US F1 prosi o pozwolenie opuszczenia czterech pierwszych wyścigów

Jeśli zespół uzyska szybko pozwolenie, pojawi się na wyścigu w Barcelonie
20.02.1009:38
Igor Szmidt
5587wyświetlenia

Jak przyznał szef zespołu Ken Anderson, US F1 chce pozwolenia na opuszczenie czterech pierwszych wyścigów nadchodzącego sezonu 2010.

Zespół z bazą w Charlotte w reakcji na ostatnią falę spekulacji odpowiadał, że nie zniknęliśmy. Jednak teraz przyznał na łamach New York Times, że jego ekipa ma problemy finansowe. Rozmawiamy z FIA, aby wyjaśnić, ile wyścigów możemy opuścić - powiedział Anderson.

Przyznał także, że Concorde Agreement pozwala zespołowi opuścić trzy wyścigi w sezonie, lecz ciało zarządzające ostatnio dało do zrozumienia, że to może stanowić naruszenie zasad. Anderson powiedział, że czeka na odpowiedź ze strony Jeana Todta oraz dodał: Jeśli sprawy potoczą się po naszej myśli, możemy opuścić cztery wyścigi i pojawić się w Barcelonie.

Szef amerykańskiego zespołu jest świadomy, że FIA może odrzucić prośbę US F1 i jednocześnie zamknąć im drogę do uczestnictwa w Formule 1. Wydaje mi się, że wszystko jest możliwe. Lecz jaki byłby w tym cel? Po co dawali by nam pozwolenie na starty, a już w momencie pierwszej nierówności na drodze, nie dawali żadnych szans na dalszą możliwość w uczestniczeniu w tym biznesie? Zdecydowanie nie taki sygnał od nich płynie. Chcą nam pomóc, a nie przeszkodzić - dodał Anderson.

Były dyrektor techniczny ekipy Ligier przyznał, że szybka odpowiedź ze strony prezydenta FIA pozwoli im znaleźć fundusze i będą gotowi do dalszej pracy. Jeśli podjęcie decyzji będzie trwało kolejny tydzień lub dwa, wszystko będzie się opóźniać - wyjaśnił. Przyznał również, że Jose Maria Lopez wciąż pozostaje związany kontraktem z zespołem na ściganie się w US F1 w 2010, ale nie zdementował plotek, że Argentyńczyk mógł podpisać kontrakt z innym zespołem. Jestem przekonany, że on również rozważa swoje opcje - przyznał, jednocześnie zaprzeczając, jakoby Chad Hurley z YouTube i dyrektor sportowy Peter Windsor opuścili zespół.

