F1: Konferencja prasowa po Grand Prix Europy
26.09.1016:09
1481wyświetlenia

Gratulacje rAfAlSkI. Wspaniale rozpocząłeś sezon. Drugie miejsce na inaugurację. Na co liczyłeś przed weekendem wyścigowym? Spodziewałeś się takiego wyniku?
rAfAlSkI:
Tak, wyścig na Donington był w moim przypadku bardzo udany. Drugie miejsce na mecie było dla mnie wielkim zaskoczeniem, ponieważ byłem przekonany, że Bioly czy też L00kers mogą mi przeszkodzić w realizacji planu jakim było dojechanie na podium w poprzednim wyścigu. Ostatecznie zdobyłem 12 punktów na inauguracje sezonu, z czego jestem niezmiernie zadowolony.
Wspaniały wynik Figo, pierwszy wyścig i od razu zwycięstwo. Obserwując testy przed sezonowe szaleństwem byłoby nie obstawić cię jako faworyta. Powiedz jak wyglądały przygotowania do inauguracji i jak oceniałeś swoje tempo przed kwalifikacjami.
Figo:
Przygotowania rozpoczęliśmy bodaj tydzień przed wyścigiem, jako że mieliśmy sporo wolnego czasu. Setup bazowy bardzo dobrze był dopasowany do konfiguracji toru i od początku mieliśmy dobre tempo. Nie byłem jednak skory do oceny swoich szans. Wolę być pozytywnie zaskoczony, niż chodzić z miną Vettela. Naszym zadaniem jako zespół było dojechanie dwoma samochodami w TOP10 i plan udał się w 100%. Jesteśmy zadowoleni z wyścigu i z niecierpliwością czekamy na kolejne wyzwania.
L00kers, przed weekendem narzekałeś na podsterowność samochodu, jednak osiągnąłeś dobry wynik. Jak sobie z tym poradziłeś?
L00kers:
Pozmieniałem kilka rzeczy w ustawieniach które złagodziły podsterowność, taka jest już charakterystyka tego auta i nie wiele da się z nią zrobić. Myśle że troche przyzwyczaiłem się do prowadzenia bolidu, choć na początku byłem przerażony. Mimo to moje tempo nie było dobre, zepsułem okrążenie kwalifikacyjne i startowałem ze środka stawki.
Bioly74 - Twój partner zespołowy - nie ukończył wyścigu. Z najnowszych danych wiemy, że to nie był jego dzień i popełniał sporo własnych błędów. Czym było to spowodowane? Brak koncentracji czy może błędy w ustawieniach auta?
L00kers:
Tak naprawdę prace nad ustawieniami zaczęliśmy troche za późno i auto nie jechało tak jak byśmy tego chcieli, ale myśle że to nie było przyczyną jego błędów, poprostu miał słabszy dzień i tyle. Tempo miał lepsze ode mnie więc problemem raczej była koncentracja. Myśle że to chwilowe problemy, każdy wie jak Bioły potrafi być szybki i bezbłędny więc czekamy na następne wyścigi w których napewno będzie walczył już o najwyższy stopień podium.
Na 28 okrążeniu Figo zjeżdża na karę drive through. rAfAlSkI, jakie uczucie Ci wtedy towarzyszyło? Pomyślałeś wtedy, że możesz wygrać ten wyścig?
rAfAlSkI:
W pewnym sensie tak. Jednak przedłużający się z okrążenia na okrążenie pit stop Infospeca sprawił, że Figo po odbyciu swojej kary, bardzo szybko się do nas zbliżał. Nie mogłem wyprzedzić kierowcy Lotusa przez 2 okrążenia, a kiedy już podjąłem atak na początku 3 sektora to doszło między mną a Infospecem do kontaktu po czym się obróciłem ( moim zdaniem z nie z mojej winy, ponieważ na szykanie byłem już przed kierowcą Teamu Lotus ). W tym momencie prawdopodobnie straciłem swoją szansę, być może na zwycięstwo. Taki już urok wyścigów ;)
Figo, wyjazd samochodu bezpieczeństwa na tor trochę pokrzyżował twoje plany spokojnego uciekania Rafalskiemu. Po restarcie straciłeś prowadzenie na skutek kary, czułeś wtedy, że możesz wrócić na P1 czy spisałeś już zwycięstwo na straty?
Figo:
Pomyślałem, że mogę dogonić Rafalskiego tylko i wyłącznie jeśli zacznę cisnąć na 100%. Jednak naciskanie na tym modzie często kończy się błędem, tak więc nie podejmowałem zbędnego ryzyka. Postanowiłem jechać na tyle ile mogę i może uda się dogonić rywala. Kolizja Rafalskiego z Infospecem bardzo mi pomogła, ponieważ Rafalski stracił bardzo dużo czasu i szybko go dogoniłem. Walka była bardzo dobra i nie było tak łatwo wyprzedzić. Na szczęście udało się wrócić na P1 po błędzie rywala.
L00kers, przez większą cześć wyścigu jechałeś w okolicach P7. Spodziewałeś się wtedy, że zajmiesz miejsce na podium? A może to strategia spowodowała, że dopiero w drugiej części wyścigu mogłeś pokazać na co Cię stać?
L00kers:
Prawdę mówiąc podium zawdzięczam samochodowi bezpieczeństwa dzięki któremu zbliżyłem sie do kierowców z przodu inaczej pewnie ciężko byłoby ich dogonić po serii błędów na pierwszych okrążeniach. Jak zwykle w każdym modzie w którym próbowałem swoich sił nie jestem szybki z obciążonym bolidem natomiast im paliwa mniej w baku moje tempo jest lepsze w porównaniu do najszybszych. Niestety często straty z początku wyścigu ciężko potem odrobić na szczęście tym razem się udało z pomocą samochodu bezpieczeństwa.
Zauważyliśmy, że tempo wyścigowe jest znacznie słabsze niż na treningach. Co o tym sądzisz rAfAlSkI? Jak myślisz, jest to spowodowane defensywną jazdą kierowców czy po prostu inny grip na torze?
rAfAlSkI:
W moim przypadku było podobnie. Jechałem gdzieś 0.7s wolniej na początku wyścigu niż to sobie zakładałem po treningach. Po sobie mogę powiedzieć, że lepiej jest jechać wolniej i ukończyć wyścig bez błędu niż jechać szybko i jednocześnie ryzykować rozbicie bolidu. Inna sytuacja jest wtedy, kiedy jest bezpośrednia walka o daną pozycję, wtedy już nie ma mowy o defensywnej jeździe bo liczą się każde punkty.
Figo, następnym torem w kalendarzu jest Kyalami, mówiłeś, że lubisz tory lewoskrętne. Czy jest szansa abyśmy znowu zobaczyli cię na najwyższym stopniu podium?
Figo:
Lewoskrętny tor to jest to! Nie miałem jeszcze przyjemności jeździć na nim, ale jeśli jest lewoskrętny, to z pewnością go polubię. Naszym celem jest ponowne punktowanie dwoma samochodami i jeśli nic nie zakłóci naszego treningu to jest duża szansa, aby tego dokonać. Mam nadzieję, że presja nam nie będzie przeszkadzać, bo jakby nie patrzeć będziemy bronić prowadzenia w obu klasyfikacjach.
Cube, Figo