LiGNA GT 2009, Runda 7, filmowy skrót i opis wyścigu
28.07.0914:58
2168wyświetlenia
Dane wyścigu
Donington Park
Lokalizacja: North West Leicestershire, Anglia
Liczba okrążeń: 22 ( wyścig przerwany wywieszeniem czerwonej flagi)
Szczegółowe wyniki: KLIK! Wyniki z logów różnią się od kolejności uznanej za obowiązującą. Prawidłowa kolejność dostępna na forum.
Zwycięzca kwalifikacji: Kajek (01:30.654)
Zwycięzca wyścigu: Grekyy
Najszybsze okrążenie: Unikalny.Nick (01:30.904)
Czołowa 10 klasyfikacji generalnej
Filmowy skrót wyścigu
Opis wyścigu
Runda 7 ligi letniej GT miała wyjątkowo dramatyczny przebieg. Na starcie stawiło się 20 kierowców, co było gwarancją sporych emocji i faktycznie, na Donington ich nie zabrakło. Wyścig niestety został zakończony przedwcześnie czerwoną flagą, w skutek problemów technicznych, które po raz pierwszy zakłóciły przebieg wyścigu w LiGNie. Wyniki zostały jednak uznane za ważne, jako że kierowcy pokonali sporo ponad 50% dystansu, przyznano natomiast połowę należnych punktów.
Zwycięzcą kwalifikacji został, po raz pierwszy w serii pod szyldem LiGNY, Karol "Kajek" Wróbel. Wyścig zakończył niestety przedwcześnie, po niefortunnym kontakcie z Dawidem "Unikalnym.Nickiem" Mroczkiem, skutkującym urwaniem tylnego skrzydła oraz uszkodzeniem zawieszenia.
Należy również wspomnieć, iż z przyczyn technicznych wycofać musiał się kierowca o pseudonimie Czarnio, przymierzający się do startującego we wrześniu sezonu LiGNA Gp2. Debiutant ten legitymował się dobrymi czasami oraz trzecim rezultatem w sesji kwalifikacyjnej.
W momencie wywieszenia czerwonej flagi, większość kierowców była już po pierwszej wizycie w boksach. Wyjątkiem był Łukasz "Grekyy" Gregeracki, który dzięki temu został zwycięzcą wyścigu - Z
Kolejne miejsca zajęli Dawid Mroczek oraz Szymon "nomyzs" Jarosz, który pomimo słabszego tempa, wciąż był jednym z kandydatów do zwycięstwa. Zaraz za nimi sklasyfikowani zostali Damian "Bogoz" Kurowski oraz Szymon Mały-Boy Kubacki, będący jednym z większych pechowców po wywieszeniu czerwonej flagi.
Świetny występ zanotował Matipl123, który coraz dzielniej poczyna sobie z kierowcami mającymi dłuższy staż w LiGNIe.
Jak zwykle nie zawiedli Parowa$$$ oraz MartiN, niestety ten pierwszy również stracił kilka pozycji przez tankowanie zaraz przed zatrzymaniem wyścigu -
Kolejny wyścig rozegrany zostanie 10 sierpnia na torze Silverstone. Więcej informacji, zwłaszcza dla zainteresowanych startami w darmowej lidze letniej, znaleźć można na forum pod tym linkiem.
Donington Park
Lokalizacja: North West Leicestershire, Anglia
Liczba okrążeń: 22 ( wyścig przerwany wywieszeniem czerwonej flagi)
Szczegółowe wyniki: KLIK! Wyniki z logów różnią się od kolejności uznanej za obowiązującą. Prawidłowa kolejność dostępna na forum.
Zwycięzca kwalifikacji: Kajek (01:30.654)
Zwycięzca wyścigu: Grekyy
Najszybsze okrążenie: Unikalny.Nick (01:30.904)
Czołowa 10 klasyfikacji generalnej
Stan po 7 rundach z 10 | ||||
Kierowca | Punkty | |||
---|---|---|---|---|
1 | Unikalny.Nick | 85,5 | ||
1 | Grekyy | 82 | ||
1 | nomyzs | 71 | ||
1 | kemek | 70,5 | ||
1 | Infospec | 67 | ||
1 | MalarzF1 | 66 | ||
1 | byczek | 66 | ||
1 | Mały-Boy | 58,5 | ||
1 | MartiN | 55,5 | ||
1 | Kajek | 55 |
LiGNA GT 2009 (BMW M1 Procar), Round 7 - Donington from Grekyy on Vimeo.
Opis wyścigu
Runda 7 ligi letniej GT miała wyjątkowo dramatyczny przebieg. Na starcie stawiło się 20 kierowców, co było gwarancją sporych emocji i faktycznie, na Donington ich nie zabrakło. Wyścig niestety został zakończony przedwcześnie czerwoną flagą, w skutek problemów technicznych, które po raz pierwszy zakłóciły przebieg wyścigu w LiGNie. Wyniki zostały jednak uznane za ważne, jako że kierowcy pokonali sporo ponad 50% dystansu, przyznano natomiast połowę należnych punktów.
