Szykuje się kolejny spór o dyfuzory?
Oczekuje się ekstremalnych odmian tego rozwiązania w nowych samochodach
29.01.1016:42
4307wyświetlenia

Wygląda na to, że pomimo zalegalizowania w ubiegłym roku podwójnych dyfuzorów przez Sąd Apelacyjny FIA po protestach kilku zespołów, rozwiązanie to może ponownie stać się punktem spornym w nadchodzącym sezonie, jako że oczekuje się jego ekstremalnych odmian w nowych samochodach.
Szef działu inżynierii w zespole McLaren - Paddy Lowe powiedział podczas dzisiejszej prezentacji MP4-25, że jego zespół zbliżył się bardzo do granic przepisów, jeśli chodzi o dyfuzor.
To pierwszy samochód, jaki zaprojektowaliśmy od czystej kartki papieru, aby dogłębnie wykorzystać interpretację przepisów, jaka pojawiła się w ubiegłym roku w konstrukcji podłóg- powiedział Lowe.
Zobaczycie, że wyprodukowaliśmy dość ekstremalną inkarnację [podwójnego dyfuzora], ale nie będziemy w tym osamotnieni. Spodziewamy się, że w samochodach rywali także zobaczymy dość ekstremalne rozwiązania. Jeszcze przed dzisiejszą wypowiedzią Lowe'a zespół Ferrari zdążył wyrazić swoje obawy w tej kwestii, nawiasem mówiąc skrzętnie skrywając swój dyfuzor w nowym F10 podczas wczorajszej prezentacji.
Byliśmy i nadal jesteśmy zdania, że koncepcja podwójnego dyfuzora jest niezgodna z przepisami- powiedział dyrektor techniczny włoskiego zespołu Aldo Costa w wywiadzie dla Gazzetta dello Sport.
Czujemy, że mogą pojawić się jeszcze inne interpretacje, jako że przepisy zostawiają otwartą furtkę przed wieloma możliwościami. Do FIA należy przypilnowanie tego, ale jesteśmy dość zaniepokojeni. Piero Ferrari dodał:
Oczekuję, że nowe Ferrari jest warte tytułu, chyba że ktoś zinterpretuje inaczej przepisy.
Lowe twierdzi jednak, że przepisy są wystarczająco jasne, i że sprawa nie będzie wymagała dalszej interwencji ze strony FIA.
Przy pewnych aspektach zgłosiliśmy się do FIA z prośbą o wyjaśnienie i Federacja przedstawiła nam bardzo jasną interpretację, pozwalając dobrze zrozumieć (co można, a czego nie można zrobić) - sądzimy, że zostało to udostępnione wszystkim zespołom. Oczekujemy znacznie 'czystszego' początku sezonu, niż w ubiegłym roku pod względem kolektywnego zrozumienia przez zespoły podstawy, na jakiej się ścigamy- powiedział Lowe.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE