IndyCar: Znów fotofinisz na Chicagoland Speedway
Ryan Briscoe po dzisiejszym zwycięstwie jest coraz bliższy mistrzostwa w tym sezonie
30.08.0920:58
3406wyświetlenia
Ryan Briscoe pokonał Scotta Dixona w bardzo emocjonującym wyścigu IndyCar Series na owalu w Chicago. Australijczyk pomimo sporej starty na pit-stopie w środku wyścigu, pokonał Nowozelandczyka o 0,0077 sekundy, a 13 aut zmieściło się w 0,8 sekundy starty do zwycięzcy. Pierwsze podium w tej serii zdobył Mario Moraes z zespołu KV Racing.
Briscoe po starcie pole position kontrolował pierwszą część wyścigu, a jego plecy osłaniał partner z zespołu Penske - Helio Castroneves. Trzeci jechał Scott Dixon, który jak na mistrza przystało został liderem w pit-stopach, ale zdołał prowadzić tylko przez część okrążenia, bowiem za chwilę został wyprzedzony przez Briscoe.
Jednak za chwilę czwórka liderów (po dwa auta Ganassi i Penske) wjechała w dublowanych kierowców i zaczęło się zamieszanie. Lider spadł na czwarte miejsce, a Castroneves świetnie się odnalazł w tłoku i awansował z trzeciego na pierwsze miejsce na 75. okrążeniu. Niedługo potem duży wypadek miał Hideki Mutoh i na torze pojawił się pace car. Liderzy zjechali do boksów, a tam fatalny błąd popełnił Briscoe, który stanął za daleko od swojej obsługi i po wyjeździe z alei był poza czołową dziesiątką.
Kolejny okres żółtej flagi spowodował Marco Andretti i prawie cała stawka zdecydowała się kolejny raz zjechać do boksów, poza Tonym Kanaanem i Tomasem Scheckterem, którzy zostali liderami. Castroneves natomiast stracił dużo czasu i spadł w dół stawki, zostawiając duet Dixon-Franchitti na czele stawki. Briscoe zdołał dzięki przyciskowi push-to-pass w ciągu kilku okrążeń wrócić do czołówki, a błąd w boksie przytrafił się Franchittiemu, który w boksie najechał na przewód od "pistoletu" do przykręcania kół, a ten zaplątał mu się wokół koła. Szkot wrócił na tor na czwartym miejscu.
Opóźniony ostatni pit-stop pozwolił Castronevesowi wrócić na trzecie miejsce (a jechał już nawet na 12. miejscu), lecz problem w zawieszeniem w tylnym kole spowodował uderzenie w ścianę na 16. okrążeń przed metą i ostatni okres żółtej flagi. Ostatnie dziewięć okrążeń przebiegło pod znakiem walki Dixon-Briscoe, gdzie Australijczyk wyprzedzał rywala po zewnętrznej ostatniego zakrętu, a Nowozelandczyk odpowiadał tym samym na przeciwległej stronie toru. Na ostatnim okrążeniu sytuacja się powtórzyła i obaj niemal równocześnie przekroczyli linię mety. Wygrał jednak Briscoe, a był to czwarty w historii najciaśniejszy finisz.
Podium uzupełnił Mario Moraes, który ostatecznie pokonał Dario Franchittiego. Kolejny wyścig serii odbędzie się za dwa tygodnie na torze Motegi w Japonii. Będzie to już przedostatnia runda sezonu. Czy już tam Ryan Briscoe zapewni sobie mistrzostwo serii?
Źródło: Autosport.com
P. | Kierowca (Nr) | Nar. | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ryan Briscoe (6) | Dallara Honda | 200 | 1h42m34,305 | 50 | |
2 | Scott Dixon (9) | Dallara Honda | 200 | +0:00,008 | 40 | |
3 | Mario Moraes (5) | Dallara Honda | 200 | +0:00,070 | 35 | |
4 | Dario Franchitti (10) | Dallara Honda | 200 | +0:00,100 | 32 | |
5 | Graham Rahal (02) | Dallara Honda | 200 | +0:00,130 | 30 | |
6 | Ed Carpenter (20) | Dallara Honda | 200 | +0:00,167 | 28 | |
7 | Oriol Servia (06) | Dallara Honda | 200 | +0:00,261 | 26 | |
8 | Tomas Scheckter (23) | Dallara Honda | 200 | +0:00,268 | 24 | |
9 | Raphael Matos (2) | Dallara Honda | 200 | +0:00,336 | 22 | |
10 | Justin Wilson (18) | Dallara Honda | 200 | +0:00,435 | 20 | |
11 | Marco Andretti (26) | Dallara Honda | 200 | +0:00,523 | 19 | |
12 | Danica Patrick (7) | Dallara Honda | 200 | +0:00,584 | 18 | |
13 | Tony Kanaan (11) | Dallara Honda | 200 | +0:00,827 | 17 | |
14 | Sarah Fisher (67) | Dallara Honda | 199 | +1 okr. | 16 | |
15 | Ryan Hunter-Reay (14) | Dallara Honda | 199 | +1 okr. | 15 | |
16 | Mike Conway (24) | Dallara Honda | 199 | +1 okr. | 14 | |
17 | Ernesto Viso (13) | Dallara Honda | 198 | +2 okr. | 13 | |
18 | Robert Doornbos (33) | Dallara Honda | 197 | +3 okr. | 12 | |
19 | Jacques Lazier (98) | Dallara Honda | 195 | +5 okr. | 12 | |
20 | Helio Castroneves (3) | Dallara Honda | 184 | +16 okr. | 12 | |
21 | Milka Duno (23) | Dallara Honda | 155 | +45 okr. | 12 | |
22 | Dan Wheldon (4) | Dallara Honda | 95 | +105 okr. | 12 | |
23 | Hideki Mutoh (27) | Dallara Honda | 90 | +110 okr. | 12 |
Pole position: Ryan Briscoe - 1:41,633 (+1 pkt.)Najszybsze okrażenie: Tomas Scheckter - 0:25,057 na 193 okrążeniu
Prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Ryan Briscoe (+2 pkt.)
KOMENTARZE