka wystarczy, aby wylądować na bandzie. Potrzeba stuprocentowego kierowcy i stuprocentowego samochodu przez całe 78 okrążeń, jeśli chcesz wygrać: to jedyny sposób na odniesienie sukcesu.

Źródło: Ferrari.com

KOMENTARZE

11
rafaello85
21.05.2009 10:23
Obyście się tylko "nie przejechali" na tym KERS!
Kamikadze2000
21.05.2009 06:26
A niech tam sobie jeżdżą z KERS. Będzie to na pewno dobry test dla niego, ile jest wart.
Robin Hood
20.05.2009 08:28
Oby Kimi nie zalatwil znow kogos w Monaco.Tak,czy inaczej bedzie ciekawie-a zamiast AC/DC Panu Robertowi polecam przed wyscigiem posluchac New Radicals,by pozytywnie sie naladowac.
Huckleberry
20.05.2009 08:25
Nie należy przykładać tej samej miary do wszystkich bolidów. Koncepcje konstrukcji są różne i to co innym szkodzi Ferrari akurat może pomóc.
zawias
20.05.2009 02:02
michal5-...lepiej mogą ustawić balast bolidu Jest zasadnicza różnica pomiędzy balastem a balansem Balast lokuje się w bolidzie tak, aby lepiej ustawić balans.
82TOMMY82
20.05.2009 01:37
tyle ze RBR nie maja Kersu, ktory bardzo zmienia rozklad balansu i przenosi go na tyl bolidu, co moze powodowac wieksze komplikacje w dlubaniu wlasnie z tylu auta. Dlatego moze BMW dluzej sie z tym schodzi. No i w RBR maja Neweya :)
ksAnderson
20.05.2009 01:37
im9ulse - w zeszłym roku Kimmi tam nieźle zaatakował Sutila...
Kara Nocny Cień
20.05.2009 01:17
Skoro Ferrari może to BMW tym bardziej powinni pomykać z tym systemem... cóż rzeczywistość bywa okrutna... Nie wspominając tym że RBR szybciej wprowadzi podwójny dyfuzor pomimo, że nie są fabrycznym teamem.
im9ulse
20.05.2009 01:15
ależ on wygląda w tym "rondlu" - nie przywiązuje do tego uwagi, ale Kimas na zdjęciach wygląda przez ta czapeczkę jak opóźniony w rozwoju :( co do KERSu to może się przydać przy ataku na wyjeździe z tunelu...praktycznie tylko tam jest okazja na atak - czerwoni moga zapunktować, o ile znowu coś ze strategia nie wtopią
michal5
20.05.2009 01:09
Jenson Button@ nie powiedziane ze pogorszą się ich osiągi, nawet jak nic kers nie pomoże to oni chyba używają kersa dlatego ze lepiej mogą ustawić balast bolidu, wiem ze to trochę dziwne ale może bez kers muszą wszystko od nowa ustawiać
Jenson Button
20.05.2009 12:58
Z KERS-em mogą pogorszyć się ich osiągi