Zwycięzcą kwalifikacji został, po raz pierwszy w serii pod szyldem LiGNY, Karol "Kajek" Wróbel. Wyścig zakończył niestety przedwcześnie, po niefortunnym kontakcie z Dawidem "Unikalnym.Nickiem" Mroczkiem, skutkującym urwaniem tylnego skrzydła oraz uszkodzeniem zawieszenia.
Na siódmym okrązeniu Unikalny przesadził, dostalem strzala w tył, hamulec w podłoge, jakaś kontra ale pobocze bylo nieubłagane, pociągneło mnie do bandy, wyjechalem - Unikalny zachował sie fair, pusił mnie. Lecz kiedy mialem hamować do szykany znów coś się stało, ano zobaczyłem ze nie mam tylnego winga.. i tak skończyła sie przygoda na Donnington Park- powiedział po wyścigu rozczarowany Karol Wróbel. Unikalny.Nick całą sytuację skomentował następująco -
(...) trzymałem się tuż za tylnim zderzakiem Kajka. Na dohamowaniu do jednego z zakrętów zaczął hamować o wiele prędzej niż zwykle, przez co nie miałem najmniejszych szans go wyminąć.Robiący coraz większe postępy Kajek, nie po raz pierwszy miał problemy z przekuciem świetnego tempa w wysokie lokaty -
Szybki? możliwe, jednak brakuje jakiejś regularnosci, wydaje mi się że to przez mało przejechanych okrązen przed wyścigiem(…) Pech? chyba też(…) Na pewno jazda na wysokich pozycjach jeszcze troche mnie przerasta, ale wygrywać non stop nie można, step by step a za 2 tygodnie będzie jeszcze lepiej, i jeszcze szybciej ;).
Należy również wspomnieć, iż z przyczyn technicznych wycofać musiał się kierowca o pseudonimie Czarnio, przymierzający się do startującego we wrześniu sezonu LiGNA Gp2. Debiutant ten legitymował się dobrymi czasami oraz trzecim rezultatem w sesji kwalifikacyjnej.
W momencie wywieszenia czerwonej flagi, większość kierowców była już po pierwszej wizycie w boksach. Wyjątkiem był Łukasz "Grekyy" Gregeracki, który dzięki temu został zwycięzcą wyścigu - Z
pewnością nie ma czym się tu obnosić, jako że moje tempo nie kwalifikowało mnie nawet do podium. Przez cały wyścig walczyłem ostro o miejsca od 5 do 7, z Bogozem, MartiNem i Matipl123. To na pewno najbardziej zajadła walka jaką stoczyłem w tej serii - jechaliśmy w ciągłym ścisku, wymieniając pozycje aż do pierwszych tankowań. Z tyłu dobijał się do nas jeszcze Mariu. Z całej tej grupki byłem najwolniejszy ale i popełniałem najmniej błędów… mimo wszystko byłoby mi bardzo ciężko utrzymać 5 miejsce, a co dopiero mówić o szansach na zwycięstwo w normalnych warunkach. Cóż… szczęście ;).
Kolejne miejsca zajęli Dawid Mroczek oraz Szymon "nomyzs" Jarosz, który pomimo słabszego tempa, wciąż był jednym z kandydatów do zwycięstwa. Zaraz za nimi sklasyfikowani zostali Damian "Bogoz" Kurowski oraz Szymon Mały-Boy Kubacki, będący jednym z większych pechowców po wywieszeniu czerwonej flagi.
Świetny występ zanotował Matipl123, który coraz dzielniej poczyna sobie z kierowcami mającymi dłuższy staż w LiGNIe.
Wyścig był spokojny,choć cały czas walczyłem z MartiNem. Teraz muszę się skupić na setupach,ponieważ następne 2 tory co nieco znam,więc liczę na dobre występy- powiedział na potrzeby tego podsumowania.
Jak zwykle nie zawiedli Parowa$$$ oraz MartiN, niestety ten pierwszy również stracił kilka pozycji przez tankowanie zaraz przed zatrzymaniem wyścigu -
Z wyniku wyścigu nie mogę być w pełni zadowolony, ponieważ prezentowałem dobre tempo mimo małej ilości treningów. Czerwona flaga została pechowo wywieszona w chwili gdy odrabiałem pozycje po przyspieszonym Pit Stopie(…)Sam wyścig nie obfitował w walkę- przez cały dystans starałem utrzymywać się blisko czołówki oraz uciekać reszcie stawki. Moim celem na koniec sezonu jest awans do pierwszej 10 klasyfikacji generalnej. Zajęli oni kolejno 7 i 9 miejsce, przedzielił ich zaś startujący po raz pierwszy w lidze letniej, Mariu. Pierwszą dziesiątkę zamknął RONO_PL, który dzięki solidnej jeździe wyprzedził kilku kierowców LiGNY popełniających błędy.
Kolejny wyścig rozegrany zostanie 10 sierpnia na torze Silverstone. Więcej informacji, zwłaszcza dla zainteresowanych startami w darmowej lidze letniej, znaleźć można na forum pod tym linkiem.
KOMENTARZE