Źródło: Motorsport.com

KOMENTARZE

35
mizoo
22.02.2010 03:58
Jesli SGP dostanie miejsce to osobiscie nie przeszkadza mi dyspensa USF1 na 4 wyscigi. Bedzie przynajmniej troche wiecej humoru na stronach z newsami z USF1 w roli glownej. :)
grzesiek811
21.02.2010 08:56
Ośmieszają się tylko. Byłoby głupotą ze strony FIA dać im pozwolenie na opuszczenie 4 wyścigów. Po 4 miesiącach okaże się, że opuszczą kolejne 4 i tak w kółko. Stefan GP ma już gotowy samochód i trzeba dać mu szansę, bo jest wiarygodny. Przez takie zespoły jak US F1 i campos zespół Saubera musiał czekać długo na pozwolenie, teraz Stefan ma gotowy zespół, ciekawe czy sytuacja się powtórzy.
Jędruś
21.02.2010 03:35
USF1 nie wystartuje - to już pewne raczej teraz na Stefanka czekamy a jakby inaczej, Stefanek ma bolid i wsparcie rządowe, to wazne by w F1 zrobić wyniki szałowe, oszustów na pokładzie też ma co niemiara, to jednak każdy nimi się ,,zajara'' i choć jeszcze nie testują jak zespoły normalne, zrobią wśród nowicjuszy czystki totalne, weny dziś nie mam więc kulawo pisze, jak wena przyjdzie to i ja sie popiszę !
marios76
21.02.2010 02:44
Ja też wracam z niebytu- może zauważycie, już czekam na wyścigi , wstawanie o świcie:) Akkim wieszczu nie narzekaj, życie nas rozpieszcza cuda czyni medycyna, żyj lat sto dwadieścia! Doceń jeszcze swoje, zebrane doświadczenie, tak długa znajomość F1, ma na forum znaczenie! Więc przed nami lata, by swe wiadomości, móc porównać na forum, denerwować gości:) Wraz z debiutem sezonu, wrucą tu koledzy, którym na pisaniu w przerwie, wcale nie zależy:) Będą będą kłótnie, grymasy i upokorzenia, czekamy na wyścigi- tu nic się nie zmienia!
YeDa
21.02.2010 11:40
Jak się nie ma miedzi to się na d*pie siedzi, całe to US F1 przypomina mi sytuację z Donington Park. Było tyle gadania a wyszło jak zawsze. Również jestem za tym aby to Stefan GP przejęło miejsce po amerykanach. Ameryka to nie kraj dla F1 ani piłki nożnej. Były tam wyścigi i prawie puste trybuny. Po co ta cała szopka ???
Simi
20.02.2010 05:44
Zomo - nie będą mogli poprosić o kolejne cztery gp's zwolnienia.
Zomo
20.02.2010 04:01
nawet jak im odpuszcza te 4 wyscigi to co dalej? jesli okaze sie ze poprosza o zwolnienie z nastepnych 4? albo pojawia sie z jakas sklejka ktora nie zaliczy nawet okrazenia rozgrzewajacego? jesl tak to teraz wyglada, a pozniej dojda do tego dalsze problemy i okaze sie ze USF1 wycofa sie w polowie sezonu? Sa inne, tansze serie, niech sie tam docieraja - na F1 przyjdzie jeszcze czas...
Bart125
20.02.2010 01:02
Normalnie komedia......Żegnamy USF1 witamy Stefan GP ;P
mlospeed
20.02.2010 12:39
@Adakar - Super Aguri miało zmodyfikowane, stare bolidy po modelu Arrows A23 a nie Minardi :) Co do USF1 to dla mnie sprawa jest jasna, tym Panom już dziękujemy, śmiech na sali.. Jestem za Stefanem :D
McLuke
20.02.2010 12:26
USF1-żenada. Niech jak najszybciej **** i nie ośmieszają sie dalej :] Dawać Stefana na ich miejsce i po kłopocie :) Przynajmniej widać, zę oni bardzo chcą jechać w Bahrainie i to im się chwali :)
Simi
20.02.2010 12:20
no i skonczyło się... Szkoda, ale może uda sie wystartować.
akkim
20.02.2010 12:13
zawias >>> Wiem, o wiek nie chodzi lecz o duch młodzieńczy który mi od zawsze w głowie mocno dźwięczy, lecz niewiele się mylisz Zawias, Kumplu Drogi bezspornie jestem dalej niż w połowie drogi ;]
zawias
20.02.2010 12:04
Akkim Ja tu nie rozważam czyś duży, czy mały choć stawiam, że dwie piątki będą wkrótce stały.
Huunreh
