Lauda: Regulowane tylne skrzydło to kiepski kompromis

"Ta sztuczna interwencja technologii jest kiepskim kompromisem"
21.02.1112:21
Igor Szmidt
2134wyświetlenia

Były kierowca Ferrari, a obecnie komentator wydarzeń związanych z Formułą 1 - Niki Lauda przyznał, że nie jest zwolennikiem mającego zadebiutować w tym roku ruchomego tylnego skrzydła.

Kierowcy będą mogli nacisnąć przycisk na kierownicy, aby podnieść górny płat tylnego skrzydła i tym samym zmniejszyć opór powietrza w celu uzyskania większej prędkości, jeśli będą jechali nie mniej niż sekundę za bolidem z przodu oraz w strefie 600 metrów przed końcem prostej.

Ta sztuczna interwencja technologii jest kiepskim kompromisem - powiedział trzykrotny mistrz świata, nawiązując do problemu z wyprzedzaniem, jaki dotyczy F1. Mówiąc o samych skrzydłach, Lauda, który jutro skończy 62 lata, powiedział gazecie Blick: Ostatecznie to manipulacja ścigania się.

Poniżej prezentujemy ciekawy materiał wideo przygotowany przez Red Bulla z jazdy bolidu RB7 po torze Jerez, na którym widać między innymi użycie ruchomego tylnego skrzydła.


Źródło: motorsport.com

KOMENTARZE

10
NEO86
13.03.2011 10:35
Nareszcie powiedział coś mądrego
bartek199874
21.02.2011 07:07
@up-tylko że miałbyś problemy z wytrzymałością,lepsze były by karbonowo-ceramiczne.Ale pomysł z wydłużeniem lekko drogi hamowania jest bardzo dobry,do tego dadając turbo robiące wir w baku(coś typu w latach 80 a nie jakieś eko turbo)wtedy było by widowisko.
jaszczur
21.02.2011 05:59
dac im stalowe hamulce i wszystko byloby ok. strefa hamowania bylaby duuuuuzo dluzsza i latwiej byloby wyprzedzic. Bez zadnych skrzydel, kersow itp itd.
michels
21.02.2011 04:33
Kanał F był chyba jednak sporo lepszy. A regulowane tylne skrzydło to głupi pomysł. No chyba, że ktoś chce by wyprzedzanie zależało od paru przycisków, a nie od umiejętnośći kierowcy i auta.
jpslotus72
21.02.2011 02:01
@THC-303 Ruchome skrzydło w ogóle nie wydaje mi się dobrym pomysłem - jest to jednak trochę "sztuczne narzędzie" (to jakby motorek w rowerze, który można włączać przy jeździe pod górę - chociaż istota jazdy rowerem leży w mięśniach cisnących na pedały) - ale z tymi ograniczeniami, o których wspominasz, to już jest (jak mawiają nad Tamizą) ridiculous...
Kajt
21.02.2011 01:37
F-Duct był dużo lepszym pomysłem. Dlaczego FOTA zdecydowała się na ich zabronienie, tak jak i podwójnych dyfuzorów, a powrócono do marnego KERSu? Pozostanie to dla mnie tajemnicą. Tak właściwie to...chyba Red Bull rok temu wystąpił z FOTA jak był pomysł zorganizowania własnej serii wyścigowej. Czyli on mógłby zastosować tamte nowinki? PS. Już był filmik z Sauberem używającym ruchomej tylnej lotki.
marrcus
21.02.2011 12:09
j12k 1,1 to nic nie zdziała, zrresztą przy 0,9 tez ciezko
THC-303
21.02.2011 11:49
i tak i nie :P Samo regulowane tylne skrzydło nie jest pomysłem złym, zło zaczyna się od 600-metrowej strefy wyprzedzania, od 1 s różnicy etc... Głupio to tak trochę, że kierowca żeby użyć narzędzia przeznaczonego z założenia do ataku musiał uważać czy jest 0,9 czy 1,1 sekundy za bolidem z przodu ;]
Ralph1537
21.02.2011 11:35
chociaz raz cos madrego powiedzial
SoBcZaK
21.02.2011 11:26
Lauda chyba czyta komentarze na WM bo dobrze gada