Renault chce utrzymać agresywny rozwój
Francuska ekipa celuje w regularne zdobycze punktowe
19.03.1017:08
3072wyświetlenia
Zespół Renault chce utrzymać agresywny sposób rozwoju, który został zapoczątkowany podczas otwierającego sezon Grand Prix Bahrajnu.
Pomimo tego, że zespołowi nie udało się zabłysnąć podczas zimowych testów, nowy pakiet aerodynamiczny pozwolił Robertowi Kubicy i Witalijowi Pietrowowi pokazać dość obiecujące wyniki. Szef zespołu Eric Boullier uważa, że bolidy R30 spisały się lepiej, niż przewidywał. Sądzi też, że mogą regularne celować w zdobycze punktowe.
Jeśli nie będziemy popełniać błędów i odpowiednio wykorzystamy samochody, to wtedy będziemy chcieli regularnie znajdować się w czołowej dziesiątce- powiedział Boullier serwisowi AUTOSPORT.
Utrzymamy agresywny rozwój przez pierwszą część sezonu - na każdy lub co drugi wyścig będziemy mieli poprawki.
Szef francuskiej ekipy powiedział również, że Renault celowo odpuściło sobie ustanawianie najlepszych czasów podczas testów zimowych.
Podeszliśmy inaczej do zimowych testów- dodaje Boullier.
Chcieliśmy się bardziej skupić na niezawodności i tempie wyścigowym. Ponadto wiedzieliśmy, że poprawki aerodynamiczne mogą nie być gotowe przed zakończeniem testów, dlatego zdecydowaliśmy się skupić na tych aspektach.
W Jerez wszystko szło bardzo dobrze. Jednakże w Barcelonie, kiedy inne zespoły przywiozły swoje poprawki, byliśmy trochę niżej w stawce. Mimo wszystko jestem zadowolony, ponieważ w porównaniu do zeszłego roku zmniejszyliśmy stratę do czterech czołowych zespołów. Ferrari i Red Bull są wyraźnie przed nami, jednak McLaren nie jest tak daleko, a Mercedes GP również wydaje się być w zasięgu.
Dodatkowo Boullier zaprzeczył wszystkim sugestiom mówiącym, że francuski producent samochodów jest niezadowolony z powodu dopuszczenia tylnego skrzydła McLarena.
Przepisy są tworzone po to, by je interpretować. Każdy zespół ma swoją interpretację. Nie zinterpretowaliśmy tego jako legalne rozwiązanie, jednak FIA rządzi serią i jeśli według nich coś jest legalne, to nie mamy nic przeciwko. Teraz mamy możliwości zbadania i przyjrzenia się temu, co oznacza trochę pracy i ciekawych badań w tunelu aerodynamicznym.
Źródło: Autosport.com
KOMENTARZE