20.02.2010 11:33
Hahaha aż cztery haha dowalili. Niech w ogóle dadzą sobie spokoj bo to śmiech jest... Takie podejście mają jakby to była jakaś zabawa.
Piotrek15
20.02.2010 11:17
Czyli będą totalnymi outsiderami...to ja wolę już Stefanovicia z na pewno w miarę przyzwoitym pakietem Toyoty...
akkim
20.02.2010 11:17
Aaa, Witam po przerwie, czasu brakowało swoje ferie pamiętam Bardzo, Bardzo mało, gdybym miał z metryki podać urodzenie to na wielu twarzach byłoby zdziwienie ;))
Kamikadze2000
20.02.2010 11:13
@sisiorex - Amerykanie mają gdzieś F1. Oni mają NASCAR! Tak więc nawet nie dziwię się, że Ken i spółka mają problemy. Dawac Stefana! :))
Hans_Kloss
20.02.2010 11:07
I bardzo dobrze. Jeśli im pozwolą na starty to znaczy, że są naiwni, głupi i nie zależy im na tym, by F1 coś sobą reprezentowało. To nie jest byle co, ale królowa sportów motorowych. Tutaj mają jeździc najlepsi, a nie pierwsi z brzegu...
gnt3c
20.02.2010 11:06
powiem tak. USF1 - drzewo ... zapraszamy Stefan GP.
marcinp
20.02.2010 11:00
Akkim ma rację :) Czas sprawdzić Toyotę TF110. To będzie auto mocnej średniej półki :) Ma słabujący silnik ale pewnie będzie na maksa niezawodne nie wiem tylko jak ze zużyciem paliwa u nich.
zawias
20.02.2010 10:46
O! Akkim wrócił z ferii. Witam
kamarinho1991
20.02.2010 10:42
Zapraszamy panie Stefanovic.
Qnik
20.02.2010 10:37
z tego co mi wiadomo, to SA zaczynało od podwozia z początków XXI wieku, więc to nie do końca tak. Owszem mieli wsparcie Hondy, ale nie można mówić, że tylko dzięki japońskiemu gigantowi jeździli. Amerykanie owszem, rzucili się na głęboką wodę, jednak gdyby ten projekt miał ręce i nogi z pewnością zdążyli by, a tu raptem wyszło na to, że nie mają nawet odpowiedniego wsparcia finansowego itp. (sponsorzy nie płacą). Stefan zrobił mniej więcej to samo co Brawn rok temu i chwała mu za to, bo może 'uratować' ten zespół i to w bardzo widowiskowym stylu :) A co do tych kandydatów, których wymienił Adakar to i Lola, i Prodrive miały swoje przygody z F1...
SoBcZaK
20.02.2010 10:30
Ja powiem tak... jeżeli zespół jest w na tyle dużych tarapatach finansowych w dodatku bez doświadczenia i konkretnych ludzi na kilka tygodni przed sezonem i musi prosić o pozwolenie na opuszczenie kilku wyścigów to są prostu nie poważni. BrawnGP przynajmniej bazował na projekcie Hondy i miał Rossa w zespole a to całe US F1 powinno poczekać do kolejnego sezonu...
Adakar
20.02.2010 09:58
Qnik, Super Aguri to była narośl na Hondzie, która wtedy była wypchana dolarami jak bańka mydlana. Dostawali zeszłoroczne bolidy + silniki ... sprzetu odkupili troche od Minardi jeszcze... Zespół miał znacząco ułatwiony start jako "sister team". Obecni nowicjusze poszli ostro i sami wzieli sie za przelewanie swojej wizji na dysk twardy komputera. Zaprojektowali i stworzyli bolid od zera ... Zoran poszedl po rozum do glowy i kupił tak jak SA, coś GOTOWEGO (no prawie). Ale w samej kwocie zakupu gotowego pomysłu (a Toyota rok temu nie byla najgorsza) zaoszczedził sobie sporo kasy na rozwoj i budowanie protoypow i pozniej gotowych komponentów ... nawet tfu tfu NARZĘDZI do ich wytwarzania. Przejał w dzierżawke ich fabrykę, więc dostał całą infrastrukturę. Kupił od nich ciężarówki do przewozu bolidów i towaru po Europie ... żyć nie umierać ! Sprawa USF1 troche przypomina upadły pomysł Falcon Cars z IRL ... a wiecie kto był tam szefem ? Anderson i nawet swoj udzial mial Windor ... bolid pokazali (pustą makiete) bolid nigdy na tor nie wyjechał ... Lola i Prodrive/Aston Martin ... dlaczego ich wywalili. Nawet mieli Euskadi czy RML ... nie wiem czy nawet projekt samych fanów F1 (tez było takie zgłoszenie) poradził by sobie troche lepiej ;-)
