Bridgestone podało mieszanki opon na ostatnie wyścigi
Japońska firma podała mieszanki na wyścigi w Singapurze, Japonii, Brazylii oraz Abu Zabi
24.08.0913:28
1763wyświetlenia
Dostawca opon dla Formuły 1 - Bridgestone ogłosił, jakie mieszanki będą używane podczas ostatnich wyścigów tego sezonu. Japońska firma oznajmiła, że powróci do filozofii używania bardziej różniących się od siebie mieszanek na wyścigi w Japonii oraz Brazylii.
Opony supermiękkie oraz miękkie zostaną użyte w Singapurze, podczas gdy na Suzuce kierowcy będą mieli do wyboru opony miękkie oraz twarde. Na GP Brazylii Bridgestone przywiezie mieszanki supermiękką oraz średnią, natomiast podczas ostatniego wyścigu sezonu w Abu Zabi dostępne będzie miękkie oraz średnie ogumienie.
Jesteśmy zadowoleni z wyboru na ostatnie wyścigi- powiedział szef ds. rozwoju opon wyścigowych Hirohide Hamashima.
Singapur to obiekt uliczny i bazując na naszych zeszłorocznych doświadczeniach uznaliśmy, że super miękka oraz miękka mieszanka to najlepszy wybór. Na Suzukę przywieziemy opony z większym odstępem w stopniach twardości mieszanek
Powrót na ten wspaniały tor będzie bardzo interesujący. Połowa nawierzchni została wymieniona na nową, więc zużycie opon będzie wyzwaniem. W Brazylii także pozostaniemy przy większej różnicy w twardości opon. W Sao Paulo może być bardzo gorąco i zazwyczaj oglądaliśmy tam emocjonujące wyścigi, choć obawiam się, że w tym roku trudno będzie nam stworzyć aż tak ekscytujące widowisko, jak to miało miejsce w sezonie 2008.
Abu Zabi to dla nas coś zupełnie nowego. Co prawda technicznie rzecz biorąc jest to uliczny tor, ale przywieziemy tam twardsze opony niż zazwyczaj na tego typu obiekty. Uważamy jednak, że twarda mieszanka byłaby zbyt sztywna, tak więc kierowcy będą używać miękkiego oraz średniego ogumienia.
Mieszanki opon na wyścigi 14-17:
Grand Prix Singapuru (Marina Bay): supermiękkie oraz miękkie
Grand Prix Japonii (Suzuka): miękkie oraz twarde
Grand Prix Brazylii (Interlagos): supermiękkie oraz średnie
Grand Prix Abu Zabi (Yas Marina): miękkie oraz średnie
• Użycie opon, silników, przekładni i KERS w sezonie 2009 (stan po GP Europy)
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE