Standardowe części aerodynamiczne w F3 od 2012 roku

Wprowadzony zostanie też nowy silnik oparty na "światowej" jednostce napędowej FIA
04.11.1011:03
Mariusz Karolak
2183wyświetlenia

W roku 2012 w Formule 3 zostaną zastosowane nowe standardowe elementy aerodynamiczne oraz nowy silnik. Zmiany te mają przyczynić się do obniżenia kosztów.

Po wprowadzeniu homologacji samochodów rozwój aerodynamiki w czołowej sekcji zostanie poddany ograniczeniom, zaś nowy silnik ma być mocniejszy i oparty będzie na nowej „światowej” jednostce napędowej FIA używanej w rajdach i samochodach turystycznych.

FIA na wczorajszym posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych podjęła te decyzje, chcąc w ten sposób wyznaczyć pewne kryteria dla budowy nowej generacji bolidów F3. W oświadczeniu wydanym przez Federację można przeczytać: By zmniejszyć wydatki na badania aerodynamiczne, przedni profil auta oraz różne części dołączone do niego muszą być homologowane od stycznia 2012 roku.

Dodatkowo zostanie wprowadzony nowy dwulitrowy wolnossący silnik z bezpośrednim wtryskiem. Konstrukcyjnie opierać się on będzie na bloku i głowicy homologowanych do samochodów rajdowych i turystycznych. Szacuje się wstępnie, że nowy silnik będzie dawał około 10% mocy więcej, niż obecne jednostki.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

2
Maraz
04.11.2010 11:22
Moim zdaniem zgoda na rozwój aero w F3 od początku była nieporozumieniem. Pewnie dlatego ART miało tyle czasu monopol na tytuły w Euro Series, co w juniorskiej serii nigdy nie jest dobrą rzeczą.
MaxKapsel
04.11.2010 10:41
No tak, dziś Formuła 3 - und Morgen die ganze Welt... Smutne czasy nadchodzą :(