WTCC: Zapowiedź weekendu nr 2 - Zandvoort

11.10.1017:39
Rubiq
1694wyświetlenia
Za nami pierwszy weekend sezonu 2010/2011. Przewidywania większości kierowców się sprawdziły i to Figo przewodzi klasyfikacji generalnej kierowców po pierwszych trzech wyścigach. Z Portugalii przenosimy się na wschód do nadmorskiej miejscowości Zandvoort, gdzie zostaną rozegrane kolejne rundy LiGNA WTCC 2010/2011.

Tor w Zandvoort



Obiekt w Holandii jest w pewnym stopniu podobny do Algarve - również występują tutaj duże różnice wysokości, a sam tor jest bardzo techniczny i w niektórych miejscach wymaga niemałej odwagi. W przeszłości gościły tutaj wyścigi Formuły 1, najwięcej razy zwyciężał w nich Jim Clark i robił to czterokrotnie. Obecnie gości wiele prestiżowych serii wyścigowych oraz odbywa się na nim prestiżowy wyścig F3 Masters.

Okrążenie toru z LUKE


Po długiej prostej start-meta, na której osiągamy około 230km/h hamujemy do pierwszego, prawego zakrętu pokonując go na 2 biegu. Następnie po krótkim prostym odcinku dojeżdżamy do trudnego, ślepego zakrętu numer 2 pokonywanego na 3 biegu z prędkością 130 km/h. Kolejny zakręt to dosyć ciasny nawrót, w którym bardzo ważne jest wyjście, gdyż dalej mamy całkiem długi odcinek przejeżdżany na pełnym gazie. Następnie szybki prawy łuk numer 6, po którym zbliżamy się do również stosunkowo szybkiego prawego zakrętu numer 7. Następny zakręt pokonujemy na 2 biegu i staramy się trzymać jak najbliżej jego wewnętrznej. Rozpędzamy się do 140 km/h i hamujemy przed długim lewym zakrętem, po którym rozpoczyna się kolejna prosta, pozwalająca nam rozpędzić auto do blisko 200 km/h. Zbliżamy się do ciasnej szykany, do której staramy się hamować jak najpóźniej. Na koniec pokonujemy dwa szybkie prawe zakręty numer 12 i 13 i sadzimy na długą prostą kończącą okrążenie. Do zobaczenia!

Zapowiedź wyścigu

Rundy w Holandii będą pierwszymi wyścigami w sezonie, podczas których balast odgrywał już będzie jakąś rolę. Jak dużą? Wydaje mi się, że może znacząco wpłynąć na osiągi poszczególnych kierowców na tym torze. Z testów jakie przeprowadziliśmy z Lukiem wynika, że 50kg w duży sposób wpływa na osiągane czasy(conajmniej +1s na lapie). Jeśli chodzi o prowadzenie samochodu to nie ma wielkich różnic, poprostu we wszystkie zakręty wchodzi się troche wolniej i tyle. twierdzi wicelider klasyfikacji generalnej, Unikalny.Nick. Po chwili zastanowienia dodaje RWD w trochę inny sposób reaguje na balast; w przeciwieństwie do FWD nie ma dużej różnicy w prowadzeniu się samochodu, ale robi się gorsze czasy. W FWD po dodaniu balastu zmienia się lekko charakterystyka samochodu, jest większa tendencja do nadsterowności a czasy także robi się słabsze. W stawce mamy dwa obciążone BMW przeciwko stadzie obciążonych przednionapędówek. Jak będzie naprawdę - zobaczymy wieczorem.

A co o torze sądzą kierowcy? Jenson: Zandvoort to bardzo fajny i zdradliwy tor. Ma wiele łuków, w które trzeba bardzo dobrze wejść a każdy błąd na nich może sie skończyć efektownym wypadnięciem z toru. Co racja, to racja - wokół toru nie brakuje żwirowych pułapek, które tylko czekają na wciągnięcie mniej uważnych kierowców. A jak wyglądać może sytuacja zaraz po starcie? Dość ciężki i kręty Sektor1 spowoduje, że będziemy mieli spore zamieszanie na starcie. Miejmy nadzieję, że w tym względzie będzie tak, jak na Algarve. Czyli bez większych zgrzytów. Smylas wydaje się potwierdzać moją tezę. Poziom kierowców w lidze jest tak wysoki że nie obawiam się ani o wypadek na t1 ani w żadnym innym zakręcie.

A jakie oczekiwania ma jeden z naszych debiutantów, Smylas? Liczę przede wszystkim liczę na dobrą i czystą rywalizację z innymi kierowcami. Punkty są rzeczą drugo planową choć to nie znaczy że nie zalezy mi na nich. Patrząc na poziom kierowców podczas pierwszej rundy wiem że o punkty w Holandii będzie bardzo ciężko. Podczas wyścigu w Portugalii największe wrażenie wywarli na mnie poziom ligi który jest bardzo duży oraz mod ligowy, był to mój debiut w WTCC i nie sądziłem że taki mod może przynieść aż tyle zabawy. Przesłanie jest jasne - kto jest jeszcze niezdecydowany na WTCC niech czym prędzej klika w odnośnik do forum i zapisuje się do ligi!

Przypominam, że ciągle istnieje możliwość dołączenia do ligi. Wszystkie niezbędne informacje można znaleźć na naszym forum ligowym.

Orientacyjny plan weekendu na torze Zandvoort
GodzinaSesjaZasady
120:45Kwalifikacje15 minut, 1 mierzone kółko
121:05Wyścig 120 minut
121:30Wyścig 220 minut
121:55Wyścig 320 minut