Qnik
20.02.2010 09:40
Super Aguri nie miało na początku takich problemów jak oni, czy Campos. Fakt, było to pospolite ruszenie Japończyków, które skończyło się, jak się skończyło, jednak nawet z bolidem opartym na bolidach starszej specyfikacji byli w stanie wywalczyć w swoim drugim roku 4 punkty. Ciekawi mnie jedno, czy oni nie zdają sobie sprawy z tego, jak wiarygodni są w tym momencie? Zresztą... Jak to mówi staropolskie przysłowie 's*** happens'. ;)
Semai
20.02.2010 09:32
Żegnam. Płakać po nich nie zamierzam.
rudyx
20.02.2010 09:29
Rzecz jest mocno "polityczna". Mam wrażenie, że gdyby akces do serii dostali od Maxa i on byłby szefem FIA, to bez problemu dostaliby prolongat, bo tam nikt za szybko nie przyznaje sie do błędów.Wymyśliliby milion obiektywnych powodów i byłoby ok. Teraz jednak jest trochę niehalo, bo Dtefan naciska, toczy rozmowy, przygotowuje się. Może być ciekawie, chociaż tak naprawdę nie wiemy, co na to przepisy. Ciekawe jest to, że taki kraj jak USA, nie może znaleźć paru dolców na tak elitarny projekt. Chyba ,że powód jest inny, personalny.
szczepaldo
20.02.2010 09:16
Myślę, że USF1 powinno się już w tej chwili podziękować. Lotus i Virgin testują już swoje bolidy w czasie, kiedy oni dopiero, go składają, mimo tego, iż każdy z zespołów miał mniej więcej tyle samo czasu. Na dodatek USF1 podobno już od dawna robili projekty, a skonstruowanie samochodu miało być formalnością. Ta sytuacja idealnie pokazuje jak cały zespół poleciał na komerchę i PR, więcej gadając niż robiąc - odwrotnie niż Stefanovic i spółka, dlatego też uważam, że Stefan GP powinien dostać to miejsce. Do widzenia USF1 - strona internetowa z animacją samochodu i piękny "PiaR" to nie wszystko.
rvp11
20.02.2010 09:11
W normalnych warunkach FIA może by się jeszcze zgodziła, ale musieliby być głupcami, żeby pozwolić USF1 na opóźnienia kiedy w kolejce czeka zespół z lepszym zapleczem finansowym i technicznym, gotowy do startów już teraz. Ze względów marketingowych Stefan GP też prezentuje się znacznie ciekawiej, zwłaszcza jeśli rzeczywiście jego kierowcami zostaną Villeneuve i Nakajima. Co prawda amerykańscy kibice gwarantują chyba większe zyski niż serbscy, ale były Mistrz Świata i Japończyk (japońscy fani=KASA!) przyciągną więcej fanów niż dwójka stosunkowo nieznanych pay-driverów (bo oczywistym jest, że drugim kierowcą US zostałby kolejny przeciętny pay-driver)
sisiorex
20.02.2010 09:07
żenujące to żeby jak się zresztą sami nazwali narodowy team USA kraju najpotężniejszego na świecie prosił o takie coś, albo wszystko albo nic, ale byłoby upokorzenie jakby zamiast nich był team z Serbii :O
sowa_kubica_fan
20.02.2010 09:07
Parodii ciąg dalszy...
akkim
20.02.2010 08:51
Sen amerykański staje się więc jawą myślę, że w ogóle nam się już nie zjawią, jako pierwsi z "nowych" chęci ogłosili w tym ogniu zapału szybko się spalili. Sądzę, że im FIA nie da pozwolenia sytuacja Stefana bardzo więc się zmienia, zatem szansa sprawdzić ten produkt Toyoty i czy stylem Hondy był to błąd idioty.
Razor_3000
20.02.2010 08:44
Lepiej niech dadzą sobie spokój...
Endrju Szopen
20.02.2010 08:42
No to w Bahrajnie najwidoczniej zobaczymy Stefana, a Peter Windsor dalej będzie pisał raporty z wyścigów w F1 Racing... :P