Kolles: HRT 'dogoni' Lotusa i Virgin

Niemiec twierdzi, że nowy F111 będzie w końcu przypominał nowoczesny projekt samochodu F1
22.02.1121:51
Ap4cz05
3204wyświetlenia

Szef Hispania Racing - Colin Kolles nie widzi powodów, dla których jego ekipa niemiałaby prześcignąć Lotusa i Virgin w przyszłości. Niemiec sądzi także, że nowy F111 będzie w końcu przypominał nowoczesny projekt samochodu Formuły 1, po słabym debiucie w zeszłym roku.

Bolid HRT z sezonu 2010, który pierwotnie został wyprodukowany przez Dallarę przed tym, jak współpraca pomiędzy włoskim konstruktorem a hiszpańską ekipą dobiegła końca - był najwolniejszym samochodem w stawce w zeszłym roku. Jednakże HRT jest bliskie sfinalizowania produkcji nowego bolidu na nadchodzący sezon, który został zaprojektowany przez Geoffa Willisa - byłego pracownika zespołów Williams, BAR Honda i Red Bull.

Nad samochodem pracują doświadczeni ludzie. Z pewnością nie mieliśmy optymalnej przerwy zimowej, ale posiadamy zupełnie nowy bolid i będziemy na nad nim pracować oraz postaramy się go usprawniać - powiedział Kolles w wywiadzie dla magazynu AUTOSPORT. Bolid wygląda nieźle - prezentuje się jak nowoczesny samochód Formuły 1. Przekonamy się w jakim jesteśmy położeniu, lecz na tę chwilę nie mogę wam tego powiedzieć. Myślę, że będzie lepszy pod względem osiągów, niż w zeszłym sezonie i na tym etapie wszystko na to wskazuje.

Musimy stawić czoła rzeczywistości. Tu nie chodzi tylko to, że dysponujemy nowym samochodem, ale musimy także zobaczyć, co będziemy z nim mogli zrobić w przyszłości. Sądzę, że na miejscu posiadamy dobry program CFD, a następnie zobaczymy, jaka będzie nasza sytuacja. Wymagane jest także wprowadzenie skutecznego planu rozwojowego. Dla mnie jedną z największych niespodzianek poprzedniego sezonu jest to, że pomimo tego, że korzystaliśmy wciąż z identycznego samochodu, strata do reszty stawki była coraz mniejsza, a nie większa. Nie potrafię tego wyjaśnić. Być może nasi kierowcy byli coraz lepsi! (...) Uważam, że gdybyśmy prowadzili program rozwojowy, Lotus i Virgin nie byłby dla nas problemem, ponieważ ufam moim ludziom oraz wierzę w ich jakość pracy. Nie mam żadnych obaw.

Pomimo nieustających plotek o słabej sytuacji finansowej HRT w zeszłym roku, Kolles sądzi, że inne zespoły są w gorszej pozycji, niż hiszpańska ekipa. Ludzie mówili, że nie uda nam się pojawić w Bahrajnie. Dokonaliśmy tego - powiedział były szef Force India. Następnie twierdzili, że nie dokończymy sezonu, a dotrwaliśmy do końca. Uważali, że nie przybędziemy na testy w Abu Zabi, a byliśmy tam obecni. Później sądzili, że nie damy rady zjawić się na pierwszych testach w Walencji, ale przyjechaliśmy na nie. Co powinienem powiedzieć? Oczywiście potrzebujemy sponsorów, inwestorów oraz z pewnością partnerów. Tak jak każdy inny zespół.

W przeszłości byłem poddawany krytyce za zatrudnianie zbyt wielu kierowców testowych. A co pozostali robią z kierowcami klasy trzeciej? Przykro mi, ale ludzie muszą wyjść naprzeciw rzeczywistości i dostrzegać fakty. Po pierwsze myślę, że inne ekipy mają większe problemy, niż my. Nie wiem dlaczego zawsze musimy odpowiadać na to pytanie. Powtarzam raz jeszcze - jeśli chodzi o budżet i jego wymagania oraz długi itd. - jesteśmy w bardzo dobrej formie w porównaniu do pozostałych zespołów. Nasza główna strategia zakłada długoterminową przyszłość w Formule 1. Są różne sposoby, by tego dokonać, ale taki jest nasz cel. Może pozostali posiadają inne cele. Nie mogę tego osądzać.

