Grosjean: Opony Pirelli są coraz lepsze

Urodzony w Szwajcarii kierowca testował nowe opony F1 w ubiegłym tygodniu w Bahrajnie
22.12.1011:15
Mariusz Karolak
1859wyświetlenia

Romain Grosjean twierdzi, że opony Pirelli na rok 2011 poprawiły się od czasu, kiedy po raz ostatni je testował.

Urodzony w Szwajcarii kierowca był w Bahrajnie w zeszłym tygodniu aż do niedzieli. Tam odbywały się kolejne testy włoskiego producenta ogumienia z użyciem samochodu Toyoty z 2009 roku.

Testy na torze Sakhir opóźniły się ze względu na burzę piaskową, co spowodowało, że Grosjean musiał zrezygnować z udziału w kolejnej rundzie Trophee Andros.

Program testów był dosyć zróżnicowany. Były przewidziane krótkie i długie przejazdy. Chcieliśmy zrozumieć zachowanie się mieszanek - tłumaczył Francuz, który poprzednio testował dla Pirelli we wrześniu we Włoszech. W Bahrajnie od razu poczułem, że wprowadzono ulepszenia do tych opon względem tej mieszanki, na której jeździłem ostatnio na torze Monza.

Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

7
akkim
22.12.2010 12:08
Tak więc mamy opinię w tych słowach Romana, lecz czy to wyrocznia ? Choć osoba znana, to ja na testera widziałbym ludzika co już od dość dawna po torach pomyka.
phildoon
22.12.2010 12:07
dzięki wielkie :) Ciekawe czego się na niej dowiemy...
rentonB
22.12.2010 11:39
Konferencja jest o 15 czasu moskiewskiego (13 u nas chyba) pewnie bedzie na Russia Today. http://rt.com/ @Piotrek15 Przeciez to bolid z 2009 roku wiemy jak sie spisywal
phildoon
22.12.2010 11:11
A mnie ciekawi to kiedy odbędzie się ta arcyważna konferencja w Moskwie zwołana przez takiego jednego gościa, niejakiego Pietrowa czy tam Petrova oraz co tenże człowiek na niej wygłosi. Ma ktoś jakieś info na ten temat?
Piotrek15
22.12.2010 11:02
A ja jestem ciekaw jak się spisuje bolid Toyoty :]
phildoon
22.12.2010 10:57
Szkoda że nie ma więcej szczegółów na temat "ulepszeń" w tych oponach, nie wiadomo czy ma na myśli większą czy mniejszą degradację opon przy dłuższym stincie a każda z tych opcji jest dobra w zależności od "punktu siedzenia", kibice woleli by szybciej zużywające się opony, lepsze widowisko, więcej główkowania dla strategów i częstsze sytuacje a'la Hamilton na Catalunya :) Kierowcy zaś jak mniemam przeciwnie, nie ulega wątpliwości że to dla nich spory komfort psychiczny. Poza tym ciekawe czy rzeczywiście Pirellki będą "wolniejsze" o ok.1 sekundę na okrążeniu (SS) od Brigde'ów.
melex
22.12.2010 10:41
Okropne jest to "ulegają poprawie". Nie można dać "coraz lepsze"? Poprawiłem, tak faktycznie będzie dużo lepiej. //Maraz