Źródło: autosport.com

KOMENTARZE

15
waldif1w
23.02.2011 11:37
Myślę że Pietrov, Kartikeyan, Perez , D'ambrosio jak i Di Grassi ,Liuzzi to kierowcy którzy nie odnajdą się w f1 i nie maja szans na zbyt dobry wynik po za małymi przebłyskami są po prostu statystami zajmując miejsca uzdolnionym takim jak Hunkelberg. To on powinien jeździć dalej w Williamsie no ale za biedny a bogaty talent mało znaczy!!!
Sycior
23.02.2011 10:22
Virgina może dogonią bo oni zostali przy śmieciach od Xtrac, więc jak Virgin się posypie to dadzą rade.
archibaldi
23.02.2011 08:26
Ciekawe jak kierowcy mieli być coraz szybsi mimo starego pakietu jak zmieniali się jak rękawiczki..
Qooler
23.02.2011 07:08
Szkoda, że zapomnieliście o najważniejszym, towarzystwo kierowców F1 jest i będzie bardzo ograniczone, bo nie ma testów dla nowych kierowców. Nie może nowy driver konkurować ze starym kierowcą, jeśli wsiada pierwszy raz do auta. To przepisy stworzyły kierowców którzy muszą przyjść ze sponsorami. Na marginesie, dawniej też tak było, tylko, że nie istniała grupa "polskich kibiców F1'.Nie miał kto podnosić tego tematu na forach::)). Dobrze, że jest taki HRT,czy inny Virgin, bo inaczej kandydaci jeździliby na wrotach od stodoły. Dobrze prawi Koli, wie o czym mówi, bo zna się na tym doskonale. W odróżnieniu od wielu kolegów tutaj, którzy operują zwrotami, nie znając ich znaczenia. "Pay-driver, kierowca-amator płacący za starty w seriach typu Gentelman". Tak dla wyjaśnienia.
dymson
23.02.2011 06:31
pojazd na reno
arahja
22.02.2011 11:17
ja uważam że nie należy im się miejsce w F1, ich ambicją jest jedynie trwanie w stawce a ich ambicja nie jest zdobycie mistrzostwa. podobne zdanie mam o Toro Rosso które z obecnym udziałowcem jest zawieszone pomiędzy GP2 a F1. bez tych dwóch zespołów ściganie byłoby ciekawsze.
aronek
22.02.2011 11:12
O ile pamietam di grassi w F1 znalazl sie takze dzieki wkładowi finansowemu w team...
Damian375
22.02.2011 10:48
Di Ambrosio na treningach w tamtym roku wykazał się nie mała szybkością...
kabans
22.02.2011 10:44
niech wezmą liuzzuiego bo go force India trochę wychu....... albo di grassiego za to ze d'ambrosio przekupił virgin ogólnie to uważam że zawodnicy tacy jak Pietrov, Kartikeyan, Perez i d'ambrosio nie powinni znaleźć się w stawce. Ich miejsca powinny być zajęte przez Di grassiego, Heidfleda i Hunkelberga
czorny90
22.02.2011 10:16
Kiedy w ogóle się dowiemy kto zasiądzie w drugim bolidzie HRT?
Przyrak
22.02.2011 09:32
@kusza Po prostu czytam między wierszami "chłopcze". Mają taki ładny bolid - "prezentuje się jak nowoczesny samochód F1". To pewnie przez to jednorodne malowanie. Wszystko cacy i ok tylko czemy wyjechali z ostatnich testów dzień wcześniej? Tak jak napisałem wcześniej - mam nadzieję że dotrwają do końca sezonu ale to co mówi Kolles to czysty PR. @seba d Ale czy się da bez tej kasy osiągnąć jakieś wyniki? Takie koncerny jak: Mercedes ma Petronasa, Ferrari Santandera, Mclaren Vodafone, etc... Żeby mieć wyniki bez kasy się niestety nie obędzie. Nie od sponsorów to od pay driverów
seba_d
22.02.2011 09:31
tylko że w F1 nie chodzi o to by tylko być przy pomocy kasy z FOM, sponsorów i Pay driverów
kabans
22.02.2011 09:30
nie dogonią ze względu na samych kierowców, chyba że zatrudnią liuzziego. Jest to raczej kierowca typu koval, truli i glock, a d'ambrosio jeszcze tak naprawdę nie zasłużył na starty w f1 i gdyby nie kasa to by go nie było
kusza
22.02.2011 09:22
Chlopcze, a gdzie widzisz piar? Kolles wali surowizne prosto z mostu az milo sie czyta.
Przyrak
22.02.2011 09:05
Bardzo ładny PR. Ale po "gołym" malowaniu bolidu widac że ciężko im będzie. Chociaż ja im kibicuję aby wytrwali przez ten sezon - należy się